Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noordje

Berichten: 2230
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:02

Jammer van die rupsen Grit :(
Mooie foto's weer van iedereen.
Zo fijn als je onderweg een terrasje kunt pakken.
Dat gaat hier niet zo :(
Ik denk dat je idd NL meer gaat waarderen als je er niet meer woont.
Nu ben ik wel in de Randstad opgegroeid en dat was nou niet echt mooi qua natuur.

We zijn weer thuis,dus ik kan weer wat foto's plaatsen van mijn dag gisteren.

Vol goede moed begonnen we.
Afbeelding
Toen zag ik deze en dacht : oh dat valt wel :)
Afbeelding
Totdat ik bovenop stond en deze jongen zag . Bummer :')
Afbeelding
Wat sfeer foto's onderweg.
Afbeelding
Dit is speksteen,daar maakten ze heeeeel vroeger potten van
Afbeelding
We zijn er bijna !
Afbeelding
Maar het uitzicht was spectaculair. Vanaf 1303m hoog.
Afbeelding
Nala wou heel graag weer naar beneden :')
Afbeelding
Helaas ging de terugweg niet zo ontspannen als ik had gehoopt.
Ik kreeg enorme last van m'n scheenbeen. Kon niet meer lopen gewoon. Zonder schoen ging het wel,dus ik heb 4km naar de auto op m'n sok gelopen :')
M'n zusje zei later,gelukkig was het maar aan 1 been. Had ze gelijk in natuurlijk :') :')
Heb het opgezocht en het heeft een naam : shin splints en het heeft met mijn nieuwe wandelschoenen te maken. Maargoed,we hebben het overleefd :D

Onderweg naar huis staat dit standbeeld langs de weg. Ik blijf het apart vinden.
Afbeelding

De volgende mini vakantie zit alweer in de planning :D :o

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:18

Mooi Noordje! Inderdaad een apart standbeeld, in elk geval opvallend.
Is het daar te verlaten voor een terras?

BeFunny

Berichten: 10710
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:06

O heerlijk Noordje.
Afgelopen jaar bij precies zo'n beeld geweest. Ik zou zo vertrekken naar Noorwegen om daar te blijven als ik de kans kreeg.
Afbeelding

noordje

Berichten: 2230
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:21

Het is hetzelfde beeld BeFunny :D ,er is er nl maar 1 van en die staat langs de rijksweg 3.
Er hangen langs diezelfde weg ook gekleurde elandengeweien in de bomen.

Het meeste is idd te verlaten voor een terras. Of het is seizoensgebonden.
Afgelopen zondag was mijn man aan het toeren op de motor,komt ie bij een terras/cafeetje : dicht.
Als je dan vraagt waarom,krijg je als antwoord : het is zondag :') Morgen gaan we weer open 8)7 Wij snappen het niet,in het weekend verdien je toch juist het meeste?

pien_2010

Berichten: 43616
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:36

noordje schreef:
het is zondag :') Morgen gaan we weer open 8)7 Wij snappen het niet,in het weekend verdien je toch juist het meeste?
Dat is hier ook vaak , zelfs met restaurants. Ook met feestdagen is alles pot dicht, terwijl mensen dan graag uit eten gaan Zo bizar.

De eland is een apart dier. Ik heb ze paar keer mogen aanschouwen in levende lijve. Grappig beeld zeker die foto met je hond naast die reus :D .

noordje schreef:
Zo fijn als je onderweg een terrasje kunt pakken.
Dat gaat hier niet zo
Ik denk Noordje dat Noorwegen net als de LImousin gewoon te weinig mensen telt om dat rendabel te maken. Dus alleen in stadjes of dorpen kom je hier de kroegjes en restaurants tegen.

Je foto's vind ik erg mooi met spectaculair uitzicht.
Je blessure vind ik minder. Heeft dit te maken met inlopen van je schoenen of heb je nu foute schoenen gekocht?


