Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:49

Mijn wandelschoenen zijn ook m’n stalschoenen, GriSport Sherpa. Ik rij er ook mee (heb korfjes op m’n stijgbeugels).
Ik loop zo weg op een nieuw paar, inlopen is eigenlijk niet nodig. Maar.. ik verslijt ze wel in 1-1,5 jaar en het huidige paar nog sneller omdat ik meer ben gaan wandelen. De zolen slijten redelijk snel en bij mij altijd op dezelfde plekken (buitenkant hiel). En dan is €80-90 toch wel veel als je ze met een maand of 6-7 al versleten hebt (zoals bij m’n huidige paar).

Mijn vader heeft me een waardebon voor “echte” wandelschoenen gegeven, bij zo’n wandelwinkel. Maar steeds geen tijd om te gaan winkelen en nu wacht ik maar even tot na Corona.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:04

Rondjes hier in de buurt loop ik ook wel op mijn All stars of Nikes, maar dat is een harde ondergrond en maar 6 km.

Ik heb ook Lowa's, mooie en heerlijke schoenen ondanks dat ze een klein maatje te klein zijn. 10 tot 15 km loop ik er prima op, maar zoals zaterdag die ruime 20 km wordt toch wel een dingetje...

Hilary, snap ik helemaal. Je gebruikt ze echt veel. Zien er uit als heerlijke schoenen.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:02

De wandelingen rondom huis en in het bos loop ik mijn laarzen of stalschoenen.

Op vakantie neem ik meestal mijn hardloopschoenen mee als wandelschoenen en weten we dat meer gaan wandelen op wat moeilijker terrein dan gaan mijn wandelschoenen mee.

Ook Lowa's, redelijk lichte schoen met een lagere hak.

Afbeelding

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:07

Ik wandel het liefst op sportschoenen of wandelsandalen. Ook in de bergen vorig jaar op sandalen gewandeld. Ik heb ook van die echte bergschoenen, maar die hebben niet mijn voorkeur. Vroeger liep ik liever op bergschoenen. Maar dat kan gewoon weer veranderen op termijn. Door die hielspoor die ik gehad heb zijn mijn voetvoorkeuren best wisselend geworden :+ . Dat betekent dus ook dat ik nu best veel schoenen heb. Maar ik ben aan het minderen door schoenen af te lopen. Echter, voor wandelingen heb je toch wel een bepaald comfort nodig. Wolky valt dan af.

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:31

Ik stond vanmorgen om 8.45 al in een stuk natuur met de honden. Ik vind het overal stervensdruk met gezinnen later op de dag, dus dan maar vroeg op pad. Tegen het einde van mijn wandeling kwam ik inderdaad al diverse gezinnen tegen, dus was blij dat ik vroeg was.
Er stond een ijskoude wind, maar het was prachtig in het zonnetje. En leuk om hier weer eens te lopen. Ik loop hier graag maar kom er niet veel want in de herfst en winter is het 1 grote blubberbende en in de lente en zomer stikt het van de eikenprocessierupsen :+
Als je tussendoor geluk hebt is het dus even genieten!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:02

@lizard: hoe gaat het met je?

Je moet toch wat in deze tijd als je geen auto hebt en in de stad woont, dus ik ben vanmorgen vroeg op de begraafplaats hier gaan wandelen. Ik loop er wel vaker een rondje, als je zigzagt kun je wel een tijdje zoet zijn. Het was er heel rustig en vredig.
Het is een heel mooie grote begraafplaats, het is ook een arboretum. Er staan nu ruim 900 verschillende soorten bomen en heesters. Er staat van alles in bloei, de natuur trekt zich niets aan van het corona virus gelukkig.
Ook al de verschillende soorten graven vind ik mooi. Zo zijn er ook een aantal Roma- en Sinti-graven, waarvan sommige echt een bezienswaardigheid op zich zijn :wow: .
Ik vind het wel een mooie plek om alles even te relativeren terwijl je wandelt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:04

Dat is een hele mooie plek inderdaad.

lizard
Berichten: 5326
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:14

Marie Anne.
Met paracetamol weinig last van pijn.
Maar verder doe ik niets.
Rondje door de kamer is al heel wat.
Verder geniet ik van jullie foto,s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:45

lizard schreef:
Marie Anne.
Met paracetamol weinig last van pijn.
Maar verder doe ik niets.
Rondje door de kamer is al heel wat.
Verder geniet ik van jullie foto,s

Fijn dat je geen pijn hebt in ieder geval.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:09

Geen foto's, maar wel een uur het bos in geweest. Inderdaad een gure wind, uit de wind in de zon was het heerlijk :z . En alles ziet er leuker uit als de zon schijnt. Het valt mij op dat de natuur alweer aardig opgedroogd is van de vele regenval.


