Eiwitshakes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Eiwitshakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 18:16

Hallo allemaal! :D

De afgelopen tijd ben ik steeds fanatieker gaan sporten (fitness; cardio en kracht).
Daarom heb ik 10 eiwitshakes besteld, in verschillende smaken, om dit eens te proberen.
Whey Perfection, van de body&fit shop.
Mijn bedoeling is om alleen na het sporten 1 shake te nemen.

- Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van eiwitshakes (in het speciaal Whey Perfection)?
- Waar moet ik op letten bij het gebruik van deze shakes?

Ik ben benieuwd naar alle positieve en negatieve ervaringen :)

Groetjes,

Sarcasm

Re: Eiwitshakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:21

Ik heb de whey perfection en de Whey Delicous van XXl Nutriocion gehad.
Tweede bevalt me veel beter, lekkerder en ook betere waarden erin..

Waar je op moet letten, ik werd bij de eerste paar shakes erg misselijk.
Het kan een beetje teveel van het goede in een keer zijn.

Je kunt daarbij het beste in de ochtend een whey shake nemen, dit omdat dit snelle eiwitten zijn.
In de avond (voor het slapen) kun je het beste magere kwark nemen, dit zijn langzame eiwitten.

Citaat:
In de ochtend
Tijdens de nachtrust heeft het lichaam voor een lange periode geen eiwit toegediend gekregen. Je bent dan in feite voor een uur of 8 aan het vasten. Na deze periode heeft het lichaam eiwitten nodig. Het lichaam heeft de eiwitten nodig voor het spierbehoud en het geven van een stabiele energie gedurende de dag. In de ochtend heeft whey eiwit de voorkeur samen met een eiwit met een normale snelheid.

Voor en na de training
Het lichaam heeft voor de training eiwitten nodig. Door de eiwitten voor de training maak je het lichaam klaar voor de training zodat de voedingsstoffen al aanwezig zijn. Whey en het eiwit uit eieren zijn een goede keuze voor de training. Na de training zijn de eiwitten het meest nodig. Dit is de belangrijkste shake die je kunt nemen. Het lichaam begint dan met herstellen en het opbouwen van de spieren. Ook de glycogeenvoorraden worden dan weer aangevuld.

Voor het slapen
Eiwitten voor het slapen zijn ervoor bedoeld om je lichaam eiwitten te kunnen leveren tijdens de slaap. Je bereid het lichaam voor op een aantal uren zonder eiwitten uit voeding. Het eiwit dat wordt aangeraden voor het slapen is caseïne eiwit. Dit eiwit wordt langzaam verteerd en opgenomen in het bloed.

Succes!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 18:34

Sarcasm schreef:
Ik heb de whey perfection en de Whey Delicous van XXl Nutriocion gehad.
Tweede bevalt me veel beter, lekkerder en ook betere waarden erin..

Waar je op moet letten, ik werd bij de eerste paar shakes erg misselijk.
Het kan een beetje teveel van het goede in een keer zijn.

Je kunt daarbij het beste in de ochtend een whey shake nemen, dit omdat dit snelle eiwitten zijn.
In de avond (voor het slapen) kun je het beste magere kwark nemen, dit zijn langzame eiwitten.

Citaat:
In de ochtend
Tijdens de nachtrust heeft het lichaam voor een lange periode geen eiwit toegediend gekregen. Je bent dan in feite voor een uur of 8 aan het vasten. Na deze periode heeft het lichaam eiwitten nodig. Het lichaam heeft de eiwitten nodig voor het spierbehoud en het geven van een stabiele energie gedurende de dag. In de ochtend heeft whey eiwit de voorkeur samen met een eiwit met een normale snelheid.

Voor en na de training
Het lichaam heeft voor de training eiwitten nodig. Door de eiwitten voor de training maak je het lichaam klaar voor de training zodat de voedingsstoffen al aanwezig zijn. Whey en het eiwit uit eieren zijn een goede keuze voor de training. Na de training zijn de eiwitten het meest nodig. Dit is de belangrijkste shake die je kunt nemen. Het lichaam begint dan met herstellen en het opbouwen van de spieren. Ook de glycogeenvoorraden worden dan weer aangevuld.

Voor het slapen
Eiwitten voor het slapen zijn ervoor bedoeld om je lichaam eiwitten te kunnen leveren tijdens de slaap. Je bereid het lichaam voor op een aantal uren zonder eiwitten uit voeding. Het eiwit dat wordt aangeraden voor het slapen is caseïne eiwit. Dit eiwit wordt langzaam verteerd en opgenomen in het bloed.

Succes!

Bedankt voor je reactie!
Het is dus verstandig om te beginnen met halve shakes, om te wennen?
Interessante tekst ook. Daar ga ik mij eens verder in verdiepen.

Heb toevallig net een 2270 grams pot Whey Perfection gewonnen! *\o/* (zat een kraskaartje bij m'n bestelling, en meteen prijs.)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:45

Graag gedaan! Je kunt ook in een keer een hele nemen maar ik werd er de eerste keren echt misselijk van.. Welke smaak heb je bestelt? Ik heb aardbei van de Body en Fit shop.

Wat super leuk zeg meteen wat gewonnen!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 20:32

@Sarcasm ik mag de smaak zelf kiezen!
Dus ga eerst een aantal uit dat variatie pakket proeven, maar ik denk dat ik ook voor de aardbei ga :)