Eczeem bij warmte, middel tegen jeuk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Eczeem bij warmte, middel tegen jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:37

Vroeger had ik altijd last van eczeem, gelukkig ben ik hier nu aardig over heen gegroeid. Wat ik wel nog steeds heb is eczeem bij mijn arm- en knieholtes zodra het warm wordt of ik erg zweet. Bij de dokter krijg ik hier altijd hormoonzalf voor mee, maar ik merk dat dit vooral werkt om het sneller weg te laten gaan maar absoluut niet tegen de jeuk (waardoor ik alles openkrab :+ ).

Ik vroeg me af of mensen iets weten waardoor het jeuken ophoudt. Ik heb nog niet echt iets gevonden wat voor mij werkt namelijk. Het is niet zo dat ik er heel erg veel last van heb, maar het is soms wel vervelend.

Sem_

Re: Eczeem bij warmte, middel tegen jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:57

Heb je al menthol poeder of gel geprobeerd?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:38

Even afspoelen onder de koude kraan helpt bij mij erg goed. Wel wat lastiger bij je knieholten :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:05

Een koud washandje erop wil ook weleens helpen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:07

Als je de oplossing weet, wil ik het graag horen. Ik krab me ook helemaal de #$^$@#$#@ :P
Heb extreem eczeem op de bovenkant van mijn voeten, zo erg dat schoenen een hel zijn.
Nou... nu weet heel bokt het :(

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:34

Sowieso stoppen met de Hormoonzalf, doet meer kwaad dan goed. Je zweetproductie raakt hierdoor alleen maar erger verstoord. Ik smeer alleen de droogste plekken in met uierzalf. Zweten maakt het helaas erger, maar als je nu stopt met je hormoonzalf kan je huid zichzelf herstellen (trek hier maar gerust een Half jaar voor uit) van de ellende die hormoonzalfverslaving is. Google maar eens op STW (steroid topical withdrawal)

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:39

Door mijn zwangerschap heb ik ook veel last van exeem en ik mag daardoor haast geen zalf hebben, maar ik gebruik lanettecreme. Is gewoon verkrijgbaar bij de apotheek en dat is mijn redding nu! Zit ook geen raar spul in, misschien eens proberen?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:48

Ik heb ook enorm last van exzeem en bij mij helpt Bepanthen Eczeem anti-jeuk voor de minder erge delen, heb ook een heel langetijd steroide zalf gebruikt maar kreeg onderhuidse bloeduitstortingen, niet bepaald gezond dus.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 07:29

dressagelady schreef:
Sowieso stoppen met de Hormoonzalf, doet meer kwaad dan goed. Je zweetproductie raakt hierdoor alleen maar erger verstoord. Ik smeer alleen de droogste plekken in met uierzalf. Zweten maakt het helaas erger, maar als je nu stopt met je hormoonzalf kan je huid zichzelf herstellen (trek hier maar gerust een Half jaar voor uit) van de ellende die hormoonzalfverslaving is. Google maar eens op STW (steroid topical withdrawal)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het door die zalf komt. Ik heb het vanaf augustus vorig jaar niet meer gebruikt en smeer het ook niet constant, alleen als ik echt een hardnekkig plekje heb en die gaat er dan ook van weg!
Bepanthen en Lannettecreme heb ik nog niet gebruikt, ik ga dat eens halen.

Ik heb alleen jeuk bij echt warm weer of als de plekjes die ik heb zich gaan herstellen (zoals nu, vorige week met het warme weer begon het uiteraard :') ) ik ga eens wat van deze dingen kopen en kijken wat voor mij werkt.
Overigens hebben koude washandjes/water bij mij geen zin. Dat verlicht t een minuutje en dan krab ik zo weer verder :')

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:51

De dream Cream van Lush is voor mij echt dé oplossing! Niets hielp, zelfs hormoonzalf niet, de dream Cream is voor mij iig een uitkomst! :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:23

Dressagelady, ben het er niet helemaal mee eens dat hormoonzalf meer kwaad als goed doet. Het kan een prima zalf zijn tijdens therapie onder begeleiding bij goed gebruik. Ik zelf zou uberhaupt niet eens zonder hormoonzalf kunnen maar ik heb het dan ook flink wat graadjes erger als TS en ben onder behandeling in het ziekenhuis.

Aan ts, normaal zitten er corticosteroiden in die de roodheid en jeuk verminderen. Maar wat ik heb meegekregen is een soort teerzalf. Dit stinkt enorm (vind ik) maar houd het vettig en werkt tegen de jeuk :) .