Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Als hij dan eens wat sloom loopt: who cares. 
Elanor schreef:Helemaal mee eens!!!Geen zorgen over maken en gewoon lekker rijden!
Er is maar EEN ding dat er toe doet en dat is niet of je in een zandbak op de millimeter een wedstrijdproefje kunt uitzitten of wat andere mensen van jou vinden.
Het gaat erom dat je paard en jij een een plezierige, respectvolle manier genieten van het moment.Als hij dan eens wat sloom loopt: who cares.
Niemand denkt op z'n sterfbed: goh, zonde toch dat ik in mijn leven dat wijken voor het been nooit goed heb gedaan en wat erg dat andere mensen dat er slecht vonden uitzien.
Al die paardemensen moeten eens wat minder piepen en gewoon zeggen: fijn dat je lekker gereden hebt en dat het voor jullie doen zo fijn ging!
Verder lekker lessen blijven volgen als je dresseren leuk vindt, komt dat allemaal vanzelf echt wel voor mekaar.
kwii schreef:Ik snap je echt helemaal.. Alhoewel ik dus zo'n persoon ben die soms boos of gefrustreerd is onder het rijden, echt heel slecht. Maar eerlijk, dat is pure onzekerheid. Altijd het gevoel dat ik het beter moet doen, en dat ik niet meekom met de rest van mijn groep.
En het is belachelijk, want ik weet waar mijn sterke punt ligt. Dat is niet op het paard maar er naast.. Helaas lukt dat echt niet om door te dringen. Elke dinsdag en donderdag heb ik weer strijd met mezelf. Als ik heen ga heb ik mega veel zin om te rijden, als ik er af kom voel ik me onzeker en teleurgesteld. Terwijl er bij mij echt niemand is die kritiek heeft over hoe ik rijd, dat maak ik er zelf van.

EDIT: Ik vind het ook mooi wat je zegt over zelf beginnen en hopelijk de rest meenemen. Of dat laatste lukt weet ik niet, maar ik ben van mezelf erg zacht en vriendelijk (als ik dat eventjes zo van mezelf mag zeggen
) en ben ook zeker van plan om dat uit te blijven stralen.
Gewoon lekker je ding doen, dingen waar je het mee eens bent onthouden en de rest laten voor wat het is. In de paarden doe je het nooit goed voor iedereen, mee leven en laten leven.
reacties blijven welkom!!
.
Sterretje90 schreef:Om aan te geven van: het is niks geks, doe het zelf ook en de wereld vergaat niet, en toch maak ik er zo'n mega-issue van. En het lukt gewoon niet om dat van me af te zetten, zo suf!
Citaat:Maar ja, als ik dan dus vandaag een klein vraagje stel (wat ik inderdaad beter niet had kunnen doen) en er komt zoveel kritiek, laat de onzekerheid me wel weer denken van 'oh, ze denken dus inderdaad zo over me....'