Te veel allemaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Te veel allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:04

Hoi bokkers,

Hoop dat er op de late avond nog wat mensen online zijn die mijn gezeur even willen aanhoren en mij raad willen geven...

Momenteel zit mijn hoofd zo vol. Of eigenlijk al een paar maand. Maar de laatste dagen breekt het mij echt op. Vreselijke huil buien, zie het niet meer zitten.

School/stage bezorgt me veel kopzorgen. Heb een aantal achterstanden die binnen een paar weken weggewerkt moeten zijn. Voor stage moet ik een verslag maken binnen een paar weken, anders mag ik de pvb niet doen.
Naar school of stage gaan brengt mij al problemen. Ik probeer er telkens onderuit te komen, een smoes te verzinnen om niet te gaan...

Ik loop bij een haptonoom, heb EMDR gedaan maar tijdelijk mee gestopt, heb op school 2 mensen waar ik mee praat, en allemaal trekken ze aan me. Dan wil die met me praten, dan die. Ik wordt er moe van. Heb tijdje terug al aangegeven dat ik het zo druk heb. Tja, dat is het leven, zeggen ze dan. Heb dan ook nog 2x per week anderhalf uur autorijles, wat ook vermoeiend is.

Dan nog een project van school, waar ik de leiding over heb, wat een groot project is en waar veel voor gedaan moet worden in de vrije tijd. Heb de leiding over 4 jongens en die willen de meeste tijd niet mee werken, wat ook energie zuigt.

Dan nog dat ik met 4/5 maand op mezelf ga. Plus een oudere pony die net hoefbevangen is geweest, die ook de nodige zorg nodig heeft.

Aan simpele dingen kom ik niet toe. Ik woon tijdelijk bij een gezin in, ik moet zelf mijn was doen maar kom er gewoon niet aan toe. En nu dus een berg wasgoed en geen schone kleren.

Mijn lichaam begint te protesteren.
Dan kan ik de hele dag wel op bed liggen, zo moe ben ik. De andere dag kan ik niet slapen.
Leuke dingen daar kom ik niet aan toe.

Ik zie het echt even niet meer zitten. Voel me zo k*t. Morgen stage, moet er om 6 uur uit en kan niet slapen. Heb al weer de neiging om af te bellen. Maar dan voel ik me ook weer schuldig.

Sorry, warrig verhaal. Hoop dat iemand mij kan helpen op de 1 of andere manier...

Muronia

Re: Te veel allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:07

Je titel zegt: te veel allemaal...

Zijn er geen dingen die je tijdelijk weg kunt laten?

En alle dingen die wel moeten op volgorde van belangrijk zetten (om mijn part op papier) zodat je in ieder geval het belangrijkste eerst doet. Wat mij erg helpt in tijden van stress/drukte is het schrijven van een to do list. Daarop streep ik dan af wat ik heb gedaan en hoeft niet alles tegelijk in mijn hoofd rond te spoken. Dat brengt misschien wat overzicht in het geheel?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:08

Pfoe... Klinkt echt kloten -O- Is het noodzakelijk dat je leiding geeft aan dat project op school? Zou je niet in overleg iemand anders 'leider' kunnen maken bijvoorbeeld? Probeer wat taken van je af te schuiven... Hulp vragen? Niet in de zin van praten, maar van doen. Want het klinkt vooral als dat je gewoon te veel op je bordje hebt nu.

Bij drukte/stress schrijf ik inderdaad ook alles wat ik nog moet doen op een lijstje. Dan hoef je het nit allemaal meer te onthouden en creëer je overzicht voor jezelf. Helpt echt :j

Sterkte in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:13

Helaas geen dingen die ik weg kan laten... De opdrachten en verslagen moeten binnen een paar weken af, anders kan er geen pvb gedaan worden -> zitten blijven.
Het leidinggeven kan ik ook niet doorgeven, dat moest ik doen om een achterstand weg te werken...

Lijstje maken heb ik wel eens geprobeerd, maar voor mijn gevoel zijn mijn dingen te complex en te vaag ofzo om op te schrijven. Ik zou niet weten wat ik op moet schrijven, of waar ik mee moet beginnen, of wat het belangrijkst is.

