Haren tikkeltje lichter maken zonder verf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

Haren tikkeltje lichter maken zonder verf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 09:46

Hallo iedereen,

Van mezelf heb ik blond haar en wil dit ook graag houden.
Nu is mijn probleem dat ik mijn haren af en toe geel'ish eruit vind zien. Vooral als ik iets wits om me heen heb (zonnebril bijvoorbeeld). Nu wordt het wel in de zomer iets lichter, maar omdat ik niet graag lang in de zon zit, werkt de zon ook niet echt voor me.
Mijn haren worden niet donker, dus ik hoef het niet blond te houden. Ik wil het liefste eigenlijk niks kleuren... :j

Maar ik vroeg mij af of iemand een idee had hoe ik mijn haar (bijvoorbeeld tijdens het douchen) iets lichter kan maken. Bijvoorbeeld een shampoo die je 1 keer in de week gebruikt en je haar een tikkeltje lichter wordt.
Bestaat dit? Of heeft iemand een ander idee? _/-\o_

Ik hoor het graag!

Groetjes,
%

little_birdy

Re: Haren tikkeltje lichter maken zonder verf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:48

wassen met zilver shampoo :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:50

Citroensap. Liefst in combinnatie met even in de zon.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:50

Ik heb gehoord dat het met citroen kan. Je haar nat maken met citroen dat laten intrekken in de zon en daarna uit wassen.

Of het was een combi met citroen en honing. Weet dat niet zeker haha.

EDIT; koper was me voor :D
Laatst bijgewerkt door Gydja op 18-04-15 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:51

In principe zijn er geen spullen die je haar niet beschadigen (dus bleken) waar je haar lichter van kan worden.

Wat je wel kunt doen om je haar wat assiger blond te krijgen in plaats van geel-blond of om de gele gloed uit je haar te halen is je haar wassen met zilvershampoo. Dit is van die paarskleurige shampoo voor oude dames maar doet wonderen op blond haar. Niet te lang laten zitten want dan krijg je een paarse/lila gloed. Gewoon wassen, 2 minuutjes in laten trekken en dan uitspoelen. :)

Ik heb deze van B:

Afbeelding

Maar dit is bijvoorbeeld ook prima:

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:52

Citroen BLEEKT je haar (en dus beschadigd je haar). Zonlicht (UV), citroen, zeewater etc is allemaal niet goed voor je haar en dan kun je dus net zo goed naar de kapper om er highlights in te zetten. Bovendien zal dat de gele gloed niet weghalen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:53

Zilvershampoo doet in elk geval wonderen bij de staart van mijn zweetvos :+

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:56

Ik heb blond spray, na het wassen in je haar spuiten en föhnen. Het heeft niet zoveel effect dat het iedereen gelijk zal opvallen maar je kan het desgewenst nog eens herhalen. Ik weet alleen niet meer van welk merk het is.. Het staat bij de drogist bij de haar verf, maar dat is het dus niet.
Laatst bijgewerkt door __inge__ op 18-04-15 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:57

Blond spray is super slecht voor je haar. Dit is gewoon pure peroxide. :') (Dat ze dat spul nog steeds verkopen := )

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:00

Je hebt van andrelon zomerblond. Dit werkt wel maar heel minimaal. Zilvershampoo werkt veel beter maar inderdaad niet te lang er in laten zitten want dan krijg je een paarse gloed (zie je alleen als het licht er op een bepaalde manier valt maar toch..

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:01

Zilvershampoo heb ik inderdaad al geprobeerd! Alleen wordt mijn hoofdhuid daar paarsachtig van :')
En het heeft ook bijna geen effect...

Blond spray zag ik inderdaad ook langskomen, alleen als het zo slecht is wat _Nelleke_ zegt.... Dan weet ik niet of dat wel zo slim is haha

Ik ga straks denk ik sowieso langs de drogist, maar misschien hebben jullie nog tips, dus ik wacht nog even!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:02

Paulina schreef:
Je hebt van andrelon zomerblond. Dit werkt wel maar heel minimaal. Zilvershampoo werkt veel beter maar inderdaad niet te lang er in laten zitten want dan krijg je een paarse gloed (zie je alleen als het licht er op een bepaalde manier valt maar toch..

