Helpt Resdan tegen acne?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrietje

Helpt Resdan tegen acne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:51

Heeii,

Vorige week was er een man in de winkel waar ik stage loop en hij vroeg naar resdan, een hele sterke anti roos shampoo. Wij nog uitleggen hoe je het het beste kan gebruiken maar toen zei hij dat hij het voor iets heel anders gaat gebruiken namelijk tegen de acne op zijn rug.

Hij had er het een en ander overgelezen op het internet (ik kan het niet vinden vandaar dit topic :+ ) maar hij was er heel positief over. Je moet het een minuutje in laten trekken dan afspoelen en het zou binnen 2 weken helemaal weg zijn.

Aangezien ik ook best last heb van acne op mijn rug en borst besloot ik het te kopen en te proberen.

Maar mijn vraag is dus heeft er iemand misschien ervaring mee?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:02

Kirrietje

Re: Helpt Resdan tegen acne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 14:17

@vuurneon het is mijn hele rug die onder zit met acne, denk dat ik daar dan heel veel aspirines voor nodig heb hahaha

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:50

Heb even gekeken naar de ingrediëntenlijst van Resdan. Enige stof welke erin zit welke naar mijn ervaring mogelijk een werking zou hebben op de acne is salicylzuur. Salicylzuur werkt keratolytisch, het helpt dus de bovenste laag van de huid los te maken. Maar dit stofje vind je ook in talloze andere (acne-) producten. Ik zie dat er 2,5% salicylzuur in zit. Minimaal 3% zou beter zijn.
Ik ben dus wel benieuwd naar de werking van Resdan op acne, maar denk persoonlijk dat als je last hebt van flinke acne op de rug, je beter terecht kan bij een (huis)arts voor medicatie. :)