Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:44

Ik heb van t weekend zo'n 15 kilometer gelopen. Niet achter elkaar, maar verspreid over zaterdag en zondag.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:59

Leuk! Een wandel-topic! Ben een hele tijd niet op bokt geweest en kwam nu toevallig dit topic tegen. Zou ook graag willen meekletsen :o

Vorig jaar ben ik samen met mijn man begonnen aan het Pieterpad (Pieterburen naar Pietersberg, 490 km). Ivm werk en jonge kinderen lopen wij zo'n 2 a 3 weekenden per jaar een stukje van het pad en de kids zijn dan uit logeren. Inmiddels heel Groningen en Drenthe doorgelopen en bij Hardenberg "gestrand". Vanaf daar gaan we weer verder zakken naar beneden.

Wanneer we in de buurt op vakantie zijn, lopen we ook wel eens een etappe met de kids maar knippen die dan vaak in 2-en, zodat het voor hun ook leuk blijft :D

Verder als tip mocht die nog niet genoemd zijn: http://www.wandelzoekpagina.nl Hierop staan een heleboel wandelingen. Ook staat erbij of het een rondwandeling is, of de hond mee mag, voor rolstoelen toegankelijk etc.

En respect voor de Nijmeegse 4 daagse lopers, vind dat toch een behoorlijke uitdaging zoveel kms te lopen +:)+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:24

Lalidan schreef:
Trage tochten. Die worden gemaakt door een zeer ervaren routeplanner en hebben een hoge zandpadgarantie. Te vinden, als beschrijving en gps, op http://www.wandelnet.nl


Ik zie ineens dat ik een verkeerde link geplaatst heb. Het moet www.wandelzoekpagina.nl zijn, de link die iemand hierboven ook aan haalt.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:23

Supervixen, het gaat in elk geval beter dan hardlopen :D
Gisteren een stukje gerend, maar halverwege een steile helling moest ik bijna aan de zuurstof.


Wij zitten een paar dagen in de Eifel en hebben er weer wat kilometers opzitten.
Vandaag met een paar pittige klimmetjes en bijna 20 km in plaats van de 15 door verkeerd lopen. Wat heel knap was, want ik heb nog nooit zo'n duidelijke wandelroute gezien. We vragen ons nog steeds af waar we fout zijn gegaan, maar om er nou weer de berg voor op te lopen….. Waarschijnlijk ergens toen we continue in de lucht hebben gekeken naar de zwevende roofvogels.
Het is erg mooi en zo ontzettend rustig, we komen gewoon niemand tegen.


Leuk hetbommeke. Mijn vader heeft ook het hele pad in stukken gelopen. Elke keer weer even wat puzzelen met lopen en heen of terug met het OV.

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:55

De Eifel is inderdaad een prachtig gebied. Heb er zelf nog niet gelopen maar hoop dit toch wel binnen nu en enkele jaren te gaan doen.

Ben nu opzoek naar de perfecte wandelschoen voor mij. Maar dat is nog niet echt een makkelijke opgave.

Hebben jullie tijdens het wandelen een rugzak bij je? Zo ja, wat voor rugzak?

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:49

Wij hebben een Vaude rugzak van volgens mij 15 liter. Ik moest wel even slikken voor de prijs van dit "rugzakje". Maar we hebben er inmiddels al zoveel plezier van gehad en het draagcomfort is wel erg belangrijk.

Fijne wandelschoenen is voor iedereen persoonlijk :j
Ik heb gekozen voor de Lowa Focus GTX, omdat deze net wat lager zit op de hiel;
https://www.tonnotermans.nl/lowa-focus-gtx-women-111

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:28

Ik heb zelf hanwags, maar heb ze niet meegenomen hierheen. Te warm. Dus ik loop nu op van die outdoor sandalen van Nomad. Is goed te doen op af en toe een steentje erin na.
Hier op La Palma kun je schitterende wandelingen maken!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:38

