Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:55

Veel succes aan alle nijmeegse lopers..
volgende week sla ik mijzelf weer voor het hoofd dat ik het weer heb laten lopen zoals ieder jaar lol..

ik zat tweemaal in de Wanmolen in zetten, super georganiseerd, ontbijt lunch en driegangen diner plus blarenprikservice (gratis en voor niets) en massages (door studenten sportmasseur.. toen kon je gewoon geven wat je wilde voor een massage geen fixed price).

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:08

Succes en plezier voor de 4-daagse deelnemers!

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:37

Succes en veel plezier 4 daagde lopers! Nu al respect voor jullie.

Zelf weer gestart met training voor de Zeeuwse Kustmarathon.

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:50

Hallo!

Zou ik met jullie mogen mee kletsen? :)

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:09

Ik ben net deze week begonnen met (snel)wandelen, hoop over een half jaar een halve marathon te kunnen doen :)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:56

Ik wist niet dat daar ook marathons voor zijn. Op welke snelheid wordt er dan gelopen?


Veseosunce, natuurlijk.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:12

Halve marathon is 21 km dacht ik :)

moonsparkle
Berichten: 21722
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:24

Ik wandel ook best vaak, maar ik vind het vaak zo lang duren in de zin van in een half uur loop ik 2.78km (gebruik runkeeper) dat betekend dat ik voor 5km al een uur onderweg ben :P

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:43

Zoe, dat weet ik. Ik vroeg mij alleen af wat dat de gemiddelde snelheid is als je deze snelwandelend loopt?
Gewoon wandelend 21 km lopen is voor een gezond persoon goed te doen, daar hoef je geen half jaar voor op te bouwen.


Moonsparkle, dat vind ik ook het grootste nadeel. Je moet echt de tijd hebben als je een langere mooiere route wilt lopen.
Ik denk wel dat als je gaat wandelen om sportief bezig te zijn, 6km/u goed haalbaar is voor de meeste personen.


Bij recreatief wandelen om lekker buiten te zijn en van de omgeving te genieten loop ik ook minder snel.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:00

Hoi!
Ik wandel ook veel, maar geen hele lange afstanden.
Wel dagelijks, zo tussen de 8 en 15 kilometer.
Heerlijk om buiten te zijn :)
Ik gebruik Endomondo en loop zo ongeveer 6,2-6,4 km per uur

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:28

Dat vind ik voor dagelijks nog behoorlijke afstanden :j

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:34

Het blijkt nogal verslavend te zijn :))
Er is wel eens een dag bij dat het niet lukt qua planning, of dat t net regent als ik tijd heb, dan baal ik wel.

_Zoe dat moet lukken lijkt me?

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:41

Zoiets loop ik nu ook per dag Nibbit. :D Vind het heerlijk om alles lopend te doen.

Ik sportte vrij intensief in de sportschool.. Maar ik kreeg een bijna hernia en daardoor heb ik het sporten in de sportschool op een laag pitje moeten zetten. Daardoor heb ik wel het wandelen ontdekt. :D

Hebben jullie nog aanraders qua wandeltochten enz? :D

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:16

Wat voor wandeltochten zoek je?
Ik heb er laatst een geplaatst die we gelopen hebben nav een tip in dit topic. Zo'n 20-25 door het mooie gebied rondom Nijmegen.

De veluwe/Posbank heeft mooie routes. Er zijn eigenlijk zoveel :D
Er staan in dit topic ook diverse tips voor routes net over de grens in Duitsland.

Of bedoel je echt georganiseerde tochten?

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:02

Wandeltochten die ik kan volgen door middel van bordjes of iets anders. :') Mijn richtingsgevoel is echt zo slecht! :D De Veluwe heeft inderdaad ontzettende mooie looproutes.

Mijn doel is om volgend jaar wel wat georganiseerde tochten te gaan lopen. Dus aanraders?

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:30

Georganiseerde routes heb ik nooit gelopen.
Volgens mij is dit wel een mooie wandeltocht; http://www.airbornewandeltocht.nl/nl/ho ... andeltocht 10 tot 40 kilometer.


