Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:24

Ik loop zelf op lowa renegarde. Fijne schoen, maar de zool laat nu los (had er nieuwe onder laten zetten). Het fijnste vind ik een korte broek of afritsbroeken van nomad. Die zijn snel droog en ademend. Een rugzak vind ik niet fijn, daar krijg ik een zweetrug van tijdens lange afstanden dus ik loop met een heuptas. Daar kan mijn portemonnee in en twee flessen water en nog wat eten.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:57

Ik wandel ook, dus meld me hier ook maar! De reden dat ik wandel is dat ik bijna een jaar geleden een burnout heb gekregen. Een van de onderdelen van de burnout therapie is dagelijks een uur wandelen. Ik heb het maanden niet gekund, maar inmiddels sinds een maand, lukt het me om bijna dagelijks een uur, soms 1,5 uur te wandelen. Het idee is dat ik m'n hoofd leeg maak en nergens aan denk, maar dat lukt nog niet zo goed. Al moet ik zeggen dat ik het wel heerlijk vind om alle vogels te horen fluiten en de natuur te horen.

Kaatje64
Berichten: 548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Het mooiste durpie van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:07

Jibbel schreef:
Ik wandel ook, dus meld me hier ook maar! De reden dat ik wandel is dat ik bijna een jaar geleden een burnout heb gekregen. Een van de onderdelen van de burnout therapie is dagelijks een uur wandelen. Ik heb het maanden niet gekund, maar inmiddels sinds een maand, lukt het me om bijna dagelijks een uur, soms 1,5 uur te wandelen. Het idee is dat ik m'n hoofd leeg maak en nergens aan denk, maar dat lukt nog niet zo goed. Al moet ik zeggen dat ik het wel heerlijk vind om alle vogels te horen fluiten en de natuur te horen.


Dat is niet leuk dat je een burnout hebt gekregen. Hopelijk gaat het nu echt de goede kant op met je. Als je op een gegeven moment alle dagen wandelen een beetje zat begint te worden, dan is het misschien een idee om wandelen/fietsen i.c.m. geocaching te doen. Dat is een hele leuke bezigheid. Zie www.geocaching.com

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:10

Het gaat gelukkig weer erg goed momenteel. Dat is ook de reden dat ik nu wel kan wandelen, maar eerst niet. Het wandelen geeft ook energie, heerlijk!

Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:20

Door de week heb ik geen tijd om te wandelen, maar in het weekend gaan mijn vriend en ik er samen op uit. Mijn favo wandelplekken zijn het Deelerwoud, Achterhoek en Veluwezoom.
In het buitenland kan ik Madeira aanbevelen. Prachtig eiland met super wandelroutes.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:45

Dit weekend een mooi stukje Nederland gezien, we hebben een NS-route gelopen in Overijssel. Zijn op het station van Marienberg begonnen en richting ommen gegaan, daar overnacht en toen naar Dalfsen gelopen. Was erg geslaagd, mooie route, zeker een aanrader :)

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:28

Ik ga van de week eens op pad voor ANWB wandelgidsen. Nu mijn hond steeds beter gehoorzaam is tijdens grote wandelingen, moeten we de kilometers gaan uitbreiden natuurlijk. :)

Overigens loop ik de kleine wandelingen op mijn All Stars en de grote op mijn Ascics in de zomer en mijn bergwandelschoenen in de winter.

Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:27

Ik loop alles op hanwags. Ze waren nogal prijzig, maar heerlijke schoenen.

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:51

Wat leuk een wandeltopic :D Ik wandel zelf ook erg veel, vooral met de hond. Heb al veel KNLBO wandeltochten gelopen en de 4 daagse van Nijmegen ( 50 Km.) o.a. Op de site van de KNLBO staan ook de georganiseerde wandelroutes onder het kopje wandelagenda. Ik probeer een georganiseerde tocht per maand te maken, maar helaas komt dit er niet altijd van. Vroeger had ik altijd een wandelpartner, nu loop ik met de hond, de hond is echt nooit moe :P
Van je outfit zijn je schoenen en goede sokken veruit het belangrijkst. Ga naar een goede schoenenzaak en kijk goed op welk terrein je loopt. Ik heb lage A schoenen van The North Face gehad en nu van Salomon super voor gewoon in Nederland. Daarnaast heb ik nog LOWA bergschoenen. Mijn ervaring is dat je bij de Bever goed geholpen wordt met schoenen passen. Ik heb wel meerdere afritsbroeken en sneldrogende shirts, deze zijn handig maar niet noodzakelijk, zeker niet bij korte afstanden. Ik heb zelf een nomad rugzak waar mijn bidon wat eten en nog wat spulletjes inzitten. Zo maar eens met de hond 15 kilometer gaan wandelen, hopelijk blijft het droog. {:}

Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:01

Ik heb nomad of falke sokken. Gaan eeuwig mee. Ik vind zelf de rugzakken van dakine fijn.

