Kuitbeen en scheenbeen gebroken ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Kuitbeen en scheenbeen gebroken ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:14

Goedemorgen,

Drie weken geleden heb ik beide botten gebroken ( scheen en kuit)ik ben geopereerd en heb 2 pennen gekregen.
Ik spuit elke dag trombose.
Ik zou graag wat ervaringen willen lezen van andere mensen over het herstel, qua belasten na die 7 week( 21 mei worden er weer foto's gemaakt ).
Ik snap dat dit voor iedereen anders kan zijn maar ik wil me enigszins voorbereiden op het geen ik kan verwachten, ik heb nog nooit iets gebroken gehad of iemand uit mijn omgeving.
Ik lees horror verhalen op het internet en mijn contract loopt af in juli, dus ik zal moeten solliciteren, wat niet erg is maar ik durf momenteel nog niet want ik heb geen idee of ik tegen die tijd weer loop en kan belasten. Momenteel is alle bespiering weg, ik schrok ervan hoe snel dat gaat.

Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen, en eventueel tips om spieren te kunnen trainen.

Alvast bedankt.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 08:15

Gelukkig heeft niemand zijn been hier gebroken :D
5 week verder, momenteel is mijn been weer dun maar ik voel einde/ begin van de pennen heel duidelijk. ( met hand tevens in been)
Een heel naar gevoel.
Wij hebben een app met buitenritjes, daar werd ik erg verdrietig van, dus daar ben ik maar even uitgestapt.

Ik weet eigenlijk totaal niet het verloop, dus ik hoop dat er mensen zijn die mij iets over revalideren kunnen vertellen, en wanneer ik weer te paard zou kunnen uiteraard :o

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:29

Laatst bijgewerkt door marlies85 op 08-05-15 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Re: Kuitbeen en scheenbeen gebroken ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:45

Een paar jaar terug heb ik ze ook beide gebroken. Geen pinnen gekregen zoals jij, maar gewoon recht gezet. Eerst 2 weken echt gips tot in mijn lies, toen 6 weken loopgips tot in mijn lies en daarna ik geloof nog 8 weken een brace. Daarmee mocht ik voorzichtig beginnen met lopen.
2 weken nadat de brace af ging ben ik weer gaan paardrijden (dat mocht), maar toen mijn paard schrok drukte ik mijn hak te diep naar beneden (tenen richting scheen) dat ik door de zwakte van mijn been 3 botjes in mijn enkel had gebroken.
Kon ik nog een keer 6 week in het gips. Dus doe rustig aan, je been is echt slap ookal mag je alles weer doen :)

Lonan

Re: Kuitbeen en scheenbeen gebroken ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 19:05

Oei Desty dat is balen, getverderrie. Bedankt voor de tip.
Ik ga eens in dAt topic lezen Marlies dank je wel.

Ik ben eigenlijk na een dag naar huis gestuurd met de woorden je mag er beslist niet op lopen, tot ziens.