Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:07

Leuk leuk al die fanatieke wandelaars! :D

Op de vraag van Hafjelinger, voorheen liep ik zonder een app of iets dergelijks, totdat we benieuwd werden hoeveel km we nou daadwerkelijk hadden gelopen. Loop tegenwoordig daarom met Runkeeper. Hele fijne app!

magda_90
Berichten: 32280
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:49

Ik gebruik Endomendo om de kilometers bij te houden. :)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:38

Joyce_r ik ben benieuwd naar jou vakantie lijkt me echt heerlijk, maar nu een andere vraag vallen jullie ook af of eten jullie ook anders?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:44

Dragen jullie bij warm weer een afrits broek?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:52

Ik ben een stadswandelaar. één van de dingen die ik dan ook heb aangeschaft toen ik wist dat ik pups ging krijgen, was dan ook een buggy. En daar ben ik blij om ook, want het wordt deze week al afkicken. Ik ben de buggy namelijk vergeten bij mijn ouders en de pups zijn er al.

Ik heb de 25km van de Airborne wandeltocht gelopen anderhalf jaar terug. Afgelopen jaar ging het echt niet lukken omdat ik dat weekend en moest oppassen, en moest verhuizen. Maar hopelijk gaat het komend jaar wel lukken (en met een flink aantal minder kg's dan de vorige keer, dus hopelijk kan ik daarna nog wel gewoon traplopen).

Ik loop dagelijks 5-8km met een rugzak van ±4kg en tijdens het wandelen spot ik hulpdienstvoertuigen. Dat is een euvel dat ik met het wandelen heb opgelopen en graag onderhoud.

Ik kom aan als ik niet wandel, deels omdat ik standaard te veel eet als ik niet bewust aan het diëten ben en deels omdat wandelen voor mij een manier is om mijn geest kalm te maken en als ik dat niet doe dan heb ik de neiging tot de drukte proberen weg te eten. Maar ik gebruik het ook om af te vallen.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:57

magda_90 schreef:
Ik gebruik Endomendo om de kilometers bij te houden. :)


Ja die gebruik ik ook, fijne app!

En marleen_usar, ik draag gewoon de kleren die ik op dat moment aanheb haha. En natuurlijk wandelschoenen.
Alleen die moet ik nog wel een keertje nieuw kopen, die ik nu heb zijn opzij goed, maar wel versleten. Hebben jullie nog aanraders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:40

Mizora schreef:
Ik kom aan als ik niet wandel, deels omdat ik standaard te veel eet als ik niet bewust aan het diëten ben en deels omdat wandelen voor mij een manier is om mijn geest kalm te maken en als ik dat niet doe dan heb ik de neiging tot de drukte proberen weg te eten. Maar ik gebruik het ook om af te vallen.


Dan is wandelen een mooie activiteit.
Ik herken dat wel. Ik doe aan troost eten en door te wandelen kan ik dat tegen houden.

Als ik zo lees kom ik nog maar net kijken. En de enige heuvel die ik loop is het viaduct :D .
Maar ik heb er enorm veel plezier in.
Sommige lopen met een rugzak? is dat niet heel lastig? ik heb dat geprobeerd maar krijg echt last van mijn schouders door de banden van de rugzak.
Ik loop het liefst gewoon zonder bepakking maar heb wel een hardloop vest waar ik een vak aan de achterkant heb waar ik wat in kan doen.
Ik ben nog op zoek naar een heup gordel alwaar ik een flesje water in kwijt kan.

Ik draag dus op mijn boven lijf van de die polyester hardloop shirts en vest zodat de zweet makkelijk afgevoerd kan worden.
Qua broek loop ik of in een trainingsbroek of gewoon spijker korte broek.
Verder moet ik op zoek naar goede wandelschoenen en heb er al een paar gespot bij de ANWB winkel.
Wat voor schoenen hebben jullie?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:12

Troosteten doe ik ook, en emotie-eten en beloningseten. Ik heb de neiging alles op te lossen met eten (dat is me helaas ook aan te zien).