Met deze shampoo ervoer ik dat mijn haar geel werd na een tijdje.. :(

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:06

Haha ja dat kan, hangt van je kleur blond af. Ik krijg er in de zon een gouden gloed van (ja goud, niet geel) en een beetje een highlight effect.

Eens in de zoveel tijd (als ik nieuwe zilvershampoo voor m'n paard heb gekocht) was ik het 1 of 2 keer met die shampoo. Daarna neem ik het mee naar stal en gebruik ik weer m'n zomerblond :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:11

Kijk, het probleem met blondspray is dat er peroxide in zit en peroxide beschadigd je haar. Bij de kapper gebruiken ze ook peroxide om je haar te blonderen. Het verschil is alleen dat je die blondspray laat zitten en dat ze bij de kapper de peroxide er binnen een half uur weer uit wassen. Zodra het is uitgewassen stopt het schadelijke effect.

Je haar wordt dus veel langere tijd blootgesteld aan schadelijke producten met blondspray. Als je er echt heel erg mee zit en zilvershampoo werkt niet dan zou ik eens bij een goede kapper navragen of ze je haar willen wassen met een blondeershampoo. Ze mengen daar ter plekke een laag percentage blondeerpoeder met ontwikkelaar en shampoo. Daarmee wassen ze je haar en spoelen ze na 5 of 10 minuten uit. Veel minder heftig dan echt blonderen maar vaak wel een tikje lichter/assiger.

Deze techniek gebruiken ze ook om koperrestanten eruit te 'wassen'.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:13

Dat is inderdaad ook een goede tip van de kapper!

Maar, met zo'n spray, zou je eventueel na een tijdje er ook uit kunnen wassen? Ik snap dat de functie spray dan weg is, maar als je het erin sprayt en na 20 minuten eruit wast? Zou dat kunnen en geef beschadigingen opleveren?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:16

Die spray werkt alleen als je het vaker gebruikt. Een x of 5 a 10 heb je wel nodig. Zelfs al zou je er dan de fohn op zetten en na een half uur uitwassen dan heb je na 5x nog steeds 2,5u zooi in je haar gehad.

Ik heb er vroeger heel veel mee geëxperimenteerd en ik zou het echt niet aanraden. Evenals citroensap. Het droogt je haar zo enorm uit, je haar breekt af en veranderd in stro. Dan beter even 10 minuutjes kort een bleekje erover en daarna goed verzorgen dan elke keer je haar 'pesten' met spray/citroensap etc.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:17

Een blond (haha) vraagje, wat bedoel je met bleek? Wat voor iets is dat?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:17

Oh sorry daarmee bedoel ik gewoon blondeerpoeder van de kapper. :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:18

Ik volg even, ben ook wel benieuwd naar 'iets' waar je haar een tintje lichter van wordt. :)

Mag ik zo brutaal zijn om hier iets te vragen mbt mijn eigen haar?
Ik heb een beetje bruin/blond haar, maar zou het graag wat lichter willen. Werkt die zilvershampoo dan ook? Mijn haar is dus nog nooit geverfd geweest.

Ik heb al eens gelezen over blondspray/-shampoo/-conditioner, maar mijn kapper zei dat je dan algauw echt geel, 'stro' haar krijgt..

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:18

wassen met zilver shampoo, haalt het gelige uit je haar zodat je haar mooi subtiel blond word, let er wel op dat je je haar er niet te vaak mee wast anders kan het paarzig uitslaan, gebruiken tot je je kleur goed vind en dan ermee stoppen

en wat _Nelleke_ al zei blondeershampoo bij de kapper, ligt het haar iets op en is veel minder schadelijk dan gewoon blonderen omdat het er max 5 a 10 min in zit en het er daarna weer uitgewassen word, wel wordt je tint er een beestje assig(dof) van
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 18-04-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:20

Paris_ schreef:
Ik volg even, ben ook wel benieuwd naar 'iets' waar je haar een tintje lichter van wordt. :)

Mag ik zo brutaal zijn om hier iets te vragen mbt mijn eigen haar?
Ik heb een beetje bruin/blond haar, maar zou het graag wat lichter willen. Werkt die zilvershampoo dan ook? Mijn haar is dus nog nooit geverfd geweest.

Ik heb al eens gelezen over blondspray/-shampoo/-conditioner, maar mijn kapper zei dat je dan algauw echt geel, 'stro' haar krijgt..

