tips om af te vallen voor een 14 jarige??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

tips om af te vallen voor een 14 jarige??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:33

Hallo allemaal!!

Zoals de titel al zegt, ik zoek tips om een beetje af te vallen.
Ik heb namelijk net geen overgewicht en euh nou ja ik heb van die striemen op mijn komt die je ook met zwangerschap krijgt.
Ik sport elke dag 1 Tot 2 Uur. Ik fiets elke dag een uur en ik gym 3 keer per week dus aan beweging doe ik echt wel genoeg.
kwa eten dus minder. Ik heb heel erg snel de neiging om als ik iets lekkers zie met veel calorieën om het meteen te pakken helaas. Ik ben mezelf dat aan het afleren maar het is vreselijk moeilijk. Als je denkt lust die wel gezonde dingen?? zeker wel! Sterker nog spruitjes zijn mijn lievelingseten. En ik hou van heel veel groenten. Het belangrijkste (magere) Yoghurt vind ik niet zo lekker, maar ik houd wel weer van melk. Ik heb duidelijk een ontbijt, lunch en diner en 3/4 keer een tussendoortje. Alleen 's ochtends eet ik alleen cornflakes ook omdat ik anders tijdgebrek heb.
Dus nog iemand tips? Ik kan ze namelijk heel goed gebruiken

Rennie89

Re: tips om af te vallen voor een 14 jarige??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:38

Dat heet pubertijd... Ik gok dat bijna alle vrouwen wel ergens striemen hebben. Ik kreeg ze ook rond mijn 14e, aan de binnenkant van mijn benen en op mijn heupen en borsten. Ik was toen echt niet dik hoor.

Jij moet je nog helemaal niet bezig houden met dit soort dingen, je bent een slanke dame die in de groei is. Zolang je gewoon gezond eet en niet elke dag naar de Mac gaat komt het wel goed ;)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:39

Melk zit ook veel calorieën in. Stap over op water en thee zonder suiker.
Stop een week met snacken rn snaaien dan kick je af van suiker. Stap over op fruit of snoepgroente als je behoefte hebt aan iets.
Bij het opscheppen een kleiner bord neme ? Minder opscheppen rn water er bij drinken.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:42

Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n leefstijl overgewicht hebt. Ik heb ook striemen op m'n bovenbenen en billen, maar ik heb alleen maar ondergewicht gehad. Dat je striemen hebt, betekent niet dat je te dik bent. Het betekent dat je huid een tijdje minder snel is gegroeid dan je spieren of je vetmassa. Dat laatste is gezien je leeftijd een kwestie van pubertijd.

Wat betreft dat ongezonde snacken: stap over op groente, fruit en eventueel crackers. Stop ook met frisdrank drinken, stap over op water of thee. Is even een weekje afzien maar daarna zul je je veel frisser en lekkerder voelen. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:44

Striemen zijn volkomen normaal op die leeftijd, kreeg ik ook plots rond m'n 13e - 14e. Ik dacht ook dat het was omdat ik te dik werd, maar je lichaam veranderd gewoon, je begint meer rondingen te krijgen ;). Als ik nu terugkijk naar die foto's was ik echt wel een plank hoor. No worries, komt goed. Gewoon gezond blijven eten ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:44

Ik snap echt niet dat mensen iemand in de groei afval tips gaan geven. Meid 't hoort er gewoon bij.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:45

Striae heten die striemen, en daar kun je niks aan doen!
Je lichaam is vol in de groei, daar komt het Door.
Als je trek krijgt pak een broodje of fruit :)

Ga niet lijnen, dat heeft geen enkele nut! Waarschijnlijk ga je nu de hoogte in dit kost jouw lichaam veel energie, die babyvetjes zullen dan vanzelf verdwijnen, mocht je die hebben :) .

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:46

3/4 keer tussendoor vindt ik best veel, wat eet je als tussendoortje?
noteer eens wat je precies eet op 1 dag, dus hoeveel boterhammen met welk beleg, wat je avondeten is, hoeveel je snoept.

