Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:15

Noordje, ik heb ook Filefjell Kongevegen , koningsweg gegoogeld want zeer lang geleden ook stukje van afgelopen.
Je hebt prachtige foto's gemaakt! Genieten hoor en inderdaad meer bokkers hebben mooie foto's geplaatst vandaag .

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:28

Morning!

Ik zit alweer zwetend achter m'n pc voor een werkdag. Blegh, geen zin.

Wat een schitterende foto's noordje. Fijn dat het bij jullie heerlijk wandelweer is. Je foto's zorgen er voor dat Noorwegen nog hoger op mijn verlanglijstje komt te staan.

Hier even geen wandelingen in het vooruitzicht. Eerst die temperatuur maar een aantal graden naar beneden.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:48

Slecht geslapen hier en uitslag op mijn voeten van de warmte. Vanochtend dus geen wandeling. Geniet nog even op het terras van mijn vakantie appartement van de koelte vanochtend en dan rijd ik straks terug naar NL. Misschien vanavond nog even een wandeling samen met mijn paard.

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:53

Naar he dat slechte slapen door de warmte. Die uitslag heb ik ook al snel met warm weer, maar dan net op de randen van mijn sokken. Had het afgelopen weekend ook, begint nu weg te trekken. Lekker nog even op het terras van wat koelere lucht genieten. Goede reis naar huis strakjes.

noordje

Berichten: 2216
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:50

Weer heerlijk geslapen in eigen bed :D
Geen last van extreme warmte hier,een behaaglijke 24 ofzo graden.
Op het nieuws zeiden ze met het weerbericht dat Scandinavië het met 'maar' 25/26 graden moest doen. Nou ik teken ervoor :o

Goede reis naar huis Gaucho.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:58

Heerlijk hoor :j ik ga om die reden ook meestal naar of bv Schotland op vakantie, of de bergen in, of in voor of naseizoen. Nu ging mijn geplande vakantie naar Mongolië (het koude deel ) niet door, dus toch in augustus op vakantie. Oostenrijk was prima, maar dit is toch een beetje te warm naar mijn zin.

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:29

Dat is echt een heerlijke temperatuur noordje.

Wat zuur zeg Gaucho dat de geplande reis niet door zou gaan? Wat voor reis zou je maken in Mongolië?
Deze temperaturen slaan echt nergens meer op. Ik kan best wat warmte hebben, maar ben nu ook niet vooruit te branden.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:45

Ik duim voor volgend jaar Mongolië, voorlopig zijn de grenzen dicht. Ik zou onder andere naar het Altai gebergte (5-daagse wandeltocht, bezoek aan kazachen die met adelaars jagen) en te paard een driedaagse tocht naar de grens met Siberië, daar leven nomaden die rendieren houden. En nog wat leuke wandeltochten etc tussendoor, totaal 23 dagen.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:46

Schotland is prachtig. Ooit met manlief een avond id kou verborgen op een heuvel gelegen om de herten hun avond toer naar beneden te zien maken. We zaten zo afgelegen dat we daar zicht op hadden vanuit ons huisje. Enfin toen het donker was en mijn man stijf was van de reuma en vocht, wij naar het huisje terug gelopen zonder dat we ook maar een hert hadden gezien. De teleurstelling was groot. Zijn we bij het huisje, zien we de hele groep beneden staan _O- . Toen hebben we zo gelachen _O- .We waren dus gesnapt en die slimmers hadden een andere route gevonden _O- . Nu is het een van onze favoriete vakantie verhalen.

Mongolië lijkt me prachtig.

Sterkte allemaal met warmte, met werken en gezondheid!

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:04

Dat is wel een ultieme reis hoor Gaucho! Ik duim dat het volgend jaar wel door kan gaan!

Schotland is inderdaad schitterend al heb ik er maar 1 dag iets van gezien. Stedentrip Edinburgh met een dagtrip naar de Highlands. Zo graag nog een keer terug gaan.

Hihi Pien wat een stunt dat verhaal met de herten :D

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:26

Gaucho, mooie routr weer.
Noordje, wow, wat is het daar mooi. Ik wil ergens in de komende jaren lekker naar Noorwegen rijden met de auto in mijn vakantie. Zo mooi!

Anoeska, jeetje, wat een verhaal. Wat verdrietig dat je niet serieus genomen wordt ook. Sterkte.

