Meer mensen met een relatie met een rugzakje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

Meer mensen met een relatie met een rugzakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 16:47

Ik heb sinds vandaag precies een maand een relatie met iemand in een rolstoel en die last heeft van spasmen.

Er is vandaag iemand geweest die keihard heeft gezegd dat ik wel beter verdiende dan mijn vriend. Ik ben zo en zo boos geweest. Diegene moest eens weten wat er achter die rolstoel en spasmes zit. Een hele lieve slimme knappe kerel die zelfs een eigen bedrijfje heeft.

Zijn er meer mensen die een relatie begonnen met iemand in een rolstoel of andere problemen?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:50

Jup, mijn vriend is heeft een rugzakje qua autisme en dan wel een zwaardere vorm.. Daarbij maakt mijn (zeer) uitgesproken karakter het samen tot hard werken voor onze relatie, maar ik ben stapel gek op hem! Hij is ontzettend lief voor mij en zorgt super voor me.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 21-04-15 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:51

Ik zat in een rolstoel toen ik mijn vriend leerde kennen, nu niet meer, maar ik zal nooit helemaal beter worden.
Daar heb ik het vaak genoeg moeilijk mee en ik denk ook regelmatig dat hij beter verdient dan dit, maar hij is het daar niet mee eens.

Moet wel zeggen dat ik de opmerking van jouw vriend op Facebook laatst nogal ver vond gaan. :o
Dus wie weet doelde diegene daarop met de opmerking.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:51

Yep, adhd'er met autistische kenmerken :) Je groeit er in :j ik vind zijn invalshoeken wel verfrissend. Natuurlijk zitten er ook lastige kanten aan; hij onthoudt selectief door hyperfocus en vergeet dus heel veel andere dingen. Maar ook dat went, ik onthoud voor 2 :+

Begin was wel heel pittig, echt ervoor moeten knokken. Ook om beide onze weg er in te vinden. Maar op dat vlak kost het ons geen moeite meer. Nu alleen af en toe gewone relatie dingen :+ zoals tijd vrij maken voor elkaar, mopperen over elkaars rommel etc :')

Ondertussen ruim 10 jaar verder, getrouwd en baby onderweg :)

Sababber

Re: Meer mensen met een relatie met een rugzakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:06

Ach, rugzakje. Mijn vriend heeft ADHD, ik ook een beetje, maar ik ben nooit getest. Ik vind het niet erg, soms word ik er moe van dat hij alles vergeet Enzo. Maar verder vind ik het helemaal prima zo, ik hoef me nooit te vervelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:10

Ik weet niet of het onder een rugzakje valt?
Maar mijn vriend heeft epilepsie waarbij tijdens een aanval zijn hart stil staat.
Zelf heb ik PTSS (gehad, maar blijft altijd aanwezig op de achtergrond).

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:21

mijn man is hypergonder....soms moeilijk te begrijpen, wanneer hij denkt ernstig ziek te zijn terwijl dat helemaal niet is. hij slikt gelukkig al jaren medicijnen waardoor t een stuk beter gaat. vanuit onze omgeving krijg ik vaak negatieve reacties; van aansteller, tot hij is toch niet ziek?? maar ziek in je hoofd is nu eenmaal niet aan de buitenkant te zien :n

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:25

Hier ging het een beetje anders: Leerde mijn kerngezonde man kennen met de nodige "oehs en aahs" van omstanders omdat ze het zo'n leuke vent vonden. Toen hij plotseling verlamd raakte en in een rolstoel belandde heeft menigeen gesuggereerd dat ik mijn huwelijk maar moest beëindigen... :')
Nimmer een overwegingspunt geweest, ondanks zijn rolstoel was het nog steeds een fantastische vent die me altijd aan het lachen maakte. Inmiddels is hij om miraculeuze wijze weer genezen maar het heeft ons wel in laten zien hoe raar de mensheid soms in elkaar steekt.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:43

Mijn vriend heeft heel erg ADHD en een hersenbeschadiging door veel te jong drugs en drank gebruik. Het is een beetje aanpassen maar leer er enorm veel van! :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:47

Hier nog een vriend met ADHD en een lichte vorm van autisme :-)

Eigenlijk maakt het mij niks uit, merk er ook niet ontzettend veel van als ik eerlijk ben. Hij is alleen ontzettend vergeetachtig (afgelopen jaar al 4x z'n portefeuille verloren bijvoorbeeld) maar verder is het gewoon mijn droomvent! Anderen vinden hem soms een rare, maar ik ben ook raar dus dat matcht lekker :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:48

billionache schreef:
Hier nog een vriend met ADHD en een lichte vorm van autisme :-)

