Meningen en vooroordelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kellykamal

Meningen en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 20:39

Hoi!

Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp eigenlijk moet plaatsen dus uiteindelijk doe ik het maar hier.
Wat mij erg opvalt op paardenpagina's zoals Facebook maar ook bij Bokt.nl is dat er soms erg veel vooroordelen zijn tegenover kinderen die paardrijden.

Ik wil niet zeggen dat iedereen dit doet of dat ik een bepaalde groep mensen over 1 kam wil scheren, al heb ik soms wel het gevoel dat dat bij bepaalde groepen gebeurt.

Toevallig las ik net een facebookdiscussie waar een gefrustreerde moeder erg tekeer ging tegen een aantal meiden. Volgens haar zouden zij 'verwende kinderen zijn die een pony in plaats van een opvoeding hebben gekregen van hun ouders, haar kind had gelukkig beide gekregen volgens haar. Kinderen die bij elke weigering een nieuwe pony onder de kont geschoven krijgen van pap en mam.'

Er is niks wat ik hieraan kan doen natuurlijk en ik vind het hartstikke kwetsend soms, maar aan de andere kant snap ik het standpunt van dit soort mensen af en toe ook wel.
Natuurlijk heb ik zelf ook wel eens die gedachte van 'nou verwend nest is dat'.
Ik kan het ook heel goed begrijpen als mensen die gedachte over mij hebben, mijn ouders werken beide keihard dus kunnen ze het zich veroorloven dat ik paardrijd en mijn zusje ook.
Daar ben ik ze méér dan dankbaar voor!

Ik kan hier een heel verhaal typen, maar waar het op neerkomt is:

Naar mijn mening doet zowat íedereen die paardrijdt zijn stinkende best, de ene is nou eenmaal meer bevoorrecht dan de ander. Ik vind dat dit niet moet betekenen dat diegene meteen een verwend nest is, omdat diegene gebruikt maakt van de mogelijkheden die zijn/haar ouders hem/haar aanbieden. Natuurlijk zijn er mensen met een attitude en kan ik ook niet iedereen uitstaan maar ik vind dat sommige mensen erg kwetsend reageren tegenover iemand die ook zijn stinkende best doen, door te gaan zeggen dat papa en mama toch alles betalen en dat het toch alleen maar aan de dure paardjes ligt dat het kind goed rijdt. Er is natuurlijk ook een andere kant van het verhaal over mensen die meer bevoorrecht zijn en mensen de grond intrappen die dit niet zijn!

Om duidelijk te zijn, ik wil NIEMAND hiermee aanvallen, ik wil gewoon heel graag mijn mening even kwijt en ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenover staan.

HorseTopShop

Re: Meningen en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:32

Wat is verwend?

Toen ik 8 jaar was kreeg ik mijn eerste eigen paard. Was ik verwend? Ik vind van niet.
Ik moest er keihard voor werken. Ging door weer en wind op de fiets erheen. Ik deed er alles voor.

Kan me goed voorstellen dat andere mij verwend vonden. Immers waren alle meiden van de klas stikjaloers.

Dus wat is verwend...?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:40

Waar wil je nu een discussie over?
Over kinderen die een pony hebben of die iedere 3 maanden weer een andere pony krijgen omdat de vorige niet beviel?

Mijns inziens zijn dat twee heel verschillende punten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:22

ED --> MWS

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:51

tja ik was meer als top horse, mijn klasgenootje meer als de kwestie van cobi...ik was het meisje met de pony, zij was het verwende kreng wat altijd haar zin moest....maar dat zit in het karakter.
nog steeds heb ik een eigen pony...en zie mijn kind net zo gelukkig met haar pony en zij woont in het gooi zonder enig paard,maar haar zoon rijdt bij een bekende ruiter op les....maar we zijn beiden nog steeds gelukkig op ons eigen manier.