Ik slaap prima, want ik heb een airco op de slaapkamer en die houdt het echt koel. Sterker nog, ik heb er vannacht een extra laken bijgepakt, want ik had het fris :+

Vannorgen op tijd naar het bos gegaan, was nog heerlijk koel. Wel rustig in de hond zijn tempo gelopen vanmorgen, want ik wilde hem niet opjagen ofzo. Was een heerlijk rondje van 6 km uiteindelijk en lekker geëindigd op een terrasje.

Afbeelding

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:32

Heerlijk zo vroeg al een rustig rondje.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:38

Lijkt op het eeuwig laantje in het Mastbos Goof? Maar er zijn natuurlijk heel veel bossen met dit soort laantjes. Mooi hoor en verstandig om rustig aan te doen.
Hier is het 's nachts ook goed te doen. Geen kleren aan in bed en dun lakentje. Aangezien ik altijd van boven tot onderen goed ben ingepakt tot en met sokken toe, in bed, is dit voor mij ook echt koeler. Dus zelfs tot 9.00 uur diep geslapen.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:41

Nee, niet het Eeuwige laantje, die ligt de andere kant op en daar mogen de honden niet los. Dit was in het losloopbos.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:45

Dit laantje begint volgens mij vooraan de weg. Als je dit dan uit loopt kom je op het eeuwig laantje uit. Het komt zo bekend voor. Natuurlijk altijd veel met de kinderen gewandeld toen ze klein waren en wat groter, en met Hercule gereden. Ons Hercuultje die vandaag precies een jaar geleden overleden is op 24 jarige leeftijd en o ns zoveel plezier heeft gegeven oa in dit mastbos. Maar ik vind dat in het mastbos de laantjes en weggetjes erg veel op elkaar leken en in het begin vaak fout gewandeld cq gereden (vond ik minder erg).

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:27

Heerlijk Noordje, ik verlang echt weer terug naar Noorwegen zo.

Lekker zo vroeg Goof!

Wij hadden vanmiddag weer verdwaalde toeristen hier, die waren het klompenpad aan het lopen. Mijn man merkte voorzichtig op dat hij zag dat ze geen water bij zich hadden. Dat klopte, ze hadden geen zin om met een rugzak te lopen. Hij heeft ze sterkte gewenst voor de volgende 14 km...

Faringo
Berichten: 8240
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:34

Pfff dat mensen serieus zo denken met deze temperaturen. Zonder water op pad want geen zin hebben in een rugzak. Ik dronk afgelopen weekend in 4,5 uur, 3 liter aan vocht weg.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:44

Whut? Hoe dom ben je....

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:53

Gevaarlijk!!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:05

Dan snap je het echt niet. Gemiddeld tank ik tijdens zo'n wandeling met dit weer toch minimaal 2 liter water weg.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:12

Ik dronk gisteravond tussen 20 en 22u even 1,5 liter. Was op stal, dus uitmesten en draden verzetten enzo. Grotendeels in de schaduw, kun je nagaan.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:31

Ik vind het sowieso niet heel erg snugger om met deze temperaturen om 2 uur in de middag aan je wandeling te beginnen. En als je dat dan echt wel wil, duik dan het bos in en ga niet tussen de weilanden en over de hei lopen.

Ik ben net terug van de fysio. Het is inderdaad geen gescheurde spier in mijn been, hij heeft wel een beknelde zenuw in mijn nek los kunnen maken.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:27

Dat het geen gescheurde spier is, dat is goed nieuws Anoeska27!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:48

Het advies was om per direct te stoppen met lange wandelingen tot ik in het zh geweest ben. Fijn als je net voor jezelf begonnen bent... Hij denkt aan een vaatprobleem.

Dus voorlopig alleen fietsen ben ik bang, ik duik dus onder een meeleessteen.

noordje

Berichten: 2216
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:50

Dat is balen Anoeska :(

Niet heel slim om met deze hitte zonder water te gaan wandelen 8)7

Fijn gewandeld Goof,de hond ook :)
Hier is het dus andersom,de hond jaagt mij op . En gisteren tijdens de wandeling vlogen er ook een aantal sneeuwhoenders op,nou toen was het feest compleet.

Nog even de foto's van gisteren.We hebben gisteren dus de Koningsweg over het Filegebergte gewandeld tot het hoogste punt (1250m) Wij zijn nog iets hoger gegaan voor een nog beter uitzicht.

Afbeelding
De berg in de verte hebben we beklommen
Afbeelding
Suletind in de verte, het hoogste punt van het Filegebergte,1780m
Afbeelding

Afbeelding
Jotunheimen in de verte
Afbeelding