Lalidan schreef:
Als ik dagtochten maak, gaat er zeker een rugzak mee. Sowieso, omdat ik alleen ga, vind ik het heerlijk om mijn ereader mee te hebben. Maar daarnaast zeker ook wisseling van kleren (op warmere dagen vaak mijn jas en trui in de tas, die heb je als je 's avonds gaat stilzitten toch wel echt nodig tegen te veel afkoelen). Daarnaast eten en drinken. Echt anders eten doe ik niet, behalve dan dat ik brood tijdens het lopen niet wegkrijg en daar dus andere dingen voor zoek. Maar meestal eet ik tijdens het lopen zelf erg weinig (te weinig, soms). En door het lopen, loop ik mijn hoofd leeg waardoor ook ik minder snaai.
Truc van een rugzak is dat hij moet passen. Ik zie veel mensen met een rugzak met heupband, waarvan de heupband om de middel zit. Gevolg is dat je alles met je schouders draagt en dat je grote kans hebt dat de boel beweegt en dus gaat schuren. Dus voor een rugzak geldt hetzelfde als schoenen: passen, passen en proberen. En mét gewicht erin!!

Ik quote mezelf even in antwoord op de rugzak vraag, omdat ik hem eerder in het topic al beantwoord had. Scheelt weer typen. ;).

Wat betreft schoenen, ik ben naar een goede outdoorwinkel gegaan die gericht met mij zijn gaan passen, nadat ze mijn wensen hadden geïnventariseerd. Toen heeft zij een paar schoenen gepakt, geluisterd naar wat ik er wel en niet fijn aan vond en de volgende gepakt. Ik heb dus niet zomaar schoenen aangetrokken, zij heeft uitgezocht waarvan ze, aan de hand van mijn antwoorden op voorgaande schoenen, dacht dat bij mij zou passen. Als ik ooit weer andere schoenen moet (de laatste keer ben ik naar de winkel gegaan, dat merk, dat model, die maat, die heb ik nu en wil ik weer :D), wil ik het graag weer zo doen.

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:24

Zijn hier trouwens ook wampexers? Ik heb 3 jaar geleden al eens een wampex gelopen en vanwege zwangerschap en jonge baby de afgelopen 2 jaren niet meer, maar dit jaar wil ik eigenlijk wel weer meedoen. Degene die ik in gedachten heb is ongeveer 25 kilometer als je goed loopt.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:25

Wat is dat?

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:27

http://www.wampex.nl/?page_id=19
Het is een soort wandeltocht met speurtocht voor volwassenen midden in de nacht.

Sommigen, zoals in Dwingeloo, duren 24 uur en zijn ongeveer 40 kilometer.

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:58

Dat is wel heel gaaf Zonnebloem!

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:04

Dit was mijn broek na de wampex.
Afbeelding

Ben toen helaas gestart met al wat last van mijn knie waardoor ik na 20km af moest haken en daarna nog 2 maanden zoet ben geweest met een kraakbeenontsteking.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:17

Wat gaaf zo'n wampex! Nooit geweten dat dat bestond.

Ik heb Hanwag Tingri's. Niet de goedkoopste, ook niet de mooiste maar zitten wel het lekkerst vond ik. Ben destijds naar Bever Sport gegaan en heb daar heel veel schoenen gepast. De Tingri's zaten direct super.

Verder hebben wij altijd allebei een dag rugzak bij ons. Ben zelf erg blij met de Wildebeast Senega van Perry Sport. Zit standaard een regenhoes bij die je over de rugzak kunt doen. En idd een band op mijn heupen voor het dragen van het gewicht.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:54

Ik meld me ook weer eens. Ben inmiddels terug uit Schotland waar ik de West Highland Way heb gelopen.
Het was erg gaaf, het land is zo mooi en de route was elke dag weer anders (door het bos, langs het meer, door de heuvels). Het weer was prima, was zelfs blij met wat regen om af te koelen. De 160 km was prima te doen in 8 dagen, zeker omdat we wat afwisseling hadden in de zwaarte en duur van de route.

Wat schoenen betreft heb ik Meindl. Hele investering, maar geen blaartje of iets gehad. Loopt heerlijk en ze zijn supergoed waterdicht. Nu mn dagelijkse wandeltochtjes weer oppakken.

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:31

Heb je wat foto's van je wandeltocht Jibbel? Ben wel benieuwd naar de uitzichten die je hebt gehad tijdens het wandelen! :D

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:37

Hey na lang zoeken een topic over wandelen gevonden.

Mijn vriend heeft afgelopen juli de Nijmeegse vierdaagse voor de 7e keer uitgelopen.
Op vrijdag was ik erbij om hem binnen te halen. Ik vond het zo leuk en wilde dit ook heel graag eens meemaken.