Weinig last van pijn is in elk geval al fijn Lizard!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:54

Hier dit keer ook geen foto's, maar ikben weer naar mijn oma gelopen, heb met haar gewandeld en toen weer terug. In totaal 7.7km.
En ik vermoed dat ik strax bij mijn ouders weer een flink stuk ga

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:02

Update: we hebben nog eens 7km gelopen. Mijn moeder en schoonzusje met hun honden waren mee.
Afbeelding
Gioia is nu wel moe. Maar ze kan het gelukkkig prima aan.

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:11

Wat spreek jij nog met veel mensen af zeg in deze periode :o
Je hebt wel flink gelopen vandaag, lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:29

Ik kon écht niet wennen aan wandelschoenen, kreeg continu onwijze kramp in m'n benen, dus ik doe alles op Vibram Fivegingers. <3 Nu loop ik sowieso liever op blote voeten dan op schoenen (iets met 'you can take the girl out of Africa' :)) ), dus ik hoefde er niet eens aan te wennen, liep er zo op weg. :)) 's Winters in de bagger wel iets minder, maar dat neem ik voor lief; ze blijven nog verbazingwekkend warm, zeker met een paar sokjes aan.

Beetje laat, maar alsnog beterschap, lizard!

Verder geniet ik in stilte nog steeds van iedereens foto's. :D Afgezien van mijn ommetjes tijdens mijn lunchpauzes, heb ik eigenlijk niet zoveel gelopen recentelijk.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:40

Ik spreek alleen nog af met familie. Zolang er niemand hoest etc. Anders zijn we bij mijn oma en ouders zowieso niet welkom ivm risicogroepen.
Gewoon wandelen en op bezoek gaan is toegstaan.

Vanaf maamdag ga ik weer werken en dan kom ik met meer (vreemde) mensen in aanraking. Ik denk dat ik daar meer schrik voor moet hebben dan mijn familie.

We lopen hier veel ja, wel altijd maximaal 10km aan 1 stuk, maar iedereen vind het lekker.
En het tempo in de middag lag een stuk hoger (en lekkerder) dan de ochtend :') nog niet zo hoog als sommige hier maar wel lekker.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:45

Ik heb gisteren een heel saai rondje van 6 gedaan hier in de buurt. Alleen maar hele brede ruiterpaden, daar vind ik wandelend niets aan. Maar de wandeling was daar wel over uitgezet.

Mooi Marie Anne, in Apeldoorn heb je ook een ommetje over een begraafplaats. Is een echte uitgezette route, heel mooi om te lopen.

Nogmaals sterkte Lizard.

Ik wandel dit weekend weinig denk ik, veel te druk hier. Er stonden de hele dag door flink veel auto's bij mijn overburen en dan met z'n allen in de hal om een pompje staan. Snap niet dat ze nog niet dicht zijn, maar ja... Ook de Kroondomeinen zijn momenteel drukker dan de Julianatoren als ze open zijn, dus die slaan we ook over.

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:46

Ook vandaag is het met de wind nog niet echt lekker, maar toch is het genieten om even buiten te zijn. Ik ben met m’n vriend naar Kootwijk geweest:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:02

Dat is een mooi gebied om te wandelen Mandy.
Het is inderdaad super fris.
Wij zijn vandaag naar de zee gereden, Lauwersoog en verder Friesland in. Eigenlijk gewoon wat rondrijden in de auto en af en toe een stukje lopen langs de dijk.

Maar het was mij te koud om een flink stuk te lopen. Toch wel mooie foto's gemaakt. :)
Let niet op de kwaliteit, mijn telefooncamera is stuk.
Je ziet zelfs de twee vuurtorens van Schiermonnikoog.



Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:56

Hier vandaag een ander rondje met oma gelopen. Ongeveer 3.5km in 1 uur. Voor oma is dat snel -O-
Was een flink koude wind inderdaad.
Voor de rest bezig geweest met de schuur uit te ruimen. Wat komt daar toch een zooi uit. En 3 kasten gesloopt haha. Dat is leuk :+ O:)
Vanaf morgen weer het vaste rondje in de middag. Een stuk minder eandelen nu ik weer ga werken -O- (al zal ik op het werk genoeg km maken )

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:12

Ik vind het aantal km/uur niet belangrijk en het lijkt mij al helemaal niet belangrijk als ik een blokje om zou gaan met oma. Hopelijk hebben jullie het gezellig gehad samen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:36

Grit schreef:
Ik vind het aantal km/uur niet belangrijk en het lijkt mij al helemaal niet belangrijk als ik een blokje om zou gaan met oma. Hopelijk hebben jullie het gezellig gehad samen.

Zo vind ik de snelheid echt een stuk minder boeiend als ik met mijn pony’s wandel. De afstand trouwens ook. Zeker als mijn merrie meegaat; ze is bijna 25 en heeft vast artrose, dus ze heeft altijd een “opstartkilometer” waarin ze niet zo hard gaat (vandaag 4,5 km/u, dus eigenlijk heel netjes). Ze komt dan als een soort dieseltje op gang en als ze dan de lol heeft gevonden, gaat ook de turbo nog wel eens aan (5,2 km/u als snelste km vandaag). Zij bepaalt ook grotendeels de route, alleen als ze op het eerste kruispunt probeert om via de kortste route weer naar huis te gaan, grijp ik in. Uiteindelijk had ik voor vandaag zo’n 5 km in gedachten, maar had zij andere plannen en kwamen we op 7,4 km uit (waarvan ongeveer 5 km niet over een ruiterpad, maar dat zeggen we er gewoon niet bij O:) ). Was wel een duur grapje geworden als ik een boa was tegengekomen, maar ik had mazzel. En ik heb het er eerlijk gezegd wel voor over, want op deze manier vindt pony wandelen leuk. Elke keer dezelfde rondjes vindt ze echt geen klap aan en dan halen we de 4 km/u niet eens omdat ze steeds stopt want “stom ^)

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:53

Mandyy schreef:
Ook vandaag is het met de wind nog niet echt lekker, maar toch is het genieten om even buiten te zijn. Ik ben met m’n vriend naar Kootwijk geweest:

[ [url=m/VK1MA6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sLeDWG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QebP5g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vorig weekend liep ik nog in Kootwijk. Heerlijke omgeving om te wandelen.

SdaphneS, de blauwe lucht doet anders geloven. :))

lizard, veel beterschap!

Hier niet gewandeld wel gisteren wezen hardlopen, maar dat was een mini rondje van net geen 5 km.

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:25

arabella2000 schreef:
Beterschap lizard!!!

@ femke_tweety: elke keer als ik habibi zie smelt ik en denk ik aan buddy. Het hondje van mijn broertje. Andere kleur maar wrs (weten alleen dat het een sheltiekruising is) dezelfde kruising

[ [url=m/u4eygn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och wat grappig!

(Hoe oud is ze? Habibi had broertjes en zusjes in verschillende kleuren)

Even ter vermaak dan, Habibi hamstert...

https://youtu.be/DFe0dfto6bQ



Ik probeer nog steeds vrijwel iedere dag even een ronde te doen.

Ik zal vandeweek weer eens wat uitgebreider foto's maken tijdens het wandelen!

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:33

Wat een stralende blauwe luchten op jullie foto's, heerlijk.
Ik doe ook iedere dag een rondje, maar dat is logisch met een hond.
Wij zijn gisteren echter niet meer naar het bos ofzo geweest, omdat het daar gewoon afgeladen met mensen is. Daar baal ik wel onwijs van. Hebben een kleine anderhalf uur door de woonplaats gelopen, lekker voor de honden, maar ik haal daar toch minder plezier uit om eerlijk te zijn :o

Anoniem

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:36

Wat fijn dat sommigen toch nog een rustig plekje vinden om te wandelen.

Prachtig, die felblauwe lucht op de foto's inderdaad!