Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

elenaMM77 schreef:in je schema wat je laatst plaatste staat dat je 1.5 uur per dag werkt, dat is gewoon veel te veel..
als je in het weekend ergens een handje helpt, prima..
maar 1.5 uur werken en slechts 30 minuten schoolwerk en ook in het weekend maar heel weinig schoolwerk doen is een recept voor een burnout..
amoj schreef:Hoi bokkers,
Ik zit al weken niet lekker in mijn vel. Gister weer eens na een lange tijd een gesprek gehad met mn therapeut. Het is vrijwel zeker dat ik een burn out heb of overspannen ben.
Maandag ga ik naar de huisarts, om eens te kijken wat ik hier aan ga doen en wat het nou is.
Citaat:Ik heb constant huilbuien, gisteren weer 2x een hyperventilatie aanval gehad. Slaap al tijden slecht...
Heb dit wel eens aangegeven bij mijn school, dat het me allemaal te veel werd. Kreeg te horen dat ik maar minder met mijn pony bezig moest zijn, wat ik al weinig doe. Dat ik mijn tijd beter in moest plannen. Dat het helemaal niet veel is.
Ik heb veel aan mijn hoofd, neem te veel hooi op mijn vork, ben te perfectionistisch, heb achterstanden op school door thuisproblemen, ben een echte piekeraar, heb allerlei dingen waar ik heen moet zoals fysio en rijles..
Citaat:Heb het ook al eens aangegeven bij de mensen waar ik woon. (Woon niet meer bij mijn ouders). Daar werd het ook weggeslagen. Als je je niet goed voelt ga je naar bed, als je het te druk hebt zeg je wat af.
Maar het gaat al maanden zo en het wordt steeds erger, ook omdat ik nu weer begin met hyperventileren. Daarom ga ik dus maandag naar de huisarts en wil graag bespreken hoe dit aan te pakken.
Goof schreef:Als je al een jaar een achterstand hebt en je besteedt maar een half uur per dag aan je schoolwerk snap ik het helemaal niet meer.
Dan is het kiezen of delen; blijven werken (wat kennelijk niet anders kan) en nooit in staat zijn je achterstand in te halen, of een oplossing zoeken vwb dat bijbaantje en je achterstand in gaan halen.
amoj schreef:Ik volg momenteel haptotherapie en loop bij 2 maatschappelijk werksters op school.
De maatschappelijk werksters zeggen allebei kom op, schop onder je kont. Ik heb er momenteel niks aan. Het laatste gesprek heb ik alleen maar zitten janken, omdat er werd beweerd dat ik lui was en uit mijn neus zat te eten.
Tijdje terug bij een psycholoog gelopen. Dit schoot voor mijn gevoel niet op, ik kwam er om te praten en ging weer weg en had echt zoiets van ja, ik ben mijn ei kwijt, maar nu?
De 1,5 uur werk is misschien wel veel ja. Maar tegelijk is dit voor mij het enigste moment op de dag dat ik niet nadenk. Ik ben met mijn handen bezig en even 1,5 uur uit mijn hoofd om het zo te zeggen.
Andere activiteiten (pony verzorgen, puzzelen, computeren, tv kijken) kunnen dit niet voor mij, dan dwalen mijn gedachten toch weer af en begin ik weer te piekeren.
Het is dus niet 'wel 1,5 uur per dag werk' voor mij, eerder iets wat voor mij even ontspanning is en waar ik meestal naar uit kijk. Het is ook het enige moment waarop ik samen met nog iemand even ben, even met zn tweeën, en dan kan ik eventuele problemen ook bespreken. Op andere momenten doe ik dat niet, het is een groot en druk gezin, ik heb al moeite met praten over dingen en als anderen er dan door heen praten, zeg ik gewoon niks meer.
Grezen aangeven kan ik ook niet. Ik moet nu ook 1,5 uur alleen werken, terwijl ik graag even samen had gedaan... Maar ik heb al weer ja gezegd.
amoj schreef:Ik volg momenteel haptotherapie en loop bij 2 maatschappelijk werksters op school.
De maatschappelijk werksters zeggen allebei kom op, schop onder je kont. Ik heb er momenteel niks aan. Het laatste gesprek heb ik alleen maar zitten janken, omdat er werd beweerd dat ik lui was en uit mijn neus zat te eten.
Tijdje terug bij een psycholoog gelopen. Dit schoot voor mijn gevoel niet op, ik kwam er om te praten en ging weer weg en had echt zoiets van ja, ik ben mijn ei kwijt, maar nu?
Citaat:De 1,5 uur werk is misschien wel veel ja. Maar tegelijk is dit voor mij het enigste moment op de dag dat ik niet nadenk. Ik ben met mijn handen bezig en even 1,5 uur uit mijn hoofd om het zo te zeggen.
Andere activiteiten (pony verzorgen, puzzelen, computeren, tv kijken) kunnen dit niet voor mij, dan dwalen mijn gedachten toch weer af en begin ik weer te piekeren.
Het is dus niet 'wel 1,5 uur per dag werk' voor mij, eerder iets wat voor mij even ontspanning is en waar ik meestal naar uit kijk. Het is ook het enige moment waarop ik samen met nog iemand even ben, even met zn tweeën, en dan kan ik eventuele problemen ook bespreken. Op andere momenten doe ik dat niet, het is een groot en druk gezin, ik heb al moeite met praten over dingen en als anderen er dan door heen praten, zeg ik gewoon niks meer.
Citaat:Grezen aangeven kan ik ook niet. Ik moet nu ook 1,5 uur alleen werken, terwijl ik graag even samen had gedaan... Maar ik heb al weer ja gezegd.

amoj schreef:Ik ga niet alles op internet gooien. Maar op het moment is er wat spanning. Heb van de week ruzie gehad, en wou voorkomen dat ik weer ruzie kreeg. Ze hebben er niet letterlijk mee gedreigd.
De achterstanden komen door de thuissituatie van vorig jaar. Toen ben ik bij mijn ouders uit huis gegaan, heb toen achterstanden opgelopen. En ik blijf daarom achter.
Bijbaan is het niet. Ik werk thuis in ruil voor mijn inwoning, en de stalling van mijn pony en het voer.
Financieel heb ik het niet ruim. Ik heb geen ouders die ook maar iets mee betalen. Geeft niet, maar dat is de reden waarom ik zoveel werk.
Bedankt voor de tips. Reageer vanavond even wat uitgebreider, als ik op de laptop zit
amoj schreef:Bedankt voor de berichtjes.
Met de 2 maatschappelijk werksters mag ik niet stoppen helaas... Omdat ik nog een achterstand heb op school. Ik wordt er meer boos en verdrietig van dan dat het wat oplevert.
Volgens mij heb ik dat niet letterlijk zo gezegd, maakt verder ook niet uit, maar ik heb afgelopen week ruzie gehad en in een boze bui is dit naar mij geroepen. Ik had dus weinig zin in nog een keer zo'n ruzie, met eventueel wel zo'n afloop.
Ik word niet gedwongen, ze vinden school ook belangrijk. Ze weten ook niet dat ik op moment niet lekker in mn vel zit. Ze leven allemaal hier een beetje in hun eigen wereldje.
Ik ga 2 dagen in de week naar school, 1x van 9 tot 3 en 1x van 8:15 tot 3. Ik doe er een uur over om naar school te gaan en thuis te komen.
Dan heb ik nog 3 dagen stage, van 6 tot 3.
ik ga op mezelf wonen, maar dat huis is pas in september klaar.
Rijles is autorijles, en die moet ik halen voor 1 juli, ivm nieuwe regels (heeft met trekkerrijbewijs te maken en die ben ik nodig voor mijn opleiding).
@ohjajoh; en dat is het hem dus. Ik sta er op moment gewoon alleen voor. Ik heb geen vriendinnen, de mensen waar ik woon, die leven op hun eigen eilandje en zijn drukker met hun eigen kids. Mijn moeder wil me wel helpen, maar kan ik ook niet elke dag heen en de mensen waar ik woon vinden het niet erg leuk als ik zo vaak bij mijn ouders ben...
Ook zo iets.
amoj schreef:Bedankt voor de berichtjes.
Met de 2 maatschappelijk werksters mag ik niet stoppen helaas... Omdat ik nog een achterstand heb op school. Ik wordt er meer boos en verdrietig van dan dat het wat oplevert.