Eenmaal weer thuis heb ik nieuwe wandelschoenen gekocht en zijn wij samen lekker aan het lopen.

Gister avond na een lange dag werken zijn we er toch nog even uit gegaan en hebben een klein rondje van 4 kilometer gewandeld. Wat een heerlijke afsluiter van de dag zeg.

Afbeelding

Op 5 september loop ik mijn eerste wandeltocht van 15 kilometer bij de Airborne mars in Oosterbeek.
Loper er mee van jullie mee?

ladynaomi

Berichten: 745
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:49

Wat leuk een wandeltopic! Ik meld mij ook graag. Dit jaar voor de derde keer de Nijmeegse Vierdaagse gelopen en wederom uitgelopen. Wat een prachtevenement met een heerlijke sfeer. Twee jaar heb ik op wandelschoenen gelopen maar ik denk dat ik ze ritueel verbrand :Y) . Eerste jaar veels te veel blaren, tweede jaar twee overbelaste achillespezen. Dit jaar heerlijk op mijn Nikes gelopen en is prima bevallen. Nu alleen een beginnende hielspoor, maar dat zal wel overgaan :7 .
Wellicht doe ik dit jaar toch mee met de Airborne. Nog nooit gelopen omdat ik er ieder jaar te laat achter kwam :+ . Ik blijf dit topic in ieder geval lekker volgen!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:00

Dat klinkt ook erg gaaf Jibbel! Ben ook benieuwd naar de foto's.


Respect voor de 4-daagse lopers +:)+
Het zou voor mij helemaal niks zijn, wel geregeld mensen aan gaan moedigen, dat is wel gezellig :D

Wij hebben vandaag deze route gelopen;
http://www.routeyou.com/nl-lu/route/vie ... ufelsinsel

In Berdorf/ het Mullerthal gebied die al eerder genoemd is in dit topic. We hadden ons verkeken op de maar 11km, haha. We zijn meer kilometers gewend, ook met klimmen en dalen. We hadden niet zo veel tijd en dachten wel "even een snel rondje" te doen. Wel ontzettend leuk. Het waren geen steile klimmen, maar wel continue klimmen en dalen en de rotsen vragen om extra tijd om alle sluippaadjes te verkennen. En een paradijsje voor rotswandklimmers, die waren er ook erg veel.
Een echte aanrader :j Bij een rotspartij stond de waarschuwing dat je wel door een spleet van 40 cm moest passen, anders moest je omdraaien :+
Laatst bijgewerkt door Grit op 05-08-15 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:05

Tis jammer dat foto's plaatsen niet zo makkelijk gaat via de telefoon, maar ik zal zeker wat foto's plaatsen!

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:47

Vandaag 12 km gelopen hier op La Palma. We hebben de Teneguía vulkaan beklommen, die is in 1971 nog uitgebarsten. Af en toe rook je nog wat zwavel. Was supergaaf, alleen bovenop waaide het zo hard, dat ik bijna niet kon blijven staan.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:39

Een paar foto's van ons wandelgebied de afgelopen dagen.


Op de terugweg van een rondwandeling van 20 km, het begin (en dus ook het eindpunt) was de berg op de foto. Flink moeten klimmen, er kwam geen einde aan.
Afbeelding



Stausee Bitburg
Afbeelding



Een beverspotplaats, na 3 avonden hebben we er een kunnen spotten :D
Afbeelding



Foto's van het stukje Mullerthal Trail bij Berdorf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



En een mooi pauzeplekje
Afbeelding

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:58

Oh wat een heerlijke foto's Gritt! Lijkt me inderdaad een prachtige omgeving om te wandelen.

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:08

Wauw wat een prachtige foto's lijkt me heerlijk om daar te wandelen.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:54

Ik ben nu op vakantie naar La Palma en we hebben hier al prachtige wandelingen gemaakt.
Onder andere de vulkaan de Teneguía beklommen, die in 1971 nog is uitgebarsten. Een prachtige route met drakenbomen gedaan en een wandeling op de roque de los muchachos, het hoogste punt van het eiland. Je kijkt hier zo de krater in van 9km doorsnede.

Echt een aanrader voor wandelaars! Wel is bijna alles erg steil.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding