x

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 23:40

x
Laatst bijgewerkt door Eloya op 06-09-25 04:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Re: s'avonds misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:54

Heb je toevallig een vriend oid? Dat is het eerste waar ik aan denk als leek :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:54

Ik zou idd eerst uitsluiten dat je zwanger bent. En anders, heb je misschien stress? Daar word ik altijd misselijk van namelijk. Al is het dan niet zo erg als bij jou.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:35

Dat zal waarschijnlijk een lage bloeddruk zijn. Als je dan warm gaat douchen dan kan het inderdaad zijn dat je duizelig en misselijk wordt. Laat je bloeddruk eens meten bij de dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:07

Suzanne F. schreef:
Dat zal waarschijnlijk een lage bloeddruk zijn. Als je dan warm gaat douchen dan kan het inderdaad zijn dat je duizelig en misselijk wordt. Laat je bloeddruk eens meten bij de dokter.

Ook het eerste wat ik dacht, daar heeft overigens een heel groot deel van de vrouwen last van en daar hoef je echt niet per direct zwanger voor te zijn :+ Zoals m'n cardioloog het vorige keer uitlegde toen ik me nogal druk maakte erom; lage bloeddruk doordat het vaak wat benauwd en warm is in de douche, begin van de dag misschien nog niet gegeten of eind van de dag vaak moe (bij de een werkt het om 's morgens te douchen, bij de ander 's avonds) en dat kan er nog wel eens voor zorgen dat je je dan behoorlijk naar kunt voelen. Stress kan inderdaad ook een grote factor zijn, misschien toch onbewust veel aan het piekeren o.i.d. Je kan je er soms nog drukker om maken om het feit dat je je niet lekker voelt wat alleen maar een sneeuwbal effect geeft :p Ik word zelf nu nog steeds af en toe duizelig onder de douche omdat het dan gewoon echt te benauwend word dus dan stap ik de douche weer uit :j Wanneer het zo aan blijft houden of als je nog andere klachten krijgt kan je gerust de huisarts even bellen :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 23:54

x
Laatst bijgewerkt door Eloya op 06-09-25 04:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 01:01

Heb je niet last van opspelend maagzuur als je 's avonds gaat liggen? Ik heb daar ook een tijd flink last van gehad, voelt als misselijkheid maar dan met een brandend gevoel in mijn slokdarm.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 01:12

Emmaa_ schreef:
Heb je niet last van opspelend maagzuur als je 's avonds gaat liggen? Ik heb daar ook een tijd flink last van gehad, voelt als misselijkheid maar dan met een brandend gevoel in mijn slokdarm.

Dat was eerlijk gezegd ook het eerste waar ik aan dacht.
Heb daar ook wel eens bij vlagen last van. Met name door het eten van bijv. kant en klare lasagne of vette dingen.

Probeer in zo'n geval met je hoofd iets hoger in bed te gaan liggen, drink melk en neem een 'Rennie' (ze helpen echt, vrijwel meteen!). Ik heb trouwens maagzuurremmers van Kruidvat of Etos huismerk, helpt ook prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 01:35

Als je maagzuur hebt is het alleen zaak dat je niet alleen je hoofd hoger legt maar ook je middenrif. Twee/drie kussens onder je hoofd en dan nog eentje onder je schouders dus onder de andere kussens is beter. Het is de bedoeling bij maagzuur dat je zorgt dat de baan naar beneden (richting je maag dus) weer vrij is, en als je alleen kussens onder je hoofd legt maak je juist weer een kink in die rechte lijn.

Bij mij helpt de combi tussen melk en een rennie altijd goed. Paar slokken melk om de boel te verkoelen en dan een Rennie erin en dan kan ik weer prima slapen :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 20:51

x