Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:10

Oh,wat mooi! :)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:36

Wat een leuke kerkjes en dat soort bruggetjes geven avontuur aan je wandeling :D

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:40

Zo leuk en mooi Noordje!

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:45

Noordje wat mooi weer. Die weg en die kerken, wow!

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:07

Echt een geweldig topic dit!!

Anoniem

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:31

Mooi noordje!

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:32

Mooi Noordje. Die weg hebben wij nog nooit gedaan. Maar ziet er uitnodigend uit. Echt genieten jou foto's.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:42

Femke_Tweety schreef:
Echt een geweldig topic dit!!


Nou absoluut! Ik geniet echt van al die foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:17

Hier zijn vast mensen die mij dit kunnen vertellen:

Misschien een domme vraag :o , maar is dit een soort ingang voor verdwaalde herten, maar van binnen dan zo gemaakt, dat er geen wild uitkan?
Afbeelding

Gisteren met een vriendin rondje gelopen, was eigenlijk prima wandelweer, af en toe een beetje regen, maar het viel mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:45

Geen flawless idee wat het hek is. Je foto's zijn mooi. Leuke ronde gewandeld.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:19

Prachtig Noordje, wij hebben die route een jaar of 10 geleden gelopen.

MarieAnne, die hele hoge hekken zijn een paar jaar geleden onder veel protest van de lokale bewoners geplaatst. Omdat je wild niet kan vertellen dat ze aan de "goede" kant moeten blijven bij het plaatsen zijn deze plekken gemaakt zodat ze toch nog terug zouden kunnen. Er waren enorm veel herten in paniek toen dat hek er ineens stond, was echt heel erg sneu.

Vandaag is het waarschijnlijk druk, maar je zit ook redelijk dichtbij de blanke koppen route van het Kroondomein. Wat mij betreft 1 van de mooiste routes hier in de omgeving, echt een aanrader!

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:40

Vaak werken dat soort ingangen (er zijn verschillende typen) omdat ze er aan de ene kant iets anders uitzien dan aan de andere kant.
Waardoor beweging de ene kant op logischer is dan de andere kant.

In dit geval zie je van deze zijde een heuveltje waar je makkelijk oploopt.

Van de andere kant gezien is het waarschijnlijk een afsprong (zoals je in eventing wel ziet) mogelijk zelfs nog met donkere of zwarte planken aan de onderzijde.

Die afsprong is geen enkel probleem voor de meeste dieren.
Die 'opsprong' is veel minder aantrekkelijk.

Daarnaast zie je dat het hek aan deze zijde exact aansluit aan de twee afscherming die er haaks opstaan.
Kortom, als je in paniek langs dat hek rent, loop je heel makkelijk automatisch dat heuveltje op.

Die twee afschermingen lopen een meter of 2 a 3 het gebied in.

Als een dier dus aan de andere kant langs het hek loopt, moet hij eerst een hoek van ongeveer 90 graden maken (vaak iets meer zelfs) waardoor de snelheid er sowieso al uit is, én de looprichting het gebied ín is...

Het is een behoorlijk eigenwijze als hij dan nog weer omdraait, en die onaantrekkelijke opsprong opgaat, én dan op die heuvel ook nog verder loopt richting weg (die ze normaal gesproken toch al griezelig vinden)


Technisch gezien is het zeker mogelijk om het gebied uít te gaan.
Maar door de wijze waarop dit soort wildconstructies ontworpen zijn, zullen ze dat niet graag doen.
Terwijl ze het gebied ín dus wel makkelijk doen.



Er zijn heel veel van dit soort wildsturende systemen, ik ken er best een aantal. (Ook voor andere diersoorten)
En vind ze interessant en vaak heel slim, met simpele middelen, relatief goedkoop, en gebruik gemaakt van natuurlijk gedrag/natuurlijke neigingen van de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:00

Oh, wat sneu! Wel fijn dat dit er nu is, hopelijk helpt dat. Waarom zijn de hoge hekken geplaatst, vanwege de zwijnen?

Bedankt voor de tip, die wandeling ga ik van de week doen denk ik. Vandaag is er nog een vriendin en die heeft geen fiets, dus we blijven maar in de buurt weer denk ik. Dan fiets ik later deze week daar heen.

Ik zie nu jouw bericht Femke_Tweety, dank voor de uitleg.

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:51

Hé wat leuk, ik kom toevallig dit topic tegen en wist niet dat deze er was. Ik kom me graag melden!