Grit schreef:
Hier zitten de bossen/eiken vol met de processierups.
Jammer dat de natuur zo verstoord is. Hier heb je enorm veel eikenbomen (hoort bij de Limousin net als de koeien), en je ziet hier ook die rupsen→ is zeldzaam wat grotere groepen, maar vele male minder dan in Nederland want hier worden die dingen gewoon opgegeten door natuurlijke vijanden.

Winnie zoek je nu ander werk in Spanje of wat zijn de plannen?

Marie_Anne, dat is een grote ronde hoor en hele mooie foto's. Je hebt er stevig de pas in als je 14 km in 3 uur en 6 minuten kan lopen. Ik vind het A'dam bos echt wel mooi. Die waterlelies→ prachtig. Althans ik neem aan dat het waterlelies zijn. En gezellig terrasje, wrijf het er maar in ;)

Leuk Mandyy wandelen in de Kennemerduinen. Zelf loop ik liever vlak langs de zee, op het harde want mulzand vind ik afschuwelijk en erg pijnlijk voor mijn rug.

Fijne dag allemaal Y;(

BeFunny

Berichten: 10710
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:16

noordje schreef:
Het is hetzelfde beeld BeFunny :D ,er is er nl maar 1 van en die staat langs de rijksweg 3.
Er hangen langs diezelfde weg ook gekleurde elandengeweien in de bomen.

Het meeste is idd te verlaten voor een terras. Of het is seizoensgebonden.
Afgelopen zondag was mijn man aan het toeren op de motor,komt ie bij een terras/cafeetje : dicht.
Als je dan vraagt waarom,krijg je als antwoord : het is zondag :') Morgen gaan we weer open 8)7 Wij snappen het niet,in het weekend verdien je toch juist het meeste?


Dat wist ik niet. Ik dacht het wel. Maar ik dacht misschien staan er wel meer :j grappig :D . Wij hebben daar toen in de buurt getankt.

Trouwens waar in de randstad ben je opgegroeid? Kom zelf uit Den Haag. En daar is wel degelijk vooral rondom natuur. Denk aan Meyendael, maar ook juist de andere kant van Kijkduin op. Natuurlijk niet zoals in Noorwegen. Maar mij valt altijd op dat inwoners van bepaalde steden geen idee hebben van de schoonheid eromheen.

noordje

Berichten: 2230
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:45

Ik kom uit een gehucht vlakbij Den Haag en Rotterdam. En ik weet dat er mooie natuur is daar,maar niet dat grootse en uitgestrekte waar ik zo van hou. We hebben ook een tijdje in Duitsland gewoond (vlakbij de grens) maar daar was het ook niet zo uitgestrekt. Ik denk dat ik verwend ben :')
Wij pakten vroeger regelmatig de trailer om met de paarden aan de kust te gaan rijden,ook bij Meyendael :D

Pien, ik had 2 paar wandelschoenen gekocht om af te wisselen ,maar om een of andere reden heb ik deze de laatste tijd veel aan gehad. En juist in mijn andere schoenen had ik m'n zooltjes zitten 8)7
Maar goed,daar hebben we van geleerd :o
Het is idd een soort van niemandsland af en toe en dan is het niet rendabel om ergens een tentje te hebben.
Sowieso nemen de Noren zelf van alles mee om ergens te gaan zitten en dan pauze te houden,met of zonder kampvuurtje. Ik wist niet dat het bij jullie ook zo was in de Limousin.
Laatst bijgewerkt door noordje op 16-06-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:51

Ik was dit topic kwijt!
En omdat ik jullie foto's miste viel het mij op!

Dus wat pagina's mooie foto's terug kunnen kijken en ik ben weer bij :)

Ik heb zelf helaas weinig gewandeld.
Al motiveren jullie verslagen mij wel weer om te gaan wandelen hoor :D

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:29

Ja, dit topic zou ik ook missen als ik het per ongeluk zou ontstippen.


Vrijdag ben ik in Doorwerth wezen wandelen, zaterdag in de buurt van Geldrop. zo kom je nog eens ergens... :-)

De afgelopen dagen in de lappenmand gelegen, dus even wat minder gelopen.

Vorige week de mazzel gehad om in mijn eigen omgeving een -actieve- dassenburcht te ontdekken. Dus daar ga ik de komende weken een paar keer heen om te kijken of ik ze op de foto kan krijgen. Dan alleen voor haar eigen veiligheid even zonder Habibi. Habibi zou ze prima met rust laten, maar een boze das is niet iets waar ik op zit te wachten met een kleiner formaat hond bij me zeg maar. Daarvoor heb ik net even te veel respect voor die beesten... :+
(Habibi is kleiner dan veel mensen denken, nog geen 10 kg)

Doorwerth

Afbeelding



Afbeelding

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:44

Oeh camera dan in de aanslag, zou wel heel bijzonder zijn als je een das zou vast leggen!

pien_2010

Berichten: 43616
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:44

Wouw Fenke als dat toch zou lukken <3 . Heb je een nacht camera, want het zijn vooral nachtdieren. Wij hebben ze hier nu twee keer gezien toen ze via de sloot weg schommelde (ze hebben een hele aparte gang en dat kan gewoon niet missen).
Ik ga duimen. Zou het fantastisch vinden!
Mooi kasteeltje.

Josewoos, leuk dat dit topic je stimuleert om te wandelen.

OK, dus de zooltjes die je miste waren vooral het probleem.

noordje

Berichten: 2230
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:32

Dat denk ik wel Pien,laten we het hopen :)

Dassen zijn zo leuk! Ze lopen idd een beetje apart :D
Ik ga duimen voor je dat je ze ziet.

Goof

Berichten: 28913
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:02

Ik zou echt zo graag een das zien!
Ik heb er ooit in het buitenland 1 gezien in een bos, maar nooit in Nl helaas.

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:51

Ik heb er 1x èèn gezien, maar die lag dood langs een ruiterpad :')
Vond ik ook wel vrij uniek, maar had 'm liever levend gezien

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:53

Vanmorgen ook weer eens gewandeld.
Ik ben gaan lopen in het park achter Kasteel Groeneveld in Baarn.

Het kan daar heel druk zijn, dus ik was er al op tijd en dat was heerlijk <3

Alles stond zo mooi in kleur en het zijn fijne en leuke paden om te wandelen. Veel paden ook langs het water waar de hond in mag, maar dat doet die van mij echt niet 8)7

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37497
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:16

Mooi daar ben ik ook weleens geweest, en in het kasteel. Vroeg zijn is inderdaad wel fijn om mensenmassa's te vermijden. Omgeving Doorwerth is ook erg mooi om te wandelen..Oosterbeek ook er vlakbij.

Noorwegen ziet er ook prachtig uit, zo uitgestrekt..hoe is het weer daar nu?

Goof

Berichten: 28913
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:18

Mooi daar, lekker groen ook.

Ik heb mijn wekelijkse wandeling in het Mastbos er weer op zitten. Iets minder lang dan normaal, want ik heb superveel pijn in mijn heupen. Ik hoopte stiekem dat het noodweer van gisteren door zou zetten, want dan had ik een reden gehad om niet te gaan. Maar de zon scheen en dan ga ik toch weer wel lekker op pad.
Had vandaag de lab thuis gelaten en de mini mee genomen. Die heeft veel meer energie en looplust dan die grote en die heeft de hele weg in vlot tempo voor me uit lopen trippelen. Door de regen van gisteren hing er nog veel damp in de lucht en datmaakte het bos echt heel mooi.
Al met al een heerlijk rondje.

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43616
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:41

Goof <3 wederom herkenbaar de foto's van waar je bent, niet tof pijn aan je heupen.
[b]Josewoos,[/b] ik vind het park van Kasteel Groeneveld erg mooi aangelegd. Leuk hoor om dat te zien.