Bedankt :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:17

Klinkt alsof t zich al een lange tijd aan t opstapelen is, en het nu zoveel is dat je idd niet meer weet waar je moet beginnen. Herken dit wel, en zelf meerdere keren gehad. Ik heb er toen voor 'gekozen' even rustiger aan te doen met studie, en dan maar jaartje vertraging, waardoor ik weer meer het overzicht kreeg en de rust kon nemen die ik nodig had. Een jaartje blijven zitten of over doen is echt geen ramp. Beter dat, dan dat je zo doorgaat en straks overspannen thuis zit.

Lijstje maken kan zeker helpen, zet eerst gewoon alle dingen die je nog moet doen op papier, en dan ga je ze een cijfer geven tussen 1 en 5 (onbelangrijk naar belangrijk). Daarmee kun je dan wat overzicht creeeren. En praat er ook over met je stagebegeleiders e.d. Hulp vragen mag echt, en mijn ervaring is dat je er vaak wel begrip voor krijgt, en soms hebben ze nog goede tips ook.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:17

Nou schrijf de rij met opdrachten / verslagen op. Vink af wat je hebt gedaan. Probeer dingen 1 voor 1 te doen in plaats van alles tegelijk. Vraag iemand om je te helpen met je was en leg uit dat je het even niet meer ziet ermee.

edit: ik heb het in mijn eigen eindsprint gepresteerd om 30 verslagen (HBO) in 4 weken tijd te maken. Het was dag en nacht doorzetten maar het is gelukt dus het kan echt!!
Laatst bijgewerkt door Muronia op 14-04-15 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:18

hi amoj,

deels is het de leeftijd, maar gelukkig kun je zelf ook actie ondernemen.. prioriteiten stellen is belangrijk.

je zit in een overgangsfase om zelfstandig te gaan wonen begrijp ik.. maar nu bijvoorbeeld zit je met een stapel was en je komt er niet aan toe.. Hè, laten we reëel zijn, neem aan dat je niet bij ecofanatisten woont, dus vermoedelijk een wasmachine tot je beschikking hebt? Deurtje open, was erin, deurtje dicht, schuifje open, wasmiddel, wasverzachter en hupla aanzetten. precies 10 seconden werk..

was ophangen kost je evenveel tijd, vermoedelijk nog minder dan het schrijven van je openingspost ;)..

Achterstanden.. ga op school praten en zeg dat je het licht hebt gezien en vraag hulp hoe je die achterstanden nog weg kunt werken (als ze zeggen dat het hopeloos is, kun je deze tijd benutten om helemaal weer de oude te worden en volgend jaar met frisse moed het opnieuw te proberen).

Achterstanden ontstaan niet voor niets.. en natuurlijk kunnen er allerlei persoonlijke redenen zijn (of je leert moeilijk, maar dan zul je helaas hier en daar gewoon een jaartje moeten overdoen), maar grotendeels stel je je prioriteiten verkeerd.. immers thuis leert lastig, dan kun je op school leren. geen tijd vanwege de pony, dan zou je iemand kunnen zoeken die je helpt met je pony.. wil je dat laatste niet, ook goed kan, maar dan is de consequentie dat je het misschien met school niet redt..

autorijles 2x per week, waarom doe je dat niet een poosje 1x per week?

om niet over de kop te gaan moet je echt prioriteiten gaan stellen.. en welke dat zijn. ik zou zeggen school.. maar als jij echt van mening bent dat het iets anders is, dat kan, maar dan moet je school wat rustiger aan doen en accepteren dat je dit jaar wellicht moet over doen of studievertraging op gaat lopen.

wat betreft dat iedereen aan je trekt.. gewoon duidelijk zijn en aangeven dat je het even niet kunt opbrengen.. dat vriendschappen van twee kanten moeten komen en dat ze je nu gewoon uitzuigen..

over het algemeen trekken mensen naar bepaalde mensen toe omdat diegene dat toelaten..

Qua 'eigen' verantwoording daarin.. kijk eens wat je precies zegt.. Meestal komen mensen aankloppen bij diegene die hen 'gelijk geeft', die meepraat.. immers een spiegel wil men minder graag zien.. zorg dus dat je iets assertiever wordt.. hoogstwaarschijnlijk zul je vaak genoeg denken 'je maakt het er zelf naar... of tja, dan had je dit of dit beter niet kunnen doen'. zeg dat dan ook gewoon maar eens.. want het uitputtende is vaak omdat men continue in circeltjes blijft draaien met 'problemen' maar niet in oplossingen wil denken omdat oplossingen soms inhouden dat je leuke dingen even niet kunt doen, of tijd ergens in moet investeren.

Dus: denk in oplossingen en niet in problemen. stel goede prioriteiten en zet andere dingen op een waakvlam tot je weer een beetje op de rit bent.

En dat project van school.. praat met je mentor en vraag hoe jij aan je projectvoorwaarden kunt voldoen als je aan 4 dode paarden moet trekken de hele tijd.. En geef ook aan dat je er fysiek uitgeput van raakt.. Je mentor is er voor om je te helpen om te leren hoe je met dit soort dingen om moet gaan.. want ook later in je beroepsleven zul je zulke figuren tegen komen helaas..

hopelijk heb je hier iets aan, het is goed bedoeld in ieder geval

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:23

Probeer toch op te gaan schrijven! Gewoon alles wat in je op komt, als je eenmaal bezig bent volgt alles vanzelf. Daarna kan je een volgorde gaan maken. Markeer bijv. de dingen die je deze week wil doen roze, en die van volgende week geel. Ik herken je gevoel wel een beetje. Op mijn werk heb ik dat soms ook, totaal 'verloren' in de hoeveelheid werk, maar zodra je overzicht gaat creëren krijg je toch alles echt weer op een rijtje. Misschien bij jou niet voor de volle 100%, maar ik weet zeker dat het helpt :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:27

Amoj, goed dat je dit topic opent!
En wat je hier op Bokt geschreven hebt als eerste stap, kun je ook aangeven bij je omgeving.

Teveel is teveel.
Dat zijn belangrijke signalen.
Het is dan ook erg belangrijk dat je daar naar gaat luisteren en handelen.
Zo kun je het ook beter relativeren, in plaats van maar in het hoofd blijven rondzoemen.

Ik zou je eigenlijk de volgende tips willen aanbevelen:
- maak een groot schema van de aankomende maand per dag. 1 week op 1 a4. Hang die op aan je muur. Per dag je afspraken en "moetjes" opschrijven incl tijd.
- probeer daarna te strepen in je afspraken en moetjes. Omdat je nu zwart op wit hebt staan wat er gedaan moet worden kun je het beter overzien. Wellicht kan er toch iets weg!
- plan daarna rust momenten in. Na arbeid komt rust. Dus na je pony behandelen komt eerst een half uur niks doen. Na je boodschappen komt eerst een half uur niks doen etc.

Je geeft al aan dat je niet weet wat je op moet schrijven omdat het te vaag is.
Dat is een belangrijke aanwijzing waar je nu in vast loopt: je hebt geen overzicht en het gevoel er in te verzuipen.
Maar eigenlijk is het heel simpel.
Alles van waarde wat energie kost!
- huishouden ( specificeer per taak: afwassen of wc schoonmaken bijv en hak het in stukjes. Vandaag stofzuigen, morgen afwassen, overmorgen albert Heijn, daarna wc, die dag daar weer na kleding wassen en de dag daarna gewassen kleding opvouwen. )
- reizen (ov / auto)
- school
- stage
- pony
- afspraken
- sport
- sociaal

Ik zou beginnen met alles opschrijven incl deadlines.

Het is even vervelend werk want het druipt van je topic af dat zelfs dat teveel voelt. Maar je zult hopelijk ervaren dat het daarna een oplichting geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:33

Bedankt voor de berichtjes.

Morgen ga ik een lijstje maken.

