Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizard
Berichten: 5273
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:46

Wauw!

Ik ben nu wel een beetje jaloers. :)

Dat ziet er heel mooi uit.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:40

Het was ook echt zo enorm mooi weer :D
Denk dat ik van de zomer een weekje in Oosterijk of Zwitserland ga lopen ofzo! Is er iemand bekend in die landen qua wandelen?

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:25

Ik ben in Oostenrijk en Zwitserland geweest om te wandelen en in de bergen te klimmen. Super mooi.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 03:52

Ik zit erover na te denken om komende zomer naar Schotland te gaan en daar de West Highland Way trail te gaan lopen. Weet nog niet precies, maar denk 8-10 dagen. Lijkt me erg mooi in ieder geval!

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:24

Toevallig dat ik dat ook met mijn vriend aan het overwegen ben Jibbel! Schotland lijkt me prachtig!

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:49

Zou ook graag een keer naar Schotland willen, heb wel al een keer de Cumbria way gelopen in het lake district in Engeland. Die route zou ik graag nog een keer lopen enige nadeel was dat het bijna de hele route regende. Scandinavië en dan zeker de Kungsleden route in Zweden staat hoog op mijn verlanglijst, ook zou ik de Hadrians Wall route of coast to coast route nog wel eens willen lopen :D
Maar voor weer een andere omgeving en mooi weer zou ik ook Cypres of Malta overwegen lastige keuze dus :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:45

Grappig Ostra, beiden staan ook hoog op mijn lijstje. Komende maand zit ik anderhalve week ik Zweden, dus hoop een stukje te kunnen lopen, maar liever zou ik het met tent doen. En Hadrians wall staat al een jaar of drie op mijn lijstje, maar alleen lijkt het me toch minder leuk.....

Cypres of Malta, dat zou voor mij nog wel handig zijn. Vrij krijgen in het winterseizoen is altijd makkelijker! Maar wederom, alleen toch minder geslaagd (ik ben in Nederland wel alleen op wandelvakantie geweest en het wandelen alleen vind ik niet erg, maar de middagen en de avonden is toch altijd wat jammer).

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:39

Ik snap wat je bedoeld, ik ben ook nog nooit alleen op wandelvakantie geweest. Zijn er andere bokkers die dat wel doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:43

nils schreef:
Kijk dat is het betere werk! Hier helaas uitgeloot, dus op zoek naar een andere leuke 4daagse.

Lees dit net, maar wat den je van de strand6daagse? :D Hebi k ok een keer gelopen, nja voor de helft want toen viel ik uit met scheenvliesontsteking :P Ga dit jaar 1 dag lopen in nagedachtenis van vriendin Sanny.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:05

Joyce_R schreef:
Wandelvakantie is net geboekt *\o/*
De reis gaat naar Vianden, omgeving Klein-Zwitserland, in de beurt van Diekirch enzo :D
Is er erg mooi! En ze geven ook aan dat de wandelaars hun lol op kunnen daar. Zijn vele wandelroutes, van 8 kilometer tot letterlijk 150 ( :wow: ) kilometer. Dus heb er nu al zin in! Nog twee weekjes aftellen :)


Super omgeving, echt een aanrader. Veel plezier.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:10

Zo zondag is weer gepland :) dit keer wandelen in gulpen, erg mooi maar wwl meestal flink wat bergop.

De omgeving van vianden is echt geweldig. Ik ben daar jarenlang op vakantie geweest en ben uren alleen in de bossen gaan paardrijden en wandelen. Misschien dat ik dit jaar in september een dagje erheen ga, maar dat kan alleen als mijn hond dan niet gecastreerd wordt. Ik wil er echt heel graag weer heen.

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 17:18

Ooh, wandelvakanties, dat willen wij ook nog wel eens gaan doen. Wales schijnt ook erg mooi te zijn om te wandelen :). En wat mij en mijn vriend ook leuk lijkt is om het Pieterpad te lopen (van Pieterburen naar Maastricht).
Wij wilden dit weekend gaan wandelen, maar het is slecht weer helaas :( en volgend weekend moet ik stage lopen, dus dan is er niet zoveel tijd.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:35

Ostra, heb je daar speciale routes gelopen, of in een speciaal gebied waar je daar voor moet zijn? Net zoals het Mullerthal in Luxemburg zeg maar?

Schotland is inderdaad ook erg mooi! Iemand die ik ken gaat daar al jaren heen en is er momenteel ook, komen ontzettend mooie foto's voorbij! Die staat ook nog op m'n lijstje :D

friesiszwart, dankjewel! Ben toevallig net een weekje terug, het was echt top! *\o/*
Arabella, ik had paardrijden inderdaad ook gezien dat die mogelijkheid er was. Maar ik kwam niet verder dan de routes die je dan met je eigen paard kon doen. En die van mij meenemen de bergen in, is niet iets wat ik zo zie gebeuren := Dus ik was op zoek naar een locatie waar je kon huren bijvoorbeeld, maar werd daar niet veel wijzer van. Maar moet zeggen dat te voet kom je toch wel in de allermooiste stukjes!