Wij lopen eigenlijk nooit routes adhv bordjes. Bij de langere tochten heb ik dan toch vaak de frustratie dat er ergens een mist of dat het niet duidelijk is. Wij gebruiken altijd een GPS, voorheen een losse GPS, nu op de Iphone. Thuis kun je de tocht alvast downloaden. We hebben dan wel een reserve accu bij ons, met een lege telefoon na een paar uur ben je anders ook gauw klaar.
Voordeel is dat je ter plekke gemakkelijk kunt kiezen voor een andere route of een stuk kunt afsnijden. Met de GPS kun je altijd zien waar je zit en waar je heen wilt.

Ook met een slecht richtingsgevoel, als je "bolletje" steeds verder van je eindpunt af gaat, kun je beter een keer omdraaien :D

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:51


Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:34

De airborne wandeltocht is inderdaad prachtig. Ik heb zelf de 25km gelopen. Wat wel aan te raden is om zelf het aantal gelopen km's bij te houden, dat wordt nergens aangegeven namelijk en de controlepost wist eigenlijk ook niet hoe ver het nog naar de finish was. En het is niet handig om 15 heuvels vantevoren te denken dat dit echt de laatste klim is.

capopjekop

Berichten: 30658
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:25

De airborne wil ik ook gaan lopen, heb veel met Arnhem en dus ook met market garden. Verder hang ik de wandelschoen in de kast. Kan na 160 het woord wandelen even niet meer horen :')

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:30

Ging het wel goed? :D

Ik heb even naar de airborne zitten kijken en waarschijnlijk wil ik deze wel gaan lopen dit jaar.

capopjekop

Berichten: 30658
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:15

Eerste twee dagen gingen super. Geen blaren, niet stijf en super fit. Op het eind van dag 2 kwamen er wel twee flinke blaren door en die heb ik laten prikken. Donderdag ging ook prima tot mijn knie 10 km voor het eind begon op te spelen. Vandaag was ronduit ... Bij de start had ik al last van mijn knie, felle steken gingen erdoor heen en kreeg weer een nieuwe blaar op mijn hak. Dus de eerste 25 km was dramatisch. Daarna liep ik een soldaat tegen het lijf die er ook klaar mee was. We hebben elkaar erdoor gesleept. Blij dat het erop zit

Die novio Magnum tocht die ik een paar blz eerder meldde is ook een aanrader

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:31

De airborne is inderdaad erg mooi. Ik heb vorig jaar de 25 km gelopen en komend naar wil ik graag de 40 km lopen. De airborne is wel heel massaal (vooral het einde, als je met alle afstanden naar de finish loopt).

Afgelopen week was ik op vakantie op Texel. Ik heb daar een hele mooie tocht van 35 km gemaakt. Helemaal langs de westkust van het noorden (begonnen bij de slufter) naar het zuiden en weer terug naar halverwege (ecomare). Supermooi en afwisselend gebied met stukken bos (naald en loof), duinen, strand en nog veel meer.
Ik heb grootendeels over het Texelpad gelopen. Helaas was ik soms de bordjes kwijt, maar met de kaart erbij kwam ik snel weer op de route.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:12

Goeienavond :).

wat een mooie foto's en interessante verhalen.
Ik heb lekker vakantie nu maar kan niet op vakantie dus ik ben op zoek naar een mooie off-road route hier in Nederland (o.a. Gelderland). Met veel variatie. Ik zie graag heide, water, bossen, heuvelachtig landschap, met danwel een map danwel gps (telefoon). Heeft iemand toevallig de gulden tip voor mij?

Thanks!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17997
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:32

Trage tochten. Die worden gemaakt door een zeer ervaren routeplanner en hebben een hoge zandpadgarantie. Te vinden, als beschrijving en gps, op www.wandelnet.nl

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:09

Ik ben nu wandelingen aan het maken op La Palma. Prachtig, maar heel zwaar door de vele bergen. Er is geen vlak wandelpad te vinden. Dus nu na 2 dagen al erge spierpijn in mijn kuiten en een zere heup. Terwijl ik toch een behoorlijke conditie heb!