Afgelopen zaterdag vertrok ik naar Zakynthos voor een week. Ik had er enorm zin in! Na een paar zware maanden was ik er hard aan toe.
Plannen waren om de eerste 3 dagen lekker bij het zwembad te hangen, beetje in zee te gaan. Op dinsdag was een eilandtour en de dagen erna wilde ik wat gaan wandelen en foto's maken.
Dat liep helaas anders.... Maandagochtend liep ik samen met een van de andere gasten hier naar het strand en miste ik een afstapje. Ik lag ineens op de grond. Mijn voet deed al behoorlijk zeer, maar toch naar de zee gelopen en daar wat in gedobberd. Kon mijn voet gelijk koelen. Op een gegeven moment tilde ik mijn voet uit het water en zag een behoorlijk ei onder mijn enkel. Sh*t

Terug naar het hotel gestrompeld en op een ligbed neergeploft. Op aandringen van andere gasten hier toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Of nou ja, eerst naar de kliniek hier, maar die waren niet bereikbaar, dus naar het gemeentelijke ziekenhuis. Gelukkig ging 1 van hen mee. Ik had zelf het vermoeden dat er een breuk of scheurtje in mijn middenvoetsbeentje zat (dat heb ik al eens eerder gehad en voelde precies zo) en de arts op de SEH dacht dat ook. Dus foto's laten maken. Terug op de SEH bleek dat ze foto's van mijn enkelgewricht hadden gemaakt, maar daar was niks op te zien. Het blauwe ei zat ook wat lager. De arts besloot na klinisch onderzoek dat ik toch in het gips moest, al was het maar voor steun, en dan moest ik terug in Nederland maar naar het ziekenhuis voor verdere stappen.
Dinsdag ben ik nog wel mee geweest met een bustour. Dat was de enige kans om nog wat van het eiland te zien, want verder kan ik weinig. Ik heb wel krukken gekregen, maar ben veroordeeld tot een ligbed. Met het weer van woensdag geen straf.

Ik kreeg helaas geen fit to fly mee, dus vandaag alsnog naar de kliniek geweest. Zonder fit to fly mag ik namelijk niet naar huis. Arts in de kliniek vond de foto's erg raar, verkeerde deel van mijn voet, dus er moesten nieuwe foto's komen. Die konden ze alleen niet daar maken, dus hup, weer in de auto en naar hun radiologie afdeling in een ander deel van de stad. Nu wel goede foto's gemaakt en inderdaad, een keurige lineaire breuk in het middenvoetsbeentje van mijn kleine teen, net onder mijn enkel. Hij heeft het inmiddels gare gips eraf gehaald en vervangen door steviger gips. Plus mijn voet in de juiste stand gezet. Daarnaast kreeg ik gelukkig de fit to fly verklaring, maar ik moet wel tot en met zaterdag elke dag een injectie met bloedverdunners in mijn buik, wegens risico op trombose tijdens de vlucht. Zaterdagmiddag vlieg ik weer naar Nederland.
Minimaal 4 weken gips, been omhoog en niet belasten. 4 mei heb ik een afspraak in het ziekenhuis in Nederland en dan hoop ik toch wel op loopgips. Want dit is wel heel onhandig.
Vandaag was het al minder weer en morgen geven ze ook niet al te best weer op. Dat is wel enorm balen. Zo op een ligbed in de zon had ik toch nog wel een vakantiegevoel, maar met een dik vest op 2 stoelen bij de bar zittend heb ik dat toch minder.
Ondanks dat iedereen overigens ontzettend behulpzaam is. De andere gasten (we zitten met 5 Nederlanders als enige gasten in het hotel

Maar toch, ik was gisteren nog heel positief, maar vandaag neemt dat gevoel wel een beetje af.
Ik ben blij als ik zaterdag weer thuis ben, ik had mijn vakantie toch wel iets anders voorgesteld