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:46

Hihi ze zeggen dat water drinken bij het eten neit goed is := omdat je maagzuur dan verdund en je eten dus minder goed verteerd. Maar als ik jou foto's zo zie is het helemaal niet nodig om af te vallen hoor! Vrouwen krijgen no eenmaal vorm. Ik heb ook striemen maar ik ben ook niet dik. Misschien zijn ze nu nog wat paarsachtig maar dat trekt weg en dan zie jeber bijna niks meer van. Je sport in ieder geval genoeg!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:49

Er os niks mis met een gezonde leefstijl willen en een gezond gewicht en daar toch enigszins gezond mee bezig te zijn

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:50

gezienanas schreef:
Hihi ze zeggen dat water drinken bij het eten neit goed is := omdat je maagzuur dan verdund en je eten dus minder goed verteerd. Maar als ik jou foto's zo zie is het helemaal niet nodig om af te vallen hoor! Vrouwen krijgen no eenmaal vorm. Ik heb ook striemen maar ik ben ook niet dik. Misschien zijn ze nu nog wat paarsachtig maar dat trekt weg en dan zie jeber bijna niks meer van. Je sport in ieder geval genoeg!

Mocht dat zo zijn en de pH van je maagzuur wordt de hoog, dan neem ik aan dat je lichaam dat zelf wel weer recht trekt?

TS, ik vind je helemaal niet dik. Dit hoort er gewoon bij. Wat minder suiker eten kan natuurlijk altijd, maar een beetje snoepen kan geen kwaad :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:59

Maar ik ben bij de GGD geweest en ik heb zo ook verschillende testenn gedaan en die geven allemaal aan dat ik net geen overgewicht heb. Ik mag 54 kilo wegen nou dat weeg ik. Ik ben klein en ik groei ook bijna niet meer. Maar het rotte is dat ik inderdaad wat veel snoep. De tussendoortjes valt vaak wel mee. 's Ochtends om 10 uur op school een liga, na school vaak een gezond iets zoals knijpfruit. En 's avonds het ongezonde. doordeweeks krijg ik gewoon een koekje of chocola ofzo en in het weekend chips en evt allebei.
Ik heb ook zware botten en ben wat steviger. Ik moet wel zeggen bij sommige oefeningen die ik doe als ik train zitten er wel vetrolletjes in de weg :=

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:02

Ik zou zeker niet gaan lijnen meid! Vrijwel elke vrouw krijgt in de pubertijd striemen - striae heet dat. Laatst liet een internationaal model (!) genaamd Jourdan Dunn zelfs foto's zien op instagram van striae op haar buik. In blaadjes en op reclames wordt dat er gewoon uitgefotoshopt, dus niemand zit dat, maar geloof me: vrijwel elke vrouw heeft het. :j

Ook ik kreeg er plots een boel toen ik een jaar of 13 was, en dit heeft geleid tot idd denken dat ik dik was en dus intensief gaan lijnen. Dit was helemáál niet gezond voor mij: je lichaam heeft juist in de pubertijd alle voedingsstoffen en reserves hard nodig, en ik kreeg een zwaar tekort aan voedingsstoffen waardoor ik o.a. haaruitval kreeg en ging flauwvallen. -O- Kortom: gezond eten is prima (stoppen met veel snoepen bijvoorbeeld) maar echt keihard aan de lijn gaan: doe het alsjeblieft niet!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 23:04

Ygritte schreef:
Ik zou zeker niet gaan lijnen meid! Vrijwel elke vrouw krijgt in de pubertijd striemen - striae heet dat. Laatst liet een internationaal model (!) genaamd Jourdan Dunn zelfs foto's zien op instagram van striae op haar buik. In blaadjes en op reclames wordt dat er gewoon uitgefotoshopt, dus niemand zit dat, maar geloof me: vrijwel elke vrouw heeft het. :j

Ook ik kreeg er plots een boel toen ik een jaar of 13 was, en dit heeft geleid tot idd denken dat ik dik was en dus intensief gaan lijnen. Dit was helemáál niet gezond voor mij: je lichaam heeft juist in de pubertijd alle voedingsstoffen en reserves hard nodig, en ik kreeg een zwaar tekort aan voedingsstoffen waardoor ik o.a. haaruitval kreeg en ging flauwvallen. -O- Kortom: gezond eten is prima (stoppen met veel snoepen bijvoorbeeld) maar echt keihard aan de lijn gaan: doe het alsjeblieft niet!