Het klinkt heel gek maar smeer citroensap in je haar en ga dan een uurtje in de zon zitten, door de zuren in het citroensap ligt je haar wat op (natuurlijk niet 2 tinten ofzo) mijn vader gebruikte dit trucje vroeger altijd en die had heuze blonde krullen.

Zilvershampoo is echter alleen voor het gelige, bij kleuringen is het zo dat je tegenoverstaande kleuren hebt. Slaat je haar groen uit, doe je er een roodtint in, slaat je haar geel uit doe je er een paars/violet tint in, enz

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:23

Paris_, nee zilvershampoo maakt je haar niet lichter, het haalt alleen de gele gloed weg. Dus dat zal voor jouw haar niet zoveel doen.

Heel simpel: er bestaat niks waarmee je je haar lichter maakt waarvan het effect niet blijvend of niet beschadigend is. Het kan gewoon niet, blonderen zonder te beschadigen. :+

Wel kun je het zo mild mogelijk blonderen en ligt het ook heel erg aan je eigen haarconditie. Blijf weg van kappers die met 12% of hogere blondeerpercentages werken. Liefst 6% of lager. (Ik ken kappers die werken zelfs met 2% blondeer.) Ga voor in 1x goed en daarna je haar heel goed verzorgen ipv meerdere malen je haar pesten met blonderende middeltjes.

Blonderen is echt een vak apart en hoewel mijn eigenwijze ik hier in het verleden HEEL vaak mee de mist in is gegaan en ik zelf ook begrijp dat het leuker/goedkoper is om het zelf te proberen, zou ik echt met stip aanbevelen om voor het blonderen van het haar een goede kapper op te zoeken.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:27

_Nelleke_ schreef:
Paris_, nee zilvershampoo maakt je haar niet lichter, het haalt alleen de gele gloed weg. Dus dat zal voor jouw haar niet zoveel doen.

Heel simpel: er bestaat niks waarmee je je haar lichter maakt waarvan het effect niet blijvend of niet beschadigend is. Het kan gewoon niet, blonderen zonder te beschadigen. :+

Wel kun je het zo mild mogelijk blonderen en ligt het ook heel erg aan je eigen haarconditie. Blijf weg van kappers die met 12% of hogere blondeerpercentages werken. Liefst 6% of lager. (Ik ken kappers die werken zelfs met 2% blondeer.) Ga voor in 1x goed en daarna je haar heel goed verzorgen ipv meerdere malen je haar pesten met blonderende middeltjes.

Blonderen is echt een vak apart en hoewel mijn eigenwijze ik hier in het verleden HEEL vaak mee de mist in is gegaan en ik zelf ook begrijp dat het leuker/goedkoper is om het zelf te proberen, zou ik echt met stip aanbevelen om voor het blonderen van het haar een goede kapper op te zoeken.

ga hierin met je mee, ik zit nu in het 2e jaar van mijn kappersopleiding en moet zeggen dat ik voordat ik dat deed ook van alles zelf in mijn haar smeerde, het brak af, zag eruit als stro en was gewoon niet gezond meer (ook veelste vaak geblondeerd), raad je ind aan om gewoon langs de kapper te gaan voor advies, want zelf thuis aanmodderen met andrelon en goedkope merken beschadigen je haar vaak alleen maar meer. Kappers producten zijn inderdaad een stuk duurder maar zitten veel minder chemicalien in die slecht zijn voor je haar. Het product zelf is veel krachtiger dus je hebt er vaak ook veel minder van nodig voor hetzelfde effect. Uiteindelijk doe je misschien 3 maanden met dat product en heb je in die 3 maanden al 3x een andrelon product moeten aanschaffen bij wijze, ben je vaak net zo duur uit

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:46

Strasshorse en _Nelleke_

Bedankt allebei voor de antwoorden!
Citroensap ga ik dan toch maar eens proberen. Ik durfde dit nooit, omdat mijn oom dit vroeger eens had geprobeerd en na een uurtje zonnen knaloranje haar had. :o
Hoop dat het werkt! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:46

Je hebt trouwens ook uitwasbare kleurspoelingen: dus is geen permanente verf :) Is misschien wel wat voor de zomer periode om je haar fris van kleur te houden :)