Vorig jaar ben ik ook al blijven zitten. Toen door privé omstandigheden flink achter geraakt. Die achterstanden heb ik begin dit jaar weggewerkt, waardoor de huidige achterstanden zijn ontstaan.
Meeste is al weggewerkt, het is ook niet veel wat er over is, maar leraren bereiken is lastig. Als je ze mailt krijg je 9 van de 10 keer geen antwoord. Als je iets inlevert kun je er zelf achter aan dat ze het nakijken.

Dat van de was klopt wel. Kost ook niet zoveel tijd maar ik kan me er gewoon niet toe zetten.
Autorijbewijs wil ik voor 1 juli halen, vandaar dat ik 2x per week les.

Met het aan mij trekken bedoel ik vooral de maatschappelijk werksters mee. Dan wil die een afspraak plannen om iets met mij te bespreken, en dan die, terwijl ik daar eigenlijk echt geen tijd voor heb. Ik had er 2 maand geleden al mee willen stoppen, maar omdat ik nog steeds achterstanden heb mocht dat niet.
Vrienden heb ik helaas niet eens, maar goed dat maakt nu verder ook niet uit...
Mensen die dicht bij me staan, als ik hun vertel dat ik ergens mee zit dan is het joh doe niet zo moeilijk ga 's avonds een uurtje bezig en je bent zo bij. Of ze worden boos, heb er niet zo veel aan, word er dan alleen maar vermoeider en bozer van..

Ga het van het project nog wel even met mentor bespreken ja, goeie tip.

Vind de tips voor het opschrijven erg fijn, daar kan ik echt wat mee, bedankt!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:39

Stop met vergelijken.
Die mensen begrijpen je duidelijk niet of hebben het zelf misschien al zwaar.

Misschien kun je op deze website hulp vinden. Er zijn gelukkig velen lieve mensen overal in Nederland die jou heel graag even willen helpen met wassen of iets anders!
Dat zou juist hartstikke dapper zijn, iemand vragen je te helpen. Wellicht geeft dat jou na een paar keer hulp gehad te hebben juist weer een duw in de goede richting!
https://www.wehelpen.nl

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 00:49

Vorig jaar zat ik in zo'n soortgelijke situatie als jij.
Uiteindelijk kon ik mijzelf er toch nog tot aanzetten om m'n schouders er onder te zetten en er voor te gaan. Met de gedachte; 'over 3 maanden is het zomervakantie'. Dat hielp echt.

Mijn tip is dan ook; probeer het nog 3 maanden vol te houden. En benut de hele zomervakantie om bij te slapen.

Je zal jezelf echt haten op het moment zelf, dat je toch weer met je ziel onder je arm naar school/stage gaat. Maar je bent jezelf o zo dankbaar wanneer je dit jaar haalt. Dat geeft weer een enorme positieve fibe!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:58

Herkenbaar! Zelfs je kopje in de vaatwasser zetten is te moeilijk. Totaal ingestort.

Na 4 weken huilbuien gehad te hebben heb ik Intensieve proffesionele hulp gezocht bij de ggz. Als het namelijk echt niet meer gaat, dan gaat het gewoon echt niet meer. Mocht je meer info willen of er over hebben, zoek dan even contact via pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:18

Pff... Ben net weg gestuurd bij stage, dus gaat lekker... k*t zooi

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:55

hoe is dat zo gekomen amoj..
gelijk maar even op school gaan praten dan..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:59

Jou verhaal is zoo herkenbaar.

Ik ben zelf afgelopen dinsdag finaal ingestort, ik probeerde ALLES bij te houden.
Dat lukte tot afgelopen dinsdag.
Ik ga vanmiddag praten of er een andere weg mogelijk is.

Ik heb geen problemen met werk(stage) ik heb immers gewoon een parttime baan wat tevens mijn leerplek is.

Mijn advies, praten praten, overleggen kijken wat er mogelijk is.
Ik heb zelfzorg over mijn 2 pony's dit moet ik blijven doen.
Voor nu is dit mijn enige ontspanning over de dag.

wens je veel sterkte !

