Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:59

Ik heb eigenlijk geen idee of ik die drie bolletjes aan kan. Denk het wel, sport 3 tot 4 keer in de week en half uurtje hard lopen red ik wel maar met moeite haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:00

Duidelijk, twee bolletjes dus voor mij :')

Ik loop nooit hard en mijn afdaaltechniek bestaat uit zijwaarts een beetje naar beneden schuifelen op een stukje steil duin of een heuveltje :D

Ik heb niet veel gewandeld in het buitenland, ik ging meestal paardrijden. Vorig jaar in Costa Rica een beetje gewandeld, maar het tempo lag heeeel laag, veel stoppen om dingen te bekijken. Dat was een half bolletje zeg maar, ondanks dat het terrein wel wat uitdagender was dan in Nederland.

SNP heeft ook nog 5 bolletjes zag ik, maar dat zal echt klimmen worden dan denk ik, of heel moeilijk terrein.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:03

Wow Femke, wat een geluk dat je daar niet reed zeg!

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:19

Ik ben vanmorgen naar het bos geweest. Het voelde een stuk koeler dan afgelopen ochtenden, maar jeetje, wat was het achterlijk benauwd. Ik had na 10 minuten echt al een heel klam lijf, alles plakte, zo vies!!
Uiteindelijk toch nog 7 km gelopen en een uur op een terras gezeten ( stilzitten was wel heel koel en dus echt heerlijk!!). De mini had nergens last van, die had gerust de normale 12 km kunnen lopen :+

Afbeelding

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:28

Lekker even een rondje bos. Fijn dat de mini geen last heeft van het benauwde weer. Het was hier vroeg in de ochtend ook nog lekker, totdat je in beweging kwam inderdaad dan was het gelijk plak. Hoop toch echt dat er wat verkoeling komt later vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:33

Lekker Goof. Wat voor merk is jouw mini eigenlijk? Dat is geen chihuahua toch, of wel?

Ik ga zo richting Diemerbos fietsen om wat te lopen, anders blijf ik hier weer de hele dag zitten niksen. Ik hoop dat het meevalt, ik voel wel een windje, lekker.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:36

Marie_Anne schreef:
Lekker Goof. Wat voor merk is jouw mini eigenlijk? Dat is geen chihuahua toch, of wel?

Ik ga zo richting Diemerbos fietsen om wat te lopen, anders blijf ik hier weer de hele dag zitten niksen. Ik hoop dat het meevalt, ik voel wel een windje, lekker.


Geen idee, hij is een herplaatser. Had al 3 huisjes gehad voor hij bij ons kwam. Wij noemen hem chihuahua, maar er kan prima ergens een vlinderhondje inzitten ofzo.
Kwam toevallig vanmorgen in het bos een volle chihuahua tegen en de eigenaar was ervan overtuigd dat de mijne er ook 1 is. Ze leken erg op elkaar, alhoewel ik vond dat de zijne een kortere snuit had.
Het boeit ook niet zo, het is gewoon een grappig beest :+

Veel plezier in het bos.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:38

In Uithoorn geen wind. Ik heb vanavond nog les, in combi met hardlopen vanochtend moet dat maar genoeg beweging zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:47

Ah leuk, een herplaatser. Ik hou het meest van vuilnisbakkies eigenlijk, hoewel ik sommige rassen echt leuk en mooi vind. We hadden vroeger thuis ook een mengeltje uit het asiel, liefste en mooiste hond ooit voor mij. Het was best een grote hond en ze is gezond 17 geworden.
Als ik met pensioen ben, ga ik meteen de eerste dag naar het asiel *\o/* :D !

Dat is best actief op zo'n dag als vandaag Gaucho, lijkt me zat!

