Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:26

Wat een prachtige foto's! Ik heb vanochtend ongeveer 3,5km gelopen. Omdat ik altijd met de hond loop ga ik vanmiddag en vanavond weer :')

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:50

Ziet er echt super uit. Weet nog niet of ik dit weekeinde nog kan gaan lopen, veel andere druktes.

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:57

Mag ik ook meekletsen. Woon dan wel niet (meer) in NL,maar wandel wel (bijna) elke dag.
Moet bijna wel met 2 honden die er graag op uit willen ;)

Helaas is er hier de laatste tijd heel veel regen gevallen,wat de paden erg soppig maakt. Maar daarintegen stromen de beekjes weer lekker door :)

Leuke foto's van mooie omgevingen staan hier trouwens.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:50

Noordje, ik denk dat jij ook erg mooie foto's kunt maken van je dagelijkse wandelomgeving :D

lizard
Berichten: 5273
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:37

Ik heb vandaag op de Lemelerberg gewandeld.
Voor de middag de zuidkant,daar was het erg rustig.
Na de middag een rondje op de noordkant.

Ik heb hier een filmpje van gemaakt,maar dat is lang niet zo spectaculair als sommige foto's die hier voorbij komen. :)


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:25

Leuk, een wandeltopic.
Zelf vorig jaar begonnen met wandelen, ook een beetje uit nood in verband met revalidatie van manlief. Ik zag dat er nog een geocacher in het topic zat, dat doen wij dus ook tijdens de wandeltochten.
Helaas staat het nu in de zomermaanden op een laag pitje, druk met de paarden en wedstrijden, explosieve groei in de tuin, etc, maar vanaf september zullen de wandelschoenen wel weer vaker aangetrokken gaan worden.

Wat betreft rugzakken, wij hebben die ook altijd bij. Zijn van die rugzakken met frame die van de rug af staan. Wat Lalidan inderdaad zegt, een rugzak moet je ook passen en het gewicht hoort niet op je schouders te hangen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:31

De Lemelerberg is ook een mooi wandelgebied :j . Geregeld gelopen toen mijn ouders daar nog woonden.



Geocachen hebben we jaren actief gedaan. Nu eigenlijk alleen nog sporadisch als het zo een keer uitkomt. Maar ik blijf het leuk vinden, vooral de klassieke (multi)caches. Voor te ingewikkelde raadsels en gedoe hebben we minder geduld. Gewoon lekker lopen en zoeken :D

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 09:55

Heej allemaal en welkom aan alle nieuwe wandelaars hier :). Heel leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is. Ik ben dus net terug van onze groepsrondreis. En we hebben véél gelopen, niet per se iedere dag wandelingen, maar in de steden zelf leuke bezienswaardigheden zoeken tikt toch wel aan.

Wel hebben we in Polen in het Tatragebergte gelopen, 3 uur omhoog, 3 uur naar beneden en ook vanaf het dorp naar de berg toegelopen. Die dag 38 kilometer gelopen, het meeste dat wij ooit hebben gelopen.
Dus die Slachtemarathon (42km) in 2016 wordt een makkie :D, zonder hoogte enzo ^^.

Over drie weken lopen wij onze eerste nachtwandeling van 25 kilometer. Iemand die daar nog tips voor heeft? Eten, drinken, het looptempo, wat is handig? Iemand ervaringen mee?

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:23

Mooi hoor,de Lemelerberg.

Sandalio, ik denk idd dat die Slachtemarathon een makkie wordt voor je.
Ik heb geen ervaringen met nachtwandelingen,ik loop liever overdag :D

Ik wil zelf heel graag een keer meedoen met de Nijmeegse en ik denk dat dat ook niet al te moeilijk wordt.
Als ik echt zin heb,loop ik hier zo makkelijk een rondje van 4,5 uur. Maar dat zijn lastige paadjes met veel stenen en boomwortels. Af en toe moet je even stoppen om van de omgeving te genieten,want je loopt constant met je hoofd naar beneden ;)

Ik ben een week of 3 geleden met een vriendin op stap geweest in Noorwegen. Dovrefjell, Åndelsnes, Trollstigen en Geirangerfjord. Ondanks het weer hebben we toch heel fijn gewandeld.
Even wat foto's,ik vond het zoooo gaaf daar :)

Dovrefjell :
Afbeelding

Rampestreken in Åndelsnes met een werkelijk onwijs uitzicht. Ze hebben daar zo'n platform gemaakt.
De klim er naartoe is heftig en af en toe echt slecht te noemen,maar dan heb je ook wat ;)
Afbeelding

Uitzicht op de camping van Åndelsnes waar wij hebben overnacht.
Afbeelding

En de laatste voor nu. Vriendin op de rand van het pad van Skageflå naar Homlong. Met uitzicht op het Geirangerfjord.
Afbeelding

De tocht van de top (Homlongsætre) naar Homlong was nog erger dan de klim naar de top.
Het laatste stuk was vnl met van die platte stenen en we moesten echt als een soort bejaarden naar beneden klimmen/glijden.
Een drietal franse jongens dachten : wat stellen die zich aan. Totdat die ene dus naast ons van de bovenkant naar onderen gleed. Was wel zo'n 5 meter. Hij kwam ook een soort ongelukkig terecht aan de onderkant. Heeft mazzel gehad dat ie niets had gebroken en dat ie een rugzak om had. Want anders was ie met z'n achterhoofd op die stenen geklapt :(

lizard
Berichten: 5273
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:48

Wat een mooie foto's weer.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:05

ik ga binnenkort het blote voetenpad lopen in twello

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:21

Dan zal het met de Slachtemarathon wel goed komen inderdaad :D


Erg mooi Noordje, dat zijn nog eens uitzichten!