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:06

Je hebt al goede tips gekregen.
Herken het wel.
Hier alleen een ziek zusje die vaak in het zikenhuis ligt.
Je werkt fulltime, huishouden, paard nou vrienden kom ik niet eens aan toe.

Maak inderdaad een lijst.
Zorg ook goed voor jezelf.
Ga op tijd naar bed en ook al heb je geen zin maak wle even wat groenten en eet fruit tussendoor en drink genoeg water.
Voelt je lichaam zich toch wat beter.
Kan je bv je rijlessen tijdelijk naar 1x in de week zetten totdat de verslagen klaar zijn?
Dat je volgende maand weer vaker gaat lessen?

Geef het inderdaad echt aan bij mensen. Het is goed dat je gaat praten vanmidag.

En maak ook tijd voor jezelf.
Ik krijg ontspanning om bij de paarden te zien.
Even gedachtes ergens anders.
Ik weet niet waar dat voor jou zit.
Maar zelf zorg bij de pony's is ook meerder ekerne voerne op een dag en mesten enz enz?
Niemand die bv 1 voerbeurt over kan nemen al is het voor 1 week?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:07

Ik zou een stap terug nemen met je autorijden. Alles op papier zetten en een planning maken wanneer je iets af moet/wil hebben

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:15

1 tip, stop even helemaal met je rijlessen. Ik ben zelf rij-instructrice en als ik een leerling heb in jouw situatie raad ik ze altijd aan om te stoppen tot er weer wat meer ruimte zowel qua tijd als in je hoofd is, het is niet niks namelijk wat je allemaal moet leren. De meesten die toch stug door blijven lessen hebben uiteindelijk heel veel lessen nodig of zakken een aantal keren. Als je daarna wat meer lucht hebt zul je zien dat het als een speer gaat met je lessen.

Ben het eens met de anderen, schrijf op een lijstje wat je allemaal moet doen, de voldoening van het weg kunnen strepen van klusjes is erg goed voor je. Zo krijg je ook goed overzicht en kan je echt goed kijken naar wat is het belangrijkste, wat MOET ik echt vandaag of deze week doen en welke dingen kan ik nog even blijven wachten.

Van de 2 mensen die aan je trekken, kies er 1 uit waar je naartoe wilt gaan want het is wel fijn om een beetje ondersteuning te hebben maar je moet je er wel prettig bij voelen. Meerdere hulpverleners lijkt me alleen maar meer onrust veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:15

Ben weggestuurd omdat ik te laat was. Kreeg ook na mijn hoofd geslingerd dat ik nooit kom. Tja vorige week zijn 2 verstandskiezen getrokken, ben toen 2dagen niet geweest. Ben 1 of 2 dagen een keer ziek geweest en een paar keer niet geweest omdat ik naar de huisarts/ziekenhuis moest voor mijn allergie.

Nu ook nog gezeur met haptonoom. We zouden gisteren even bellen tussen 3&4 maar ben het straal vergeten. Nu is zij ook boos. Gaat weer super.

Reageer vanavond even uitgebreider op pc

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:30

Tsja meis. Wat ik je nu ga zeggen ga je vast niet leuk vinden. Je geeft aan in je beginpost dat je smoesjes verzint om niet naar stage te gaan. Nu ben je weggestuurd omdat ze vinden dat je te weinig bent geweest. Ik kan het wel begrijpen. Zij steken energie en tijd in je en niks is zo ergelijker als een persoon de kantjes eraf loopt. Probeer je energie in je school te stoppen. Geef bij je mentor aan dat je tegen dingen aanloopt en dat je het niet meer kan bolwerken. En geef vooral jezelf een schop onder je kont en gaan met die banaan. Of gewoon actie in de taxi

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:39

Volgens mij zit je in een vicueuze cirkel en dat kost moeite om eruit te komen.

Kun je kort opschrijven hoe jouw dagen / weken eruit zien? Wat geeft je energie en wat kost je energie?

Ik zag dat je moeite hebt met de was. Sorteer van te voren al het bonte en het witte. Dat kost je geen extra energie bijvoorbeeld. Flikker straks direct een lading was in de wasmachine. Dan is dat deel al bijna opgelost.

