Nervus ulnaris beknelling en behandeling hiervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Nervus ulnaris beknelling en behandeling hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 17:44

Hoi,

ik maak normaal voor zoiets nooit een topic aan maar ben een beetje geschrokken geloof ik :Y)

Ben vandaag naar de HA geweest en ze dacht dat ik een beknelling van mijn elleboog zenuw heb.
Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben of gehad hebben en of een operatie wel zin heeft?

Mijn klachten zijn in december begonnen met tintelingen in mn pink en ringvinger.
Momenteel krijg ik geen potjes of dopjes meer van een fles met die hand.
En als mn elleboog op de tafel rust en ik verdraai mezelf maar iets krijg ik een hele erge pijnscheut.
Ook als ik hem stoot.

nu ben ik vooral benieuwd welke behandelingen er succes hebben. Want mn dokter zei dat een operatie niet betekend dat alle klachten ook helemaal verdwijnen.

Maar als ik er niks aan doe ik een klauw? hand kan krijgen?

Vind het overigens dood eng en heb ook totaal geen idee hoe ik het gekregen heb.

D_iantha

Re: Nervus ulnaris beknelling en behandeling hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:54

pff, dat lijkt me zeker niet fijn! Ik heb met zoiets geen ervaring.

Wel met uitvallende benen, stroomstoten vanaf mijn been door bil en zo mijn rug in. Dat bleek te komen omdat menig wervel niet op de juiste plaats stond, en ook in mijn knie een botje scheef stond en dat dus stroomstoten veroorzaakte. Ik heb me laten behandelen bij Sickensz in Den Haag. Zoek even op internet! Een goede praktijk, misschien kunnen ze wel wat voor je betekenen?! Zo niet, dan zeggen ze het eerlijk, en gaan niet aan modderen.

Succes!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 17:59

Bedankt voor je reactie! Ik krijg eerst een EMG? ofzoiets. Daar gaan ze die zenuwen bekijken dacht ik. De dokter denkt overigens niet dat er iets scheef staat, maar het kan dus ook vanuit mn nek komen. En aangezien ik jaren geleden een flinke val gemaakt heb van een paard en daarbij een wervel mn zenuw iets beknelde kan het dus ook daarvandaan komen dacht ze. Ook omdat ik soms erge nek klachten heb die na een paar uur weer verdwijnen. Ben als de dood natuurlijk voor een operatie. Maar daarmee kan het zomaar zijn dat het niet eens alle klachten laat verdwijnen..

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:19

Ik heb het ook gehad
Ben er met veel succes aan geopereerd
Alleen ik heb wat verminderde kracht in mijn duim
En op je ellebogen steunen gaat ook niet meer
Verder is het weer helemaal funcioneel

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 22:04

Ik kan nu idd ook niet steunen op mn elleboog. Heb net zelfs een fles drinken laten vallen. Denk dat ik echt snel geholpen moet worden. Heb je veel last gehad van de operatie? En had jij plaatselijke verdoving of helemaal narcose?

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:20

Ik heb plaatselijk verdoving gehad en verder niet ziek van geweest
Je kan de eerste 6 weken niet heel veel

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:40

Voor je je laat opereren: ga eerst maar eens langs een manueel therapeut (een fysio zoeken die ook manueel doet). Ik heb regelmatig last van tintelingen in mijn pinken en ringvingers, soms beide tegelijk, dan zijn er 'gewoon' weer wat wervels minder mobiel. Restantje van iets te vaak verkeerd terechtkomen bij een val-van-paardlief ;)
Mijn therapeut mobiliseert ze weer, als ze erg vast zitten manipuleert ze (krak) en met een paar behandelingen ben ik er weer voor maanden vanaf.