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:05

Meld mij ook.

Ik ga ook graag wandelen.
Geen lange afstanden,maar ik probeer wel om mooie plekken te vinden.
Ik woon niet zo ver van de ned.duitse grens,dus ik wandel regelmatig in duitsland.

Voorbeeld.


Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:49

Wauw Lizard! Dat ziet er ook echt geweldig uit daar! Die ga ik zeker onthouden! Nog meer soortgelijke plaatsen aan de grens als tip?

Ik net spulletjes allemaal gepakt, wandelschoenen paraat, mandje in en morgenvroeg richting Luxemburg! *\o/*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:47

Is dat bij de Dörenther klippen Lizard? Ziet er inderdaad erg mooi uit. Wel een eind weg, ik ga bij wijze van traktatie weleens naar vasse, Ootmarsum, die kanten op omdat het er zo ontzettend mooi is. Maar ja, ik zit dan al snel 2 uur enkele reis in de auto, beetje jammer. Maar voor een korte vakantie/weekendje weg zou het een idee zijn :j.

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:50

Hier nog een fanatieke wandelaar!
Loop dit jaar ook voor de 4e keer mee met de vierdaagse, echt een aanrader om mee te lopen, super sfeer!
Ik train vooral dicht bij huis (Gelderland) dus als iemand nog leuke routes heeft, laat maar horen :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:51

Kijk eens op www.wandelzoekpagina.nl Routes te over. Persoonlijk vind ik vooral de trage tochten een aanrader, al knoop ik er nog weleens twee aan elkaar als ze me anders te kort zijn.

Elevien

Berichten: 943
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:19

Wat mooi daar, Lizard! Heb je voor mij een beschrijving waar je in Ibbenburen dan wandelt? Lijkt mij erg gaaf om binnenkort die kant op te gaan.... :)

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:43

Joyce r,veel plezier in luxemburg,dat lijkt mij ook wel erg mooi,daar.
Lalidan,ja,dat zijn de DÖrenther klippen.
Elevien.
Van hengelo richting Ossnabruck,afslag Ibbenburen,rechtsaf,kilometertje doorrijden(voorbij de sommerrodelbaan) tot je links de parkplatz das hockendes weib ziet.
Daar loop je in,langs de camping,en dan zie je al wel rotsen.
Probeer om na een eettentje vooral de kleine paadjes rechts aan te houden,dan kom je aan de rand van de hoogte en kijk je uit over het Munsterland.

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:24

Tja,tips?

Ikzelf hou van hoogteverschil.
Dus ik kijk op google earth of ik iets leuks zie (omgeving,bos,heuvels)en dan kijk ik naar de foto's die andere mensen daar geplaatst hebben,lijkt me dat iets,dan ga ik daar een keer naar toe.

Van Hengelo richting Ossnabruck.
Bij Horstel begint het Teutoburger wald,en op de parkeerplaatsen staan borden met wandelroutes.
Afslag Tecklenburg,Dan op de rotonde rechtdoor,stuk doorijden tot je links een camping hebt,en dan heb je rechts een parkeerplaats.
Of een stukje verder tot de parkeerplaats links,bij het oude station.
Dat is het Bocketal.




Of op de rotonde links naar Tecklenburg.
Dat is een mooi plaatsje,maar wel een beetje druk soms.
Zet de auto op de 1ste parkeerplaats links.(gratis)
Loop rechts van de straat naar het dorp.
Zoek op palen oid naar stickers Hexenpfad.
Die is leuk.

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:29

En ik ben pas nog in Bad Iburg geweest.
Stuk onder Ossnabruck.
Leuk kasteel.(waar je niet in mag)
En ook gewandeld in de buurt.


Elevien

Berichten: 943
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:44

Bedankt voor de beschrijvingen!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:48

Hmmm morgen heeft iedereen uit de wandelgroep zich afgemeld -O-
Gelukkig wilt mijn schoonzusje mee gaan wandelen *\o/*
morgen gaan we lekker 15km wandelen

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:49

Dankjewel Lizard!

Het weekendje Luxemburg zit er weer op, en wat was het leuk!! :):)
Prachtige routes van de Mullerthal Trail, Route 2 (de zwaarste) gelopen, dwars door het Mullerthal, oftewel 'Klein-Zwitserland' zoals ze het noemen. Komt onderweg zo'n gave dingen tegen! En ondanks 't ruige gebied stonden de routes top aangegeven!

Hier wat fotootjes van de route :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een echte aanrader!
Ik ben alweer aan het neuzen naar een nieuwe wandelvakantie!

Elevien

Berichten: 943
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:59

Heerlijke foto's!

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:11

Ziet er heerlijk uit Joyce :D

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:29

Dankjulliewel! Het was ook echt heeeeerlijk! Alweer wandelkriebels :=
Vanavond maar rondje door de polder wandelen hier denk ik!