Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)Floriske schreef:Ik vind nachtlenzen heerlijk. Eerste periode afzien, want wauw, die dingen zitten verschrikkelijk. Alsof er 20 zandkorrels in kringvorm in je oog zitten.... Maar ze wennen eraan en nu voel ik ze bijna niet (tenzij er een vuiltje op zit, heel veel pijn)
Maar... Ik ga toch mijn ogen laten laseren waarschijnlijk. Nu ik weet hoe fijn het overdag is (geen lenzen of bril) wil ik dat s nachts ook niet haha. Lijkt me echt heerlijk! Maar als je dat niet wil, zijn nachtlenzen wel nog de beste optie vind ik (heb hiervoor bril en zachte maand/dag lenzen gegad)
Marlien5 schreef:Thanks voor jullie reacties.
Wat voor sterkte had je moeder miss_lizje?
Ik heb zelf niet zo'n hele grote sterkte (rond de -1 a -2) en nog wat cilinder erbij.

anders had ik hem zo in mijn oog gedaan.Corinax schreef:Ik heb nu ca 3 jaar nacht lenzen met een sterkte van -3,5 en -3
Ben er tevreden mee maar de laatste tijd word ik het wel zat. Zou er graag helemaal vanaf willen.
Kan de lenzen 1 nacht niet indoen en dan kan ik er nog een dag mee doen. Dus ca 48 uur. In de avond word het zicht dan wel echt minder.
Ik twijfel erg om mijn ogen te laten laseren. Ik durf niet.
Juist omdat mijn opticien bij een bedrijf gewerkt hebt die deze laser behandelingen doet en hij de risico's in kaart heeft gebracht.
Ook schijnen er een paar goede te zijn en een heleboel slechte....
Dus ik denk dat het voor mij gewoon een nieuw setje nachtlenzen gaat worden.
_suus19_ schreef:Bah klinkt griezelig allemaal..
Wel een hoop positieve ervaringen met laseren dus. Ik wilde altijd graag laseren, heb gespaard etc. Maar ik hoor er de laatste tijd steeds meer negatieve verhalen over. Dat het maar maximaal 3 keer kan, dat je ogen je leven lang blijven veranderen en dat je toch snel weer een bril/lenzen moet.. Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb overigens -7.75.. Met het risico dat dat al teveel is om te laten laseren.. Helaas
Azmay schreef:Nachtlenzen vond ik toen der tijd enorm eng, ze veranderen toch de vorm van je oog?
Laseren is voorlopig geen optie voor mij omdat ik nog altijd achteruit ga, mijn moeder is er een jaar of 8 geleden wel enorm blij mee geweest.
Dieselpaard schreef:Dat heb ik nog niet eerder gehoord suus19 en verschillende mensen in mijn omgeving hebben hun ogen 5 tot 10 jaar geleden al laten laseren... Ik vind sowieso dat er te weinig bekend is over de gevolgen van laseren, nog een reden voor mij om t niet te doen