BeFunny

Berichten: 10710
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:26

Oo wat heerlijk die omgeving Goof.
Momenteel druk met schoonmaken in mijn huis en nieuwe huis verbouwen maar hoop snel weer een langere wandeling te maken. Ben dan al snel een aantal uur van huis.maar ik geniet al van al jullie foto's <3

Mandyy

Berichten: 30502
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:30

Gaat toch best veel tijd in wandelen zitten hè? Vooral als je de auto pakt naar een mooie plek.
Mij ontbreekt het ook aan tijd. Toevallig zijn we zondag geweest en ga ik volgende week donderdag met een vriendin een klompenpad lopen.

Leuke foto’s weer! :j
Beterschap met je heupen Goof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:00

noordje schreef:
Het is hetzelfde beeld BeFunny :D ,er is er nl maar 1 van en die staat langs de rijksweg 3.
Er hangen langs diezelfde weg ook gekleurde elandengeweien in de bomen.

Het meeste is idd te verlaten voor een terras. Of het is seizoensgebonden.
Afgelopen zondag was mijn man aan het toeren op de motor,komt ie bij een terras/cafeetje : dicht.
Als je dan vraagt waarom,krijg je als antwoord : het is zondag :') Morgen gaan we weer open 8)7 Wij snappen het niet,in het weekend verdien je toch juist het meeste?
Haha, vergeet niet dat Nederlanders doorgaans een vrij sterke handelsgeest hebben - zeker in de Randstad -, en dat zoveel mogelijk geld binnenharken niet per se de norm is in andere landen. :P Ik heb het afgelopen jaar een beetje gependeld tussen Frankrijk en de UK, en hoewel ik vanwege corona in augustus weer even naar Nederland moet, ben ik dus wel van plan om voor langere tijd richting Frankrijk te gaan; ik merk dat ik daar veel meer tot rust kom juist doordat alles niet zo gehaast is, 7 dagen per week open moet zijn etc. hoewel het in het begin ook wel een beetje omschakelen was. :o

Mooie foto's van je wandeling wel! En die eland, wat een ding. :') Hopelijk waren die shin splints maar eenmalig.

Femke_Tweety: Wat leuk van die dassenburcht! Zou leuk zijn als je ze ook daadwerkelijk tegenkomt. En Doorwerth is een mooi kasteel. :D Ik ben daar ooit nog met schoolkamp geweest. :')

josewoos: Park ziet er mooi uit zo!

Goof: Wat een heerlijke zomerse foto's! Vooral die waterlelie is mooi. <3

Hier de afgelopen maanden vanwege gezondheidsredenen vooral binnen gezeten... Ik doe nu wel zoveel mogelijk te voet in de stad, en ik hoop vanavond in de buurt weer een wandeling te kunnen maken. Voor ik in augustus naar Nederland ga, wil ik sowieso nog een keer naar de Exmoor en Pen Y Fan op, en als het lukt nog een paar dagen naar het Lake District, want ik ben echt verliefd op dat gebied. <3 Misschien dat ik maandag nog met een vriendin een wandeling ga maken in de Cotswolds samen met haar hond, maar ik weet niet hoe spannend dat wordt, want ze is niet heel fit. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:14

Leuk josewoos, ik vind kasteel Groeneveld altijd leuk om te wandelen, maar wel vaak druk inderdaad.

Ik ben benieuwd naar de das, ik hoop op een foto!

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:08

Er zitten hier ook dassenburchten, maar het ons nog niet gelukt ze (levend) te spotten.
Mooie dieren, lijkt mij gaaf ze in hun habitat rond te zien scharrelen.

BeFunny

Berichten: 10710
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:09

Deel van mijn wandeling van vanavond

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30502
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:14

Ahh leuke hondjes heb je en mooie foto’s!