Nee keihard lijnen doe ik niet. Ik doe alle sport uit vrije wil en voor een ander doel. Alleen ik heb wel steeds vaker met gym als we intensief bezig zijn geweest dat ik nogal snel ga flauwvallen. Ik ga over mijn grenzen heen. Maar lijnen doe ik zo niet direct

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:07

Gypsy schreef:
Ik snap echt niet dat mensen iemand in de groei afval tips gaan geven. Meid 't hoort er gewoon bij.

Afvaltips zijn het niet. Als die meid inzit over haar gewicht, mag ze toch best een gezondere leefstijl proberen aan te nemen als ze zich daardoor lekkerder voelt? Volgens mij kun je er alleen maar op vooruit gaan door groente en fruit te eten ipv koekjes en chips, of je nou in de groei bent of niet.

TS: Hoe komt het dat je 's ochtends in tijdnood zit? Als je een kwartier eerder je bed uit komt kun je namelijk prima een degelijk ontbijt naar binnen werken. In cornflakes zitten maar weinig voedingstoffen, te weinig om te voorkomen dat je in de loop van de dag gaat willen snacken.
Als je minder wilt snacken, zul je gezond en goed moeten ontbijten en lunchen. Misschien is dat in het begin moeilijk en krijg je niet zoveel weg, maar je zult merken dat je minder behoefte krijgt aan ongezonde dingen als je buik al vol zit ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 23:16

kevertje04 schreef:
Gypsy schreef:

Afvaltips zijn het niet. Als die meid inzit over haar gewicht, mag ze toch best een gezondere leefstijl proberen aan te nemen als ze zich daardoor lekkerder voelt? Volgens mij kun je er alleen maar op vooruit gaan door groente en fruit te eten ipv koekjes en chips, of je nou in de groei bent of niet.

TS: Hoe komt het dat je 's ochtends in tijdnood zit? Als je een kwartier eerder je bed uit komt kun je namelijk prima een degelijk ontbijt naar binnen werken. In cornflakes zitten maar weinig voedingstoffen, te weinig om te voorkomen dat je in de loop van de dag gaat willen snacken.
Als je minder wilt snacken, zul je gezond en goed moeten ontbijten en lunchen. Misschien is dat in het begin moeilijk en krijg je niet zoveel weg, maar je zult merken dat je minder behoefte krijgt aan ongezonde dingen als je buik al vol zit ;)

Nou ik kan al niet eerder opstaan als ik doe. Dat is stom want dan kom ik mijn bed echt niet uit. Gaat nu al moeilijk. Ik zal toch even aan mijn moeder vragen want ik denk wel dat het een heeel slim Idee is

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:19

Riraito schreef:
gezienanas schreef:

Mocht dat zo zijn en de pH van je maagzuur wordt de hoog, dan neem ik aan dat je lichaam dat zelf wel weer recht trekt?

TS, ik vind je helemaal niet dik. Dit hoort er gewoon bij. Wat minder suiker eten kan natuurlijk altijd, maar een beetje snoepen kan geen kwaad

Dat zou best kunnen! Weet verder ook niet hoe ernstig het is want ik drink zelf altijd water bij mijn eten en ik heb nog nooit ergens last van gehad :) maar heb wel eens gehoord dat het beter van niet is