Ik heb lang met een kleine kiplingrugzak gelopen (18L), daarna een tijdje met een 35L-tas van groupon, maar die was slecht van kwaliteit en een beetje groot. Nu heb ik bij Bever een rugzak gekocht van 28L, een dagbackpack en die bevalt ontzettend goed. Dezelfde 4kg in de verschillende rugzakken voelen tot 3kg zo zwaar/licht afhankelijk van de rugzak.

Qua schoenen gebruik ik kisten met goede! inlegzolen. En ik heb ook een paar wandelschoenen van de ANWB, maar eigenlijk vind ik mijn kisten fijner lopen. Qua kleding een lange stretch spijkerbroek en een basisshirt van de hema. Bevalt me prima.

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 20:20

Wat leuk om al jullie berichten hier te lezen :).

Voor het bijhouden van onze wandeltochten, gebruik ik ook Runkeeper. Inderdaad een fijne app!

Ik heb wandelschoenen die ik een keer in Frankrijk heb gekocht, in de decathlon daar :). Dat was echt gericht om veilig de bergen op te wandelen, dus deze schoenen zijn heel goed :). En zolang ze nog goed voelen, geen blaren geven en ze nog niet kapot zijn, blijf ik op deze lopen ^^.

Laat je in ieder geval goed voorlichten, pas verschillende en laat de medewerkers ook kijken naar hoe je loopt!

Kleding is inderdaad wat ik op dat moment aan heb, al heb ik wel een oude broek aan, in plaats van een nieuwe of mooie. En een beetje lettend op het weer, tijdens de 21 km vorig jaar had ik veel laagjes aan, zodat ik iets uit kon trekken of juist weer aan. Maar geen speciale wandelbroeken of wandelshirts hier hoor.

@Mizora, wat goed dat je wandelt! :) Helemaal super joh, kan me best voorstellen dat dat soms lastig is. Heb je ook nog een doel qua afstand ofzo? Iets waar je naartoe kan werken, zodat je gemotiveerd kan blijven en dus niet hoeft te gaan snoepen misschien?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:29

Ik wil uiteindelijk de nijmeegse vierdaagse lopen en een kennedymars. Maar voor de rest is het dagelijks wandelen het belangrijkste, hoeft niet ver (niet echt tenminste). Hoe ver ik loop is op het moment voornamelijk tijdsgebonden. Ik wil nog wel een hoger basistempo krijgen, die is op het moment vrij laag.

Kaatje64
Berichten: 548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Het mooiste durpie van N-H

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:41

Ook ik wandel minimaal 2x per week (door de weeks) en in het weekend wandelen of fietsen wij i.c.m. geocaching. Het is heerlijk om je hoofd leeg te halen. Ik heb wandelschoenen van het merk LOWA en dat bevalt mij super!!

Elevien

Berichten: 943
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:52

Ik ben nog een beginnende wandelaar, maar ik vind het heerlijk om te doen! Ik wil het nu langzamerhand wel gaan uitbreiden. Wat zijn aanraders qua wandelplekken waar ook honden (loslopend) zijn toegestaan? Zwaar terrein maakt niet uit en mag zowel in binnen- en buitenland zijn.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:55

Ik wandel ook, of nouja, hiken! Zit bij scouting dus ik ga zo'n 3 a 4 weekenden per jaar op hike en daarnaast op zomerkamp nog een dag of 4 wandelen. Daarnaast tussendoor soms nog oefenen ofzo. Hartstikke leuk als je met goed gezelschap bent :D.

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:57

Leuk dat je de slachte wil lopen!
Ik heb hem nu 2 keer gelopen en ga volgend jaar zeker weer. De eerste keer heb ik redelijk getraind, de tweede keer eigenlijk amper (3x 10km gewandeld, 1x 20km).. en dat merkte ik wel hoor! De eerste 20 gaan super makkelijk, de volgende 10-15 ook nog wel redelijk en dan die laatste paar.. En daar komt bij dat sommige stukken door weilanden zijn, wat ook niet erg comfortabel loopt.
Maar de gezelligheid op en langs de weg sleept je er wel doorheen! Wij hebben zo nu en dan gewoon een lied in gezet (van die lekkere Nederlandstalige meezingers), waardoor mensen om ons heen ook mee gingen zingen en weer vrolijk werden en hup, weer een km er bij! :D