Eigenlijk maakt het mij niks uit, merk er ook niet ontzettend veel van als ik eerlijk ben. Hij is alleen ontzettend vergeetachtig (afgelopen jaar al 4x z'n portefeuille verloren bijvoorbeeld) maar verder is het gewoon mijn droomvent! Anderen vinden hem soms een rare, maar ik ben ook raar dus dat matcht lekker :Y)
Echt alles in deze reactie is voor mij herkenbaar. :j

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:04

Ik zelf heb pdd-nos met borderline. Ik woon momenteel op een zorgboerderij omdat ik uit een heel diep dal aan het klimmen ben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:16

Maar ts jij hebt toch net zo goed een rugzakje?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:21

Zie nergens dat de TS dat ontkent Iris82. In hun relatie zijn het er 2 met een rugzakje, maar het is maar van welke kan je het bekijkt wie een relatie heeft met een partner met een rugzakje.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:45

Iris82 schreef:
Maar ts jij hebt toch net zo goed een rugzakje?

Jah, klopt. En dat maakt hem ook niet uit.

Maar ik doel op dat men oordeelt op wat men ziet. Men ziet niet dat men pdd-nos of wat dan ook heeft. Waardoor men ook minder geneigd is om het af te keuren.

Het is dat ik in een wereldje leef waar men altijd wel iets heeft. Waardoor ik weinig tot geen negatieve reactie hebt gehad.

Maar als je even grof gezegd uit een vrij normale situatie woont met normale mensen zonder al te veel beperkingen. Dan zal men veel sneller raar op kijken als ik met een vriend thuis kwam die in een rolstoel zit en die spastisch is.

Hoop dat jullie me begrijpen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 06:53

Mijn man is met een 'gezonde' vrouw getrouwd in 2000.
Na jaren van klachten in 2007 de diagnose EDS, bindweefselziekte gekregen.
Helaas progressief. Heb een scootmobiel en traplift.
Kans dat ik volledig rolstoelafhankelijk word is groot.

Een vrouwelijke collega heeft mijn man weleens gezegd dat hij moest scheiden of een vrouw erbij moest zoeken.
Gelukkig heeft hij dat niet gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 06:55

luuntje schreef:
Een vrouwelijke collega heeft mijn man weleens gezegd dat hij moest scheiden of een vrouw erbij moest zoeken.
Gelukkig heeft hij dat niet gedaan.

Fijne collega dan zeg! Had ze soms zelf een oogje op hem?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:18

Ik heb zelf pddnos en adhd soms wrl lastig in mijn relatie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:40

Cayenne, geen idee.
Was een mevrouw met buitenlandse roots.
Zij vond het prima kunnen :+ .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:44

Tja, zodra je op anderen af moet gaan wat betreft je leven dan heb je geen leven meer, er deugt altijd wel iets niet. Zeggen ze dingen niet van uit domme horkerigheid dan wel uit jalousie , ik trekt me er niets (meer) van aan en het gaat me het enen oor in en het andere uit.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:45

Voordeel van rugzakjes is dat de gene die echt bij je past weet hoe de rits werkt.

Ik kan er altijd zo boos om worden dat andere mensen advies geven over het verlaten van iemand van wie ze gewoon zielsveel houden. Ongeacht rugzak

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:18

luuntje schreef:
Cayenne, geen idee.
Was een mevrouw met buitenlandse roots.
Zij vond het prima kunnen :+ .

In Sommige landen wordt dat als normaal beschouwd.
Ik denk niet dat ze het rot bedoeld.

Wel komt het evengoed vervelend/ bemoeierig over.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:22

smurfje schreef:
Voordeel van rugzakjes is dat de gene die echt bij je past weet hoe de rits werkt.

Wow wat is dit een mooie uitspraak...

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:25

Ik noem geen details, maar mijn beide ouders hebben zelf heel wat voor de kiezen gehad. En ik ben mega trots op ze dat ze nu al weer 34 jaar getrouwd zijn.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:37

Ik heb zelf een dysthyme stoornis en heb een paar jaar geleden een dubbele depressie gehad, waardoor ben ik gaan automutileren. Daar heb ik, zeker op mijn armen, veel littekens van. Af en toe vind mijn vriend het lastig omdat hij niet zo goed weet hoe hij met de dysthymie om moet gaan, gelukkig kunnen we daar wel goed over praten. Maar als ik korte mouwen draag en mijn littekens zichtbaar zijn, loopt hij als de meest trotste jongen van de wereld naast mij.