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:49

Ja, ik doe alleen aan herplaatsers. De labrador is ook een herplaatser en mijn vorige hond was dat ook. Ik heb geen zin in puppies :+

Ik ben vanmorgen een uur gaan wandelen, heb expres een plek met water opgezocht voor de lab zodat die lekker kon afkoelen. Daarna via een rondje bos terug naar de auto en daar werd ik verrast door zowel een grote kreeft als een ree. Zo leuk! Vooral die kreeft, ik ben er nog nooit zomaar 1 tegen gekomen. De lab was er doodsbang voor :+

Afbeelding

lizard
Berichten: 5288
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:28

Geluksvogel. :)

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:03

Ooooh wat leuk <3

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:29

Gaaf zeg je ontmoeting met een ree en een Kreeft. Zo'n kreeft ben ik ook nog nooit tegen gekomen.

Ik ben nu gezellig met een vriendin op Texel. Niet om te wandelen maar gewoon lekker er uit. Uiteraard loop je automatisch wel stukjes.

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:25

<3 Faringo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:58

Leuk zeg, ree en kreeft, grappige combi.
Ik ken alleen die Amerikaanse rivierkreeftjes, was het er zo een?. Die zie ik hier zelfs in Amsterdam wel eens lopen op een fietspad, schik me altijd helemaal dood dan, omdat je het niet verwacht. Dat is zo'n invasieve soort die de inheemse soort heeft doen uitsterven, of bijna, dacht ik. In het Amsterdamse bos barst het er van.

Texel ook erg mooi faringo.

Ik heb gisteren nog wel een leuk rondje gelopen, van bijna 5 km. De stukken in de zon zoals op de tweede foto waren wel erg heet en een beetje afzien.
Afbeelding

Afbeelding
Lekker braampjes gesnoept onderweg :~
Afbeelding

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:06

Lekker bramen! Ik heb ze ook op vanmorgen.
Ja, denk dat het zo'n Amerikaanse rivierkreeft was, maar het was echt een joekel!! Het was echt geen kreeftJE :wow:

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:58

Ik heb vooral bramen gesnoeid vandaag. Pokkedingen.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:26

Leuke foto's Marie_Anne

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:02

Lekker, bramen en kreeften...


Ik heb deze week eigenlijk iedere dag wel gewandeld ondanks de hitte. Maar kortere stukken, niet langer dan een uur in heel rustig tempo in de schaduw.

Het is bij mij binnen bijna beroerder qua warmte dan rustig wandelend in de schaduw.

Vanmiddag was de temperatuur zodanig houdbaar dat ik weer eens een rondje over het park van huis Doorn gewandeld heb. Ik blijf dat een interessant park vinden altijd.

Ook hier veel stormschade zichtbaar, als je er oog voor hebt.


De kleine en de grote:



Afbeelding


Afbeelding


Stormschade

Afbeelding

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:32

Leuke foto's Femke_tweety. Flink schade nog zeg!

Wij zijn gisteravond niet wezen wandelen maar wezen paardrijden. Erg leuk op de trekpaarden en mooie rit. Ga toch even wat foto's delen ondanks dat het niet wandelen is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizard
Berichten: 5288
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:53

Leuk!
Stevige paarden.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:04

lizard schreef:
Leuk!
Stevige paarden.

En spierpijn? Want dit zit wel heel wijd :=

Hier is het prachtig wandelweer dus ik had een wandeling gepland. Alleen vergeten dat ik hier nog 2 volle emmers pruimen moet weg werken. Dus manlief en ik gaan vandaag compôte en pruimen jam maken.
Want dat vraag ik me wel eens af, waar halen jullie de tijd vandaan. Bij mij komt er zo vaak iets tussen→ of de gîte, veel tuinieren met die lappe grond, was van de gasten :list: er is eigenlijk altijd wel wat. En dan ben ik met retraite _O- . Jullie jonge mensen moeten nog werken en sommigen van jullie wandelen zoveel. Echt chapeau hoor!

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:52

Ja haha vooral in m'n liezen wat spierpijn maar verder niet eigenlijk. Valt me 100% mee aangezien ik niet heel veel meer rij.

Pien, is het gelukt met de pruimen? Lekker hoor alles zelf zo kunnen maken.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:54

Ja gisteren 21 potjes gemaakt vandaag de rest. Gisteren 7 kg hebben we weggewerkt vandaag 7,5. Dus kunnen jam eten en potjes weggeven.

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:57

Wauw dat is echt een heleboel zeg! Mooi voorraadje zo.