Het is alleen niet echt aan te raden zo weinig te trainen :+ Met wilskracht en doorzettingsvermogen haal je de finish wel, maar de volgende dat kun je geen stap meer zetten :')

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:18

Ik wandel met een paar collega's en een paar kunnen jammer gemoeg niet zo snel. Daardoor blijven we ongeveer op 4 km per uur hangen. Laatst ben ik alleen met een collega geweest en wij trokken elkaar omhoog kwa tempo en toen liepen we met gemak 5 km per uur.

kwa kleding heb ik een shirt aan met lang genoege mouwen/longshirt (ik ben snel verbrand) en een broek die vuil mag worden. Ik heb wandelschoenen van de decathlon, gewoon de goedkoopste. Jammer genoeg wel niet waterdicht, dus is er een paar waterdichte van de lidl bijgekomen. Ik kwam ze tegen, ze kostte bijna niets en zaten lekker. Prima dus. Volgend jaar of het jaar daarna komt er een nieuw/duurder paar.

Ik vind het verschrikkelijk om zonder hond te gaan wandelen, dus meestal sleep ik de beardie van mijn ouders mee. Mijn hond (dwerg/middenslag poedel) is nu 10 maanden oud en mag dus nog geen hele lange afstanden lopen. 6 km kan ze aan en dit weekend ga ik op zondag 8 proberen en op maandag 7. Wat ze niet kan lopen gaat ze op de rugtas mee ;)
(Ze loopt makkelijk 1 a 1,5 uur los mee en dan rent ze constant mee met de beardie, dus meerdere keren de afstand wat wij lopen).

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:24

Bij de Aldi een lichtgewicht rugzak gehaald maar die banden schuren aan mijn blote armen. Dus ik maak iets van een oude handdoek wat ik er omheen kan schuiven. Gisteren weer zo,n 5km gelopen en meteen mij. Spierpijn eruit gelopen :( , dat motiveert mij alleen maar. Voor de hond is dit weer al te warm dat is jammer. Ik heb ooit bij boeken voordeel een map gekocht met allemaal wandelroutes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:58

Eerder kon ik echt niet in mijn eentje wandelen.
Ik vond het zo doelloos.
Nu vind ik het heerlijk, ik neem vaak wel muziek mee.
Verder gebruik ik strava voor het meten van mijn afstanden.
Gisteren nieuwe schoenen gepast bij de anwb.
Ik heb een steverige schoen nodig omdat ik naar binnen zak met mijn voet.
De reebok schoenen die ik nu gebruik zijn daar niet geschikt voor.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:04

Voor de vakantie komende zomer heb ik wandel/bergschoenen aangeschaft. Ik houd best wel van wandelen, dus als de hond hier een keer logeert maken we aardig wat km's. Ik kan alleen weinig mensen mee krijgen om te wandelen, dus als de hond er niet is, wordt het vaak niets. In m'n eentje wandelen heb ik tot nu toe nog niet gedaan, wellicht toch eens aan wagen komende week.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:07

Wij wandelen ook graag, helaas zijn we zo druk dat het nog niet lukt om echt lange wandeltochten te maken, maar we moeten het ook nog een beetje opbouwen, en willen dan van de zomer wat langere tochten gaan maken...
Er is nog zoveel natuur te spotten :)

Flowery

Berichten: 2444
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:13

Ik wandel ook graag samen met mijn vriend :) We hebben in januari de wandelmarathon in Egmond gelopen en we wandelen vrijwel altijd door de duinen!
We proberen toch wel 1x per week een route van 10-15 km te lopen, en vooral in Schoorl is het dan even pittig met de hoge duinen :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:22

Als ik dagtochten maak, gaat er zeker een rugzak mee. Sowieso, omdat ik alleen ga, vind ik het heerlijk om mijn ereader mee te hebben. Maar daarnaast zeker ook wisseling van kleren (op warmere dagen vaak mijn jas en trui in de tas, die heb je als je 's avonds gaat stilzitten toch wel echt nodig tegen te veel afkoelen). Daarnaast eten en drinken. Echt anders eten doe ik niet, behalve dan dat ik brood tijdens het lopen niet wegkrijg en daar dus andere dingen voor zoek. Maar meestal eet ik tijdens het lopen zelf erg weinig (te weinig, soms). En door het lopen, loop ik mijn hoofd leeg waardoor ook ik minder snaai.
Truc van een rugzak is dat hij moet passen. Ik zie veel mensen met een rugzak met heupband, waarvan de heupband om de middel zit. Gevolg is dat je alles met je schouders draagt en dat je grote kans hebt dat de boel beweegt en dus gaat schuren. Dus voor een rugzak geldt hetzelfde als schoenen: passen, passen en proberen. En mét gewicht erin!!

Afritsbroeken vind ik ondingen, de ritsen schuren meestal rond mijn bovenbenen. Bij het gewoon maken van een ommetje (5 km ofzo) hou ik de kleren aan die ik aanheb, alleen ik trek mijn wandelschoenen aan. Als ik rond de 20 km of meer loop, heb ik vaak toch kleren aan die snel drogen, niet schuren, licht zijn en toch sterk. Vooral als het weer wat twijfelachtig is, is het erg lekker als je kleding na een bui zo weer droog is én niet gaat schuren als het nat is. Een gemiddeld katoenen shirt valt dan bij mij toch echt af, ik hou het graag wat comfortabel. Hoeft overigens niet altijd duur te zijn, Lidl en aldi hebben heel acceptabele kleding hiervoor en ook de vrijbuiter heeft geregeld leuke aanbiedingen.

Voor wandelen met de hond, is hier veel informatie te vinden: http://www.wandelzoekpagina.nl/honden/ Sowieso een aanrader, de site!

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:38

Ik vind een rugtas nooit hinderlijk eerlijk gezegd. Heb een gewone eastpack rugtas, zoals bijna iedereen hier op school. Als je gewoon die bandjes op maat zet valt het reuze mee. Het extra gewicht aan voedsel en drinken is ook niet zo zwaar om mee te sjouwen.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:42

Om nog even in te haken over de vraag over wandelschoenen. Ik heb van de week eindelijk een keer goede goede wandelschoenen aangeschaft! Oh en wat zijn ze zalig!
Het is in het begin even wennen, omdat er een apart soort voetbed in ligt en de zool een bepaalde manier van afrollen heeft. Maar als je de schoenen allebei aan hebt is het top _/-\o_
Zijn deze:
https://www.perrysport.nl/ao-blaze-mid- ... n=algemeen

En nog twee daagjes en dan richting Luxemburg om te wandelen! *\o/* We gaan als 'opwarmer' eerst een stuk van de routes in Vianden lopen. Vervolgens zullen we zaterdag beginnen aan de Mullerthal Trail, een deel van route 2 :D Schijnt een best wel heavy route te zijn om te lopen, wordt ook met een 'zwaar' beoordeeld. Maar oh wat is het daar mooi!
Afbeelding

Ik bereid me alvast voor op veel spierpijn! haha

magda_90
Berichten: 32280
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:00

Ik lees veel over rugzakken, buiten diegene om die hem meenemen voor daadwerkelijke bagage, waar gebruiken jullie ze nog meer voor namelijk, is het functioneel?

Voor de 7 km gaat er eigenlijk alleen een schoudertasje mee met mijn sleutels, zonnebril, balletje voor de hond en soms een flesje water. Vest knoop ik aan mijn heup eventueel.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:08

Ik heb altijd een kleine ehbo-set bij me en nog een hoop andere spullen die ik een enkele keer nodig heb. Vrijwel alles in mijn tas is gebruikt of naar misgepakt in het verleden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En voorop mijn tas zit een lampje en er is nog een vuilniszak bijgekomen (en tijdelijk dat nylon tasje niet, want die is verdwenen). Er moet nog een mondkapje en een instant coolpack bij.