Overgaan naar 2 keer per week haren wassen, droogschampoo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Overgaan naar 2 keer per week haren wassen, droogschampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:35

Hallo,
Ik ben er imiddels van van overtuigd dat je haren wassen niet iedere dag nodig is.
''Vroeger'' kon ik gewoon mijn haar 3 a 4 dagen niet wassen voordat het vettig werd.
Maar in de periode dat ik nog erg veel deed sporten (3 a 4 uur per dag :o )
vond ik het altijd wle fris ook mijn haren te wassen.
Maar hier ben ik nu toch wel op terug aan het komen. Ondertussen moet ik mijn haren om de dag wassen omdat het anders vettig wordt. Eigenlijk wil ik weer terug naar 2 a 3 keer per week mijn haren wassen, maar ik zit er een beetje mee hoe ik dit moet aanpakken, nu dacht ik eraan dat droogschampoo een oplossing kan zijn voor de laatste dag of 2 dagen? En dit dan totdat de huid weer zo hersteld is dat mijn haar minder snel vettig wordt. Blijkbaar gaat dat herstellen vrij snel heb ik gelezen in het topic ''haar wassen zonder schampoo'' Na 2 weken met vet haar zou het daarna geen probleem meer zijn ook al gebruik je geen schampoo meer. Maar hier wil ik toch niet aan, dit vind ik te drastisch :Y)
Dus mijn vraag is of de huid zich hersteld als ik droogschampoo gebruik, of is dit net zo ''slecht'' als gewoon de haren wassen. Of heeft iemand nog andere ideeën?

Monika1987

Re: Overgaan naar 2 keer per week haren wassen, droogschampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:40

Ik ben ook van elke dag wassen naar 2 keer per week wassen gegaan en eerlijk? Je moet er gewoon even doorheen. Droogshampoo kan iets helpen maar het ziet er nooit zo fris uit als wanneer je het net gewassen hebt. Ik heb toen in een vakantie van twee weken mijn haar een keer een week niet gewassen. Zag er niet uit, was baggervet, heb het alleen maar in een knot gedragen tijdens die tijd.. Maar daarna kon ik het twee keer per week wassen voordat het weer vet werd :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:43

De droogshampoo die ik had, moest ik de volgende dag uitwassen dus dat is geen succes. Ik zit momenteel op 1x per week mijn haren wassen en dan is mijn haren op de laatste 2 dagen wel aardig vettig.
Waarom ik maar 1x per week was, ik ben nogal gevoelig voor die lieve kleine beestjes die gek zijn op schoon haar en dan kies ik er liever voor om met vettig haar rond te lopen dan met deze beestjes in mijn haar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:43

Ik houd niet van droogshampoo. Ik was het ook 2 x in de week. Soms 3 x als ik erg gezweet heb of gezwommen ofzo.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:49

Ik denk ook dat je er gewoon even doorheen moet. Ik waste mijn haar voorheen iedere dag. Toen om de dag en op dag 2 was m'n haar al erg vet. Dat een tijdje gedaan en toen werd het steeds minder vet op dag 2. Nu was ik mijn haar om de 2 dagen en weer hetzelfde verhaal over de vetheid. Ondertussen alweer een stuk minder vet op de laatste dag, dan in het begin. Ik probeer er nu ook wel wat minder haarspul in te doen.

Ik hoorde laatst op de radio dat er een vrouw is die 6 jaar haar haar niet heeft gewassen, maar dat haar haar nu wel gewoon net zo gezond is als dat je het zou wassen. In feite heb je dus helemaal geen shampoo nodig :P Maar ze zeiden wel dat je door de eerste 6 weken heen moet, want dan is het vies, krijg je jeuk etc. Dat gaat mij net iets te ver :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:50

Hm dat lijkt me toch wel een beetje ranzig eigenlijk. -O-
6 jaar je haar niet wassen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:51

Wat je vooral moet vermijden is producten waar olie in zit. Mijn haar is op dit moment erg droog dus ik doe er voor/na het föhnen wat serum in. Dan wordt het wel een stuk sneller vet en moet ik het ook echt wel vaker wassen :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:57

Is gewoon alleen natmaken geen optie voor je? Dus b.v 2 keer met shampoo en nog 2 keer natmaken per week? Dan kun je het later indien je wilt nog verder afbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:58

Bij mij werd het van alleen natmaken alleen maar slechter. Kon het niet meer doorborstelen, werd heel pluizig en kreeg er allemaal van die strengen in :=

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:00

Vriendin van mij der moeder wast der haren ook niet meer, alleen met azijn dat ontvet := en heeft overduidelijk voller gezonder haar :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:01

Emmaa_ schreef:
Bij mij werd het van alleen natmaken alleen maar slechter. Kon het niet meer doorborstelen, werd heel pluizig en kreeg er allemaal van die strengen in :=

Aha. Dreadlocks niet leuk? :) Ik heb hier een conditioner spray voor op vochtig haar en hoef je niet uit te spoelen. En wordt ook niet vet. Als je je tenminste aan een normale hoeveelheid houdt.... Maar dan kom je er dus wel heel goed met je borstel door.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:10

Mmm, dan zal ik er toch ''gewoon'' doorheen moeten vrees ik.
Ik denk dat ik dat dan in de zomervakantie gaan doen, en dan een pet opdoen zodat het niet zo opvalt.
Omdat ik toch al veel een pet draag denk ik niet dat het dan zo opvalt.

Ik heb mezelf voorgenomen de rest van deze vakantie mijn haren niet meer te wassen, ik hoop dat dat al effect heeft, en anders maar gewoon wachten tot de zomervakantie.
Dus dat zou vanaf 1 juli zijn.
Ik zie er toch wel een beetje tegenop, maar het lijkt mij heerlijk om straks minder zijn haar te kunnen gaan wassen :D

Haar alleen natmaken heb ik eigenlijk nog nooit gedaan palmera, maar ik ga dat dan maar eens proberen!

Ik gebruik gewone schampoo van gliss kur en 1 keer per week conditioner van dat werk zonder siliconen.
Voor de rest doe ik nooit iets in mijn haren.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 14-04-15 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:11

In de zomer is het denk ik een stuk makkelijker :) Vooral als je lekker naar het strand gaat, dan valt het niet op dat je haar vettig is en door het zoute water wordt het ook weer wat stugger. Het is even rot om doorheen te komen, ik voelde me ook echt vies, ongeacht hoe veel ik onder de douche stond.. Maar als je eenmaal klaar bent ben je echt blij dat je het gedaan hebt.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:13

CoriienRN schreef:
Vriendin van mij der moeder wast der haren ook niet meer, alleen met azijn dat ontvet := en heeft overduidelijk voller gezonder haar :j

Oké, dat zou misschien wel een fijne oplossing zijn om die eerste weken niet met vet haar rond te lopen, ik ga het verder uitzoeken!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:18

Ik vind droogshampoo een uitkomst voor de dagen dat mijn haar vettig wordt. Ik had er ooit 1 van Andrelon die ik nóóit meer heb kunnen vinden, die gaf ook meteen een bos volume. Nu heb ik een eenvoudige blauw-witte bus.

Volgens mij is dit gewoon een beetje poeder in een spuitbus, en kan mijn inziens geen kwaad.

Op andere dagen gaat het heel strak in een staart, dan valt het ook niet op.
Op deze manier doe ik dan drie dagen met mijn kapsel.

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:24

Ik denk dat het beter is om naar een shampoo over te gaan die geen chemische troep bevat. :j
Ik hoef mijn haar maar 1 x in de week te wassen als ik er tussendoor geen haarlak of volumepoeder gebruik. 2 jaar geleden waste ik mijn haar elke dag, omdat het zo snel vet werd. Soms gebruik ik droogshampoo, maar probeer dat de laatste tijd ook te vermijden.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:27

Ik die trouwens ook ergens soda voorbijkomen.
Kan dit gewoon soda zijn wat ik gebruik om dingen te ontsmetten?
Dat heb ik hier namelijk nog staan.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:27

Ik was mijn haar elke dag. IK heb krullen als ik mijn haar niet iedere dag was , dan heb ik heel erg pluishaar.
Gebruik wel altijd shampoo zonder siliconen. En heb ook wel eens keratine shampoo gebruikt, maar ben er mee gestopt omdat het naar mijn idee niet helpt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:39

Moonlight17 schreef:
De droogshampoo die ik had, moest ik de volgende dag uitwassen dus dat is geen succes. Ik zit momenteel op 1x per week mijn haren wassen en dan is mijn haren op de laatste 2 dagen wel aardig vettig.
Waarom ik maar 1x per week was, ik ben nogal gevoelig voor die lieve kleine beestjes die gek zijn op schoon haar en dan kies ik er liever voor om met vettig haar rond te lopen dan met deze beestjes in mijn haar.

Euh.... huh?

Beestjes?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:41

Amaris schreef:
Moonlight17 schreef:

Euh.... huh?

Beestjes?

Luizen!

(Krijgt spontaan jeuk :') )

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:41

Amaris schreef:
Moonlight17 schreef:

Euh.... huh?

Beestjes?

Ja die lieve beestjes genaamd luizen.
Ja ik ook Ess Ramona

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:43

Offtopic: Ik heb nu echt serieus overal jeuk :').

Ontopic: Je moet er echt even doorheen! Ik begon in de zomervakantie, het is even vies maar het helpt wel!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:51

Hopelijk weet je dat het proper haar en luizen verhaