De titel zegt het al, ik blijf maar overgeven. Ik eet met gemak grote hoeveelheden eten (bijvoorbeeld 4 boterhammen), maar bij het binnen houden gaat het mis.
Het begon twee weken geleden, ik ging uit eten en een paar uur later kwam alles weer er uit. Sindsdien geef ik over, soms zitten er een paar dagen tussen. Het afgelopen weekend was het heftigs voor mij, zaterdag begon het en de zondag heb ik meerdere keren overgeven. Nu zit ik de hele dag met het ''ik geef bijna over'' gevoel.
Ik overweeg om naar de dokter te gaan, want ik heb geen idee wat er in mijn lichaam afspeelt. Moet ik me zorgen maken ? Of kan ik nog een week volhouden ? En ik weet overgeven kan heel veel betekenen :s
Lijkt mij niet dat bokt hiervoor de geschikte plek is. Afspraak maken met de dokter !
FriesWytske
Geplaatst: 20-04-15 20:46
Als het al 2 weken aan de gang is, zou ik toch even je huisarts gaan bezoeken.
Thats_Me
Er heerst een hele nare buikgriep. Wellicht dat je dat virus te pakken hebt. Al is twee weken wel lang dus even contact opnemen met de huisarts is een goed idee.
Anoniem
Als ik jou was zou ik inderdaad naar de huisarts gaan!
zonnebloem18
Ik zou inderdaad de huisarts even bellen, er zijn medicijnen die de misselijkheid kunnen onderdrukken en dan kan er onderzocht worden waarom je blijft overgeven. Kan je zwanger zijn?
Sowieso even lang de huisarts ja. Zou je zwanger kunnen zijn inderdaad? Ik ben inmiddels 20 weken zwanger, maar heb vanaf 6 weken zwangerschap tot en met week 16 ongeveer echt dag in dag uit overgegeven (tot soms wel 15 x per dag). Op die manier ben ik er ook achtergekomen.
Warboel
Geplaatst: 20-04-15 20:50
Ik heb dat ook gehad, jaren geleden. Alleen ik had het elke ochtend dan. Ben naar de dokter geweest, één of ander kuurtje gekregen en toen was het over
Mensen gaan ook nog van andere dingen dan zwangerschap spugen hoor..... Niemand hier kan je een antwoord geven. De huisarts lijkt mij de eerste stap.
Fu_Qi
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-15 20:57
Ik heb een zwangerschapstest gedaan en ik ben niet zwanger. De zwangerschaptest is afgenomen afgelopen week. Maar ik twijfel nu wel weer. Ik geef alleen in de avonden over, niet in de morgen. De misselijkheid bouwt zich langzaam op en dan is de avond het ''hoogtepunt''.
Zou idd even naar de ha gaan en even met een bloedtest na laten kijkem of je zwanger bent. Of dat je een allergie hebt of een infectie
Fu_Qi
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-15 21:07
callum schreef:
Zou idd even naar de ha gaan en even met een bloedtest na laten kijkem of je zwanger bent. Of dat je een allergie hebt of een infectie
Idd, ik weet dat ik niet tegen alcohol en lactose kan. Heb geen enzymen die het kunnen afbreken, maar de afgelopen 2 weken heb ik beide dingen niet ingenomen
Lauratje_88
Geplaatst: 20-04-15 21:07
Ik ga overgeven van te veel stress en dan niet op het moment zelf maar dan opeens midden in de nacht of zo. Misschien heb je veel stress maar ik zou toch ook naar de dokter gaan.
vuurneon
Geplaatst: 20-04-15 21:09
Morgenochtend weer even een zwangerschapstest doen.
Ik heb overigens het ook gehad een tijd geleden, bleek een infectie in mijn maag/darm te hebben die echt bleef hangen dus heb er lang mee gezeten. Dus langs de dokter gaan kan geen kwaad! Ik kreeg toen iig zetpillen tegen het overgeven om mijn maag rust te geven.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-04-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
billionache
Geplaatst: 20-04-15 21:10
Heb je veel stress? Mijn moeder heeft dit vorig jaar gehad. Kon niets binnenhouden, moest overgeven na iedere maaltijd en dit zo'n 3 maanden lang. Is op die periode meer dan 15kg afgevallen.
Maar goed, van achter de computer kunnen we alleen maar gissen naar de oorzaak. Ik vind dit toch ernstig genoeg voor een bezoekje aan de DA.
Momenteel heb ik geen stress, de periode daarvoor wel. Toen zag ik ik alles echt niet meer zitten, gewoon een zware dip even. Goed er boven uitgekomen, misschien kan dit een soort lichamelijk na effect zijn ? Idd een slim plan om morgen gewoon een zwangerschapstest te doe, ik ga ook meteen de dokter bellen.
Eet nu trouwens wel vaker kleinere porties, dus liever elk uur een halve boterham dan elke 2 uur 2 boterhammen. Heb je vulling in je maag en door de kleinere hoeveelheid is de maag vaak iets meer happy in zo'n situatie.