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:03

In Oostenrijk heb ik de Dachstein route gelopen die ligt bij Schladming Rohmoos en is met de trein ook erg goed bereikbaar, en op deze route kun je met de kabelbaan naar de gletsjer gaan wat erg leuk is. Ik ben in Zwitserland vlak bij Zermat geweest, hier heb je niet een echte route zoals in Oostenrijk maar kun je wel verschillende dagtochten maken onder andere naar de Matterhorn. Zwitserland is erg mooi maar wel wat duurder dan Oostenrijk.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:00

Wat leuk om hier alle ervaringen te lezen! Een wandelvakantie lijkt mij ook super, jullie pakken het professioneel aan zeg! :)

Zelf heb ik vandaag een nieuw record gebroken; 9,7 km. Niet superveel, maar toch heerlijk ruim anderhalf uur buiten geweest. Ik ga me ook eens goed oriënteren op goede wandelschoenen.

lizard
Berichten: 5273
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:43

Afgelopen vrijdag gewandeld in het Teutoburger woud.
Eerst bij Hörstel naar de Hexenhöhle,daarna richting ibbenbühren de grot das Doctors Loch opgezocht.

De "grotten"zijn dan wel niet zo spectaculair,maar je hebt wel even het gevoel dat je echt in het buitenland bent. :)




En afgelopen dinsdag naar de Dechenhöhle in Iserlohn,in Sauerland geweest.
Dit is een druipsteengrot.
Die dag niet zo veel gewandeld,maar de rondleiding in de grot was wel leuk.


Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:03

Drankje voor de tips Ostra, ik ga het eens uitpluizen!

hafjelinger, dat is toch een prima afstand! :j Plezier gaat boven alles, en verder wil niet altijd zeggen beter!

lizard, wauw dat ziet er ook heel gaaf uit! :wow: :))

Ik heb zelf gisteren een persoonlijk record gelopen, gemiddeld 7 km per uur gewandeld! *\o/* Met uitschieters naar de 7,8! Dan is het wel echt serieus sportief wandelen! Maar het voelt wel voldaan :D

lizard
Berichten: 5273
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:48

Als ik een beetje doorloop,dan loop ik 6 km per uur.
Jij loopt met een stevig tempo. :)

lizard
Berichten: 5273
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:56

Gisteren naar Tecklenburg geweest.
Eerst het hexenpfad gevolgd,toen doorgelopen naar de fledermaushöhle,en daarna met een omweg weer terug gelopen.

En ik kan het niet laten,ik plaats weer een filmpje. :)


Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:50

Ik heb van het weekend gewandeld bij het Zwillbrocker Ven, net over de grens bij Winterswijk. Geen lange route, 6 km, maarrrrr..
Je kunt in dit ven flamingo's in het wild zien!! Echt zo gaaf. We hebben er rond de 25 gezien. Een aanrader en mooie wandelroute.
Daarna doorgereden naar de berenschot watermolen aan de slinge en daar ook nog een mooie route gelopen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:21

Pfff wandelen staat vanaf nu op een laag pitje hier.
Ik heb een ontsteking in mijn knie en mag niet sporten en ook geen grote afstanden wandelen (bergen/heuvels af gaat ook helemaal niet en die hebben we hier genoeg).
Ook kan ik wrs de heuvellands 4 daagse niet wandelen ;( echt jammer, ik was er zo naartoe aan het werken.
Volgende week maar eens een doorverwijzing vragen.

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:06

Vervelend Arabella :( Volgende week hier de vierdaagse lopen toevallig :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:30

Balen Arabella.
Ik zou vanmiddag, omdat ik toch in Deventer moest zijn, een stuk van het Hanzestedenpad lopen. Helaas pindakaas, er wordt aan alle kanten op het stuk wat ik zou lopen aan de dijk gewerkt met groot materiaal en alles was afgesloten. Ik ben dan ook niet bekend genoeg om te weten waar ik anders heen kan, dus in Lochem maar een ijsje gehaald en weer terug naar huis. Volgende keer hopelijk beter.

Wat lopen sommige van jullie snel! Ik vind rond de 5 km mooi genoeg, het moet ook leuk blijven. En qua conditie red ik dat momenteel niet eens altijd....

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 04:20

Ik loop ook 5 à 6 km per uur.. Dat vind ik een mooi tempo, anders kom ik alsnog niet tot rust.
Afgelopen week heb ik behoorlijk verzuimd..nog geen dag gelopen door drukte.. Oeps!

Maar de vakantie naar schotland is wel geboekt! Ga 8 dagen lopen, dan nog een dagje met de harry pottertrein naar het noorden en 2 dagen uitgetrokken voor het reizen. Heerlijk!!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:29

Van de week een oefenrondje gelopen in mijn uppie van 9 km. Volgens de app op mijn telefoon loop ik gemiddeld 6,4 km per uur. Dat vind ik een fijn tempo dat ik goed vol kan houden. Had wel na 5 km al een blaar op mijn hak. Blijkbaar verkeerde sokken aan in mijn hardloopschoenen. Als ik met mijn pa loop dan lopen we 7 km, dan moet ik wel iets aanzetten.