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:19

schop onder je reet geven :+ Niet kunnen is een erg slap excuus. Geloof mij, als jij normaal 8 uur op staat voor school en niet eerder uit bed "kan" komen, dat dit opeens spontaan veranderd als iemand om 6 uur ochtends belt dat je een paard mag ophalen (of iets anders leuks :P ) en het dan opeens wel kan. Het is een kwestie van willen. Jij wil blijkbaar geen degelijk ontbijt :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 23:23

lifaya schreef:
schop onder je reet geven :+ Niet kunnen is een erg slap excuus. Geloof mij, als jij normaal 8 uur op staat voor school en niet eerder uit bed "kan" komen, dat dit opeens spontaan veranderd als iemand om 6 uur ochtends belt dat je een paard mag ophalen (of iets anders leuks :P ) en het dan opeens wel kan. Het is een kwestie van willen. Jij wil blijkbaar geen degelijk ontbijt :P

Nee stel je voor ik heb een drachtig paard en iemand die belt om 6 uur 's ochtends dat het veulen is geboren ga ik wel kijken maar het duurt echt eerst een half uur voordat ik mijn bed uit wil komen. Ik heb nu ook 3 wekkers op staan anders ga ik terug slapen en ik moet elke ochtend om half 7 Op

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:30

Ik heb even getempt, ook al zou je super dik zijn ; afvaltopics over de 18 kunnen niet hier op bokt.

Je leeft gezond, je bent in de groei en je lijf is aan het veranderen. Als je er echt mee zit, ga naar je huisarts. Maar ga niet dieeten want dan eindig je dik.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 23:33

Ik dieet niet ik wil alleen gezonder eten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:34

drawerlover schreef:
lifaya schreef:

Nee stel je voor ik heb een drachtig paard en iemand die belt om 6 uur 's ochtends dat het veulen is geboren ga ik wel kijken maar het duurt echt eerst een half uur voordat ik mijn bed uit wil komen. Ik heb nu ook 3 wekkers op staan anders ga ik terug slapen en ik moet elke ochtend om half 7 Op

geloof me, dan ben je er echt wel wat sneller klaar voor dan in een half uur :+ ik zou bij wijze van spreken nu gebeld kunnen worden en binnen 5 minuten de deur uit zijn, maar ik ben normaal ook een ramp met opstaan.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:37

drawerlover schreef:
Ik dieet niet ik wil alleen gezonder eten

Willen is de eerste stap, maar doe het dan ook gewoon. Vervang die troep als liga en knijpfruit door brood en echt fruit, en kom gewoon je bed een kwartier eerder uit. Ik vind het super dat je gezond wilt leven, maar het gaat niet lukken als je niets wilt veranderen. Ik heb ook jaren last gehad van moeilijk mn bed uit komen, en nu nog af en toe, maar het is voor iedereen prima mogelijk om zn gewoontes een kwartiertje op te schuiven, ook voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:37

Stop eens met dat 1 tot 2 uur per dag sporten, dat is niet gezond. Ook sla je snel door, echt. En nee, dat heb ik niet van Google geplukt.

Eet gezond, koekjes e.d kunnen makkelijk, als het maar geen pak koekjes per dag is. Als jij normaal sport (dus niet lukraak 1 tot 2 uur per dag zonder een aangepast voedingsschema daarop) en je eet geen kilo's koek, snoep, chips etc. per dag, ben je echt niet dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:58

Ik ga niet meedoen aan het hele wel/niet tips geven gebeuren, maar ik wil je wel even meegeven dat de striemen die je krijgt echt niet alleen voor zwangere vrouwen zijn. Sterker nog, bijna alle vrouwen krijgen die striemen. Ik heb mijn hele jeugd ondergewicht gehad en zelfs ik heb ze. Als je je daar ooit rot over voelt zou je eens op een site als deze kunnen kijken;

http://stretch-love.tumblr.com

De verhaaltjes eronder zijn in sommige gevallen heel erg neerslachtig, maar hou in je achterhoofd dat zo veel mensen deze strepen krijgen, echt niet alleen zwangere vrouwen. Zie het als iets moois, het teken dat je lichaam zich naar vrouwelijkheid begint te vormen :)