Ik mag heel graag wandelen, liefst minstens een keer in de week een wat langere route van 10-15km. Nu door Corona laatste maanden eigenlijk alleen vanaf huis gewandeld, en weinig op andere plekken. Daarnaast ook 1,5 maand geleden van paard gevallen en mijn stuitje gekneusd en daardoor een hele tijd niet gewandeld.

Inmiddels weer aan het opbouwen en wil weer dagelijks minstens 10.000 stappen halen. Dus veel rondom huis aan lopen, maar wil ook weer meer op pad om op andere plekken te lopen!

lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:52

Welkom,linoleum.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:41

Welkom linoleum en beterschap!

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:48

Bedankt allebei!

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:07

Welkom Lino! Leuk je ook hier te zien. :D
10.000 per dag is veel! :wow: Deze week heb ik dat als gemiddelde per dag maar meestal red ik dat niet. :n

Ik ga morgen weer een klompenpad lopen.
Vandaag hardgelopen.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:25

Welkom linoleum!

10000 stappen red ik makkelijk per dag. Maar ik werk in het onderwijs en loop eigenlijk de hele dag. En op mijn vrije dagen loop ik 10 tot 12 km met de hond, dus dan zit ik er ook wel aan.
Heb bijna vakantie, dan zal het wel wat meer wisselen per dag, want dan zal ik om de dag gaan wandelen denk ik en ben ik de overige dagen lui :+

Vandaag in het bos geweest. Ondanks de miezerregen vond ik het druk. Jammer is dat. Kleine 9 km gelopen, niet zo ver want mijn man had last van zijn been. Koffiepauze tussendoor, hondjes lekker gespeeld, dus helemaal prima!
Alleen jammer dat die hufter labrador met zo'n snelheid het water indook in het aanlijngebied dat hij mij mee trok het water in en dat hij vervolgens de riem los trok.
Dus ik heb mijn weg vervolgd met 1 natte voet en een natte riem :+

Afbeelding

Maar je ziet het, de hond was blij :+

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:35

Leuke foto. De hond kijkt erg blij. :)) voor jou minder.. :=

Ik werk op kantoor en op dit moment nog 2 dagen thuis, dus dat is wel anders. ;)
Probeer m’n reistijd of pauzes altijd wel te wandelen.

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:54

10.000 per dag moet ik wel wat moeite voor doen, ik werk 40 uur achter de pc en ook nog vanuit huis. Maar ik wandel voor werk al minstens een halfuur, de rest komt gedurende dag. Dan haal ik dat wel.

Vanmorgen vanaf m’n vriend z’n huis een rondje van zo’n 8km gedaan. Het is hier zooo saai in de omgeving :') maar heb wel een nieuw rondje gevonden door een paar mini bosjes heen.

Iemand hier nog tips voor leuke routes of wandelplekken in de omgeving Slagharen/Coevorden/Gramsbergen?

Goof, gelukkig heb je er wel een leuke foto en blije hond aan over gehouden :')

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:59

Welkom linoleum.

Onze wandeling. Had een beetje veel foto's _O- Veel wind en een paar kleine buitjes. Maar toch heerlijk wandelweer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:04

Welkom linoleum!

Vandaag weer rondje gedaan, mooie afwisselende omgeving hier. Hoewel ik dat niet mooi op de foto heb gekregen. Het miezerde/regende een groot deel van de dag, toen we terug in het huisje waren scheen de zon weer. Het leek wel herfst met die harde wind.
Afbeelding
Afbeelding

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:12

Welkom Linoleum!

Het aantal kilometers houden we niet bij, tenzij we echt een route gaan lopen. Tijdens mijn werk kan ik mijn conditie op peil houden met veel (trap)lopen.

Gisteren hebben we op de Munse Heide gelopen en kwamen we zijn in zo'n flinke miezerbui terecht waarvan je doorweekt raakt. Vandaag de miezerregen maar eerst afgewacht en einde van de middag in het zonnetje gelopen bij de Hatertse Vennen, dat was beter *D.
Daar hebben ze ook een pop-up camping neer gezet met kleurrijke tipi's, ziet er erg netjes en vrolijk uit en midden in de natuur. 'Corona-proof' met de afstanden en eigen sanitair.

Maar inderdaad een erg harde wind vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:04

Is er iemand hier die weet of dit tonderzwammen zijn?
Afbeelding
Afbeelding