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:01

Wat een mooie foto's komen er voorbij.

Ik ga ook het blotenvoetenpad lopen in mijn vakantie. Heb er leuke reacties opgehoogd.

Vandaag samen met vriendlief 10 kilometer gewandeld in Hoog soeren. Wat wonen wij toch in een mooi gebied.

Vanavond zal ik even wat foto's plaatsen van de route.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:57

Wat een gezelligheid in dit topic! Ik blijf stilletjes meelezen en zo nu en dan posten uiteraard! :D

Grit, ik herken je foto's gelijk! Ben afgelopen mei ook in het Mullerthal geweest, en volgens mij dezelfde route zoals ik zo van de foto's kan beoordelen. Gaaf he! :):) Wil eigenlijk binnenkort weer een keertje gaan.

Lemelerberg ziet er ook erg mooi uit!

En Noordje, waaaatt een gave foto's! :)) Noorwegen staat bij mij ook nog steeds op m'n lijstje. Moet zeggen dat na het zien van deze foto's, dit land toch weer een paar stapjes omhoog is gekropen in het lijstje haha.

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:07

Hierbij mijn verslagje gekopieerd van Facebook met foto's van mijn wandeling.

Vandaag was dan de dag om voor het eerst een lange afstand (voor mij) te lopen. Meteen na mijn werk zijn Bert en ik vertrokken richting Hoog Soeren. We wilde graag een ronde van 10 kilometer lopen. Helaas bleek er geen route van 10 kilometer te zijn die voorzien was met gemarkeerde palen. We besloten de 5 kilometer te lopen. En dan via een andere P plaats de overige kilometers te maken.
De eerste 5 kilometer gingen in een hoog tempo. Voor mij achter af iets te hoog. Bijna bij het einde kreeg ik erg last van mijn knieholte. Ik wilde eigenlijk niet meer verder lopen. Eenmaal bij de auto even wat gedronken, gegeten en uitgerust besloten we toch naar die ander P te gaan voor ronde 2. Ronde 2 was een super rondje. Had een klein beetje last van mijn knieholte maar hoe langer ik liep hoe meer het wegzakt. Voordat ik het wist waren we alweer terug en zat mijn eerste training van 10 kilometer er op.
En wat heb ik genoten van de omgeving en mijn vriendlief.

Wat woon ik toch in een mooi stukje Nederland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:07

Noordje wat een prachtige foto's.

IVfotos ook jou foto's zijn erg leuk. en ja Nederland heeft inderdaad ook mooie omgevingen hoor.

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:53

Mooie gebied en foto's IVfotos. Als ik dat soort paden zie,krijg ik altijd zin om met de paarden eroverheen te galloperen. (dat soort paden hebben wij hier nl niet :( )

Joyce : Noorwegen is echt een wandelparadijs. Ik wil ook nog graag een keer Beseggen doen , maar ik hoorde van anderen dat het dit jaar nog flink wat sneeuw lag en dat is niet echt fijn lopen.
Je komt echt tijd te kort als je hier veel wilt wandelen. Wij moesten ook keuzes maken.
Zo hebt je bij Geiranger Storsæterfossen waar je achter de waterval kan wandelen.
Helaas niet dit jaar....

Zal eens wat foto's van hier in de omgeving opsnorren.
Had trouwens wel een oortjestopic gemaakt. Maar met de paarden kun je lang niet overal komen.

[ITP] Oortjestopic in Nord-Odal,Noorwegen

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:11

Gaaf daar zeg.

Ik ga samen met een vriendin de 15 km lopen van de Airebornetocht. Ben benieuwd

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:54

Oh wat leuk ik ga die mars ook lopen, ben net terug van een week Limburg en heb weer aardig wat kilometers in de benen, en afgevallen :j .

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:59

Gaaf dames!

Voor mij was dat ook het plan om de 15 km te gaan lopen daar. 'helaas' zit ik nu midden in een traject op m'n rug beter te krijgen waardoor ik geen lange afstanden achter elkaar mag afleggen. Maar volgend jaar kan ik dan wel weer lekker lange afstanden lopen. :D

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:38

Ik ga ook de 15 kilometer lopen. Gezellig

lizard
Berichten: 5273
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:58

Ik heb gisteren gewandeld in het dal van de Mosbeek,en langs watermolen Bels.
Dit is in de buurt van Vasse.

En hier is een filmpje.


Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:21

Watermolen Bels, njam, daar hebben ze toch lekkere pannekoeken!!!! :9 Omgeving is ook echt supermooi, een van mijn favoriete omgevingen. Filmpje kan ik nu helaas niet bekijken, zit mobiel online dus dat kost wat te veel datatjes.....

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:23

prachtige foto's, dat maakt het wandelen nog specialer!
Ik loop veel met de hond, maar dat zijn nagenoeg altijd dezelfde rondjes in het bos.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:35

Yes morgen weer een paar dagen naar het mooie Limburg, het wordt beter weer dus hup weer kilometers maken.