Paard knalde tegen enkel met hoef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Paard knalde tegen enkel met hoef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:19

Hoihoi!

Vanmorgen ging ik de paarden naar het weiland brengen en dan moet ik een weg oversteken, daar laat ik ze altijd overheen draven want dat vind ik zelf veiliger. Als ik de weg over ben moet ik een kleine helling omlaag(weiland ligt lager dan de weg) en precies op het moment dat ik die helling omlaag ging kwam mijn paard erg hard met z'n hoef tegen mijn enkel aan. Ik negeerde het maar nu het enkele uurtjes later is begint het toch wel erg zeer te doen. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Lopen doet best wel zeer, een steek die door de achterkant van mijn voet gaat zeg maar.

Wie kan mij helpen?

Sweetgirl1

Re: Paard knalde tegen enkel met hoef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:22

Koelen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:23

Flink koelen tegen de zwelling en als je er een beetje handig mee bent (of even op Youtube kijken), dan inzwachtelen ter ondersteuning. Veel rust geven met beentje omhoog, dat scheelt ook in de zwelling.
En als je denkt dat er echt wat kapot is, richting huisarts natuurlijk ;).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:25

Sowieso inderdaad koelen. Als de pijn blijft aanhouden zou ik toch even naar de huisarts gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:35

Koelen en hoog houden :) denk er wel aan voorzichtig het te bewegen, anders wordt de enkel vreselijk stijf.

Ook 's nachts even een kussen onder het matras of onder je voet om je been hoger te houden.

OneAndOnlyx

Re: Paard knalde tegen enkel met hoef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:42

Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb een coolpack in de ijskast liggen, moet ook regelmatig m'n arm koelen. Pak hem er meteen even bij.