Terugkerende rode plek op het gezicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Terugkerende rode plek op het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 09:38

Zoals de titel al verklapt heb ik sinds een paar weken "last" van een terugkerende rode plek
op mijn linkerwang. De plek zit net op mijn jukbeen, vaak begint het met een klein rood
bultje/puistje en vervolgens krijg ik een rode plek horizontaal over mijn jukbeen. De plek doet
geen pijn, het jeukt ook niet en verdwijnt na een paar dagen weer.. Na een tijdje begint het
hele feestje weer opnieuw. Het is nu zo'n 3/4 keer terug gekomen. De rest van mijn gezicht is
nooit rood en mijn rechterwang heeft ook nergens last van, het is echt die ene specifieke plek.
Ik heb wel het idee dat de zon een trigger is.. Ik weet niet of het toeval is, maar een paar
weken geleden vóór het begon heb ik neon schmink op die wang gehad tijdens een feestje,
ook op die plek op mijn jukbeen, mijn huid was ook helemaal rood nadat ik die schmink heb
verwijderd. Kort daarna kreeg ik last van de terugkerende rode plek..

Ik gebruik geen foundation en de huidproducten die ik momenteel gebruik zijn van Weleda
voor de gevoelige huid (een reinigingsmelk en een light crème). Deze producten ben ik pas
gaan gebruiken nadat het al was begonnen. Mijn wangen zijn verder niet bijzonder droog of vet.

Herkent iemand dit en weet iemand wat het zou kunnen zijn en misschien nog wel het
belangrijkste, iemand enig idee wat ik ertegen zou kunnen doen?

Ik heb hier nog een foto van de plek, het is erg lastig om het goed vast te leggen moet
ik zeggen: http://i58.tinypic.com/t9zj2s.jpg + http://i59.tinypic.com/28arvhz.jpg
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 28-04-15 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Re: Terugkerende rode plek op het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:43

Klinkt beetje als eczeem, heb je nergens plekken op je lichaam verder ? Ik zou eens vragen aan de huisarts hierover. Soms kan het ook zijn dat je een allergie hebt voor een bepaald make up product. Kan dus best zijn dat je iets gebruikt waar bepaald ingrediënt in zit waar jij niet tegen kan.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 09:47

Bedankt voor je reactie!

Verder heb ik nergens plekken, behalve rode plekken na het douchen als ik te warm douche, maar die
trekken snel weg. Eczeem heb ik wel op mijn vingers, maar dat zijn echt verdikte plekjes. Een allergie
zou misschien kunnen inderdaad.. Maar hoe kan het dan dat ik alleen op die specifieke plek een reactie
krijg en bijvoorbeeld niet op mijn andere wang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:48

Het zou best kunnen dat het met die neon schmink te maken heeft. In dat geval zijn er veel giftige stoffen onder je huid gekropen en die moeten er nu ook weer uit. Dat kan nog wel een tijdje duren, moet je gewoon uitzweten dus :)

Een andere mogelijkheid is dat er een orgaan, bv. de lever, overbelast is en via die weg afvalstoffen probeert te verwijderen. Maar die kans lijkt me minder want je zal vast niet plots een andere levensstijl hebben aangenomen vermoed ik.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:49

Kan zijn omdat je daar al eerder een plek had je huid er beschadigd is en dus snel vatbaar voor die ingrediënten. Ik zou eens overleggen met bv de DA drogist of waar je het ook haalt welke producten je kan gebruiken als je een mogelijke allergie hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:50

Ik heb zo iets ook gehad, alleen dan van die rode vlekken onder mijn ogen en die verdwijnen ook na een tijdje weer. Ik heb geen idee wat het is, misschien heeft het iets met het weer/eten te maken?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:54

ik heb ook al jaren zo'n vlek die af en toe de kop op steekt. geen idee wat het is. jeukt niet, schilfert niet en eigenlijk heb ik er geen last van behalve dat hij ietsjes warm aan kan voelen. Kan me er daardoor ook niet druk om maken.

Ik heb zelf wel eczeem en een gevoelige huid, maar smeer dan ook nooit iets op enkel een beetje lotion na het douchen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 09:56

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben dus niet de enige...

Ik hoorde afgelopen week dat er hier in de buurt een apotheek is waar een paar uur per week een
dermatoloog aanwezig is om advies te geven, daar wil ik binnenkort eens binnenlopen! Hypo-allergene
producten kan ik inderdaad ook eens naar kijken..

Qua levensstijl.. Het is ongeveer begonnen 3 maanden nadat ik op kamers ben gegaan, dus er is
wel het een en ander veranderd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:09

ik heb denk ik sinds ik 15 ben zo'n vlek ongeveer een of twee keer per jaar. ben inmiddels 28 en voel me prima ;)
laat je weten zodra je de dermatoloog hebt gesproken?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 10:15

Zal ik doen!

Het is bij mij nu 3/4 keer teruggekomen in ongeveer 1 à 2 maanden tijd. Gelukkig heb ik er geen last van,
maar echt charmant ziet het er niet uit.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:31

och, met mijn wallen, sproeten en littekens in m'n gezicht valt een rooie vlek niet op ;) Enkel m'n vriend die elke keer zegt 'zo, en van wie heb jij een klap op je gezicht gehad?' ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:50

Drink je veel alcohol sinds je op kamers zit? En / of eet je veel fastfood sindsdien dan?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 13:09

Nee niet veel alcohol en ik probeer ook gewoon gezond te eten, dus niet meer fastfood dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:30

Dan denk ik niet dat het echt komt door op kamers gaan en misschien dus eerder nog steeds een reactie is op die neon schmink :) in elk geval is het viezigheid die je lijf wil verlaten, drink goed veel water!