En bedenk bij jezelf, is dit de opleiding die ik wil doen? VInd je dit wel leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:39

Even rustig aan, want dit ga je zo niet trekken. Je kunt nu wel door gaan lopen met alles wat je moet doen, maar de kans dat je dan een burn-out oploopt is des de groter en dan kun je helemaal niks meer, nu is de tijd om dat nog af te wenden.

Ga 3 lijstjes maken: wat Moet er nu echt dringend gebeuren. Wat s belangrijk en wat kan wachten. Met dringend gebeuren bedoel ik dat als je dat niet doet je in grote problemen komt, een jaar blijven zitten schaar ik daar niet onder. Waarom niet? Omdat je beter om die manier een pas terug kunt doen dan doorbuffelen en dan volgend jaar weer in de knoop komen te zitten.

Accepteer oko dat het nu allemaal niet lukt. Er tegenaan blijven schoppen is verleidelijk, maar gaat je niet helpen, het frustreesrd alleen maar nog meer.

Als laatste, schrijf elke dag op wat je zou moeten doen, met hulp van bovenstaande lijstjes maar straf jezelf niet af als het niet lukt. Blijf realistisch, ik gok namelijk dat er een reden is dat je het allemaal niet goed vol kunt houden, blijf dus lief voor jezelf.

Edit: Als je niet weet waar je moet beginnen, wil ik je best op weg helpen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:28

Zal even proberen te laten zien hoe een gemiddelde week er bij mij uit ziet.
Het helpen achter en het melken is voor mij een soort werk. Tegen de hulp die ik geef kunnen ik en mijn pony gratis wonen/stalling hebben bij dat gezin.

Maandag
8:00 weg van huis
9:00 - 15:00 school
16:00 thuis
16:00 - 16:30 even koffie drinken, even snel bij pony kijken, konijnen voeren
16:30 - 18:00 rijles
18:00 - 18:30 eten
18:30 - 20:00 melken
20:00 - 20:30 douchen, omkleden
20:30 - 21:00 dingen voor school doen
21:00 - 22:00 tv kijken, andere belangrijke dingen regelen, zoals mailen etc

Dinsdag, woensdag en donderdag
6:00 weg van huis
6:15 - 15:00 stage
15:15 thuis
15:15 - 15:45 koffie drinken
15:45 - 16:45 pony verzorgen, konijnen verzorgen
16:45 - 18:00 helpen achter
20:30 - 21:00 dingen voor school
21:00 - 22:00 tv kijken, mail checken etc

Vrijdag
7:15 weg van huis
8:15 - 14:00 school
15:00 thuis
15:00 - 15:30 koffie drinken
15:30 - 17:00 rijles
17:00 - 18:00 pony en konijnen verzorgen
20:30 - 21:00 dingen voor school
21:00 - 22:00 tv kijken, mail checken etc

Zaterdag
Meestal werk ik op zaterdag en probeer ik wat langer met mijn pony bezig te zijn (gaan mennen of een wandeling maken). Op zaterdag ruim ik meestal mijn kamer op (en dus ook de was). Ook ga ik meestal 1 of 2 uurtjes voor school bezig.

Zondag
Op zondag werk ik meestal ook nog wel, vaak ga ik op zondag naar mijn ouders toe of ander familie bezoek. Probeer op zondag ook wat langer met mn pony bezig te zijn dan doordeweeks. Meestal ga ik op zondag ook nog een paar uur slapen smiddags.

Op school heb ik het al eens eerder aangegeven dat ik het best veel en vermoeiend vond. Toen hebben we ook zo'n soort gelijk lijstje gemaakt (weekplanning) zoals hierboven. Er werd mij toen gezegd dat ik maar minder met mn pony bezig moest gaan. Toen mijn pony hoefbevangen was en ik haar af moest spuiten met water 2x per dag, werd er gezegd dat dat mijn keus was.

Rijles minderen of zelfs stoppen gaat niet... Ik wil het rijbewijs voor 1 juli halen ivm nieuwe wetgeving trekkerrijbewijs (als ik het voor 1 juli haal krijg ik trekkerrijbewijs erbij, is belangrijk voor mijn opleiding).

De opleiding vind ik wel leuk, is wel iets wat bij mij past. Dat is opzich het probleem niet.

Waar ik energie uit haal is ook zo iets... Van mijn pony wordt ik echt blij hoor, maar dat ik nou zeg dat het mij energie 'oplevert', nee. Ben juist bekaf als ik wat bijzonders met haar gedaan heb (zoals mennen of wandelen).

Grootste reden waarom het denk ik allemaal niet lukt, is denk ik de huidige situatie. Ik woon dus bij een ander gezin dan bij mijn ouders maar ben ook hier niet op mijn plek. Dat ik weg ben gegaan bij mijn ouders had ook zijn redenen, maar ik merk steeds vaker dat ik toch niet zonder ze kan.
Het huidige gezin is ook niet 'ideaal'. Het is heel druk (4 kinderen excl ik). Ik kan mijn ei niet echt kwijt. Dingen vertellen doe ik meestal onder het melken, als ik 1 op 1 ben. Het melken is voor mij niet eens echt werken, maar eerder ontspanning en een uitlaat klep. School heeft namelijk ook al eens genoemd dat ik dat dan maar niet moet doen, maar dat is juist iets waar ik naar uit kan kijken.

Vorig jaar veel maagproblemen gehad, samen met de problemen dat ik bij mijn ouders weg wou en hier kwam wonen... Toen ook een dikke achterstand opgelopen in de 2e klas en nauwelijks naar stage geweest, lag altijd ziek op bed.
Ook begin dit jaar constant ziek op bed. Allerlei onderzoeken in het ziekenhuis gehad, maar er kwam niets uit.

Paar maand geleden kreeg ik last van rode jeukende vlekken op mijn handen. Later ook in mn gezicht. Een allergische reactie dacht ik. Bloedonderzoek wees uit dat ik nergens allergisch voor ben. Ik kan nu wel met zekerheid stellen dat dit te maken heeft met stress. Als ik stress heb worden de vlekken groter en begint het te jeuken. Anders heb ik er geen last van.
Maar goed, dat heeft mij dus ook een aantal 'stagedagen' gekost.

En dan vorige week die verstandskiezen, wat mij een week stage heeft gekost.

Ik ga zo een lijstje maken (ook nog steeds niet gedaan).

Lief dat jullie je hulp aan bieden! :(:)
Als het mij niet lukt stuur ik even een pb'tje.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:33

een half uurtje om dingen voor school te doen, is echt veel te kort.. dan loopt je achterstand inderdaad alleen maar op en kom je onvoldoende beslagen ten ijs. zeker als je daarna een uur gebruikt om dingen voor jezelf te doen..

een uur om dingen voor jezelf te doen is op zich niet verkeerd als dagafsluiting.. maar niet als daar maar een half uurtje schoolwerk aan vooraf gaan..

En het melken, dat zou ik echt gaan schrappen.. eventueel wat betalen voor het gebruik van de pony is tot daaraan toe.. Maar 1.5 uur per dag op gewone schooldagen, dan vind ik het niet gek dat je volkomen over de rooie gaat met je tijd.

Die anderhalf uur + het halve uur dat je al gebruikte zou naar je schooltijd horen te gaan en daarna nog een half uurtje tot een uurtje wat ontspannen voor je naar bed gaat.

daarnaast is 1-2 uurtjes op een heel weekend voor school bezig in het weekend echt veel te kort.

30 minuten per dag + 1-2 uurtjes in het weekend is een normale studiebelasting als je in de hoogste klassen zit van het basis onderwijs.

op de middelbare school moet je toch echt rekening houden met 1-2 uur per dag en een een paar uurtjes per dag in het weekend (om je proefwerken vast vooruit te leren, je werkstukken te maken, uittreksels te maken.. en je alvast in te lezen in de stof van die week als je een planmatig werkende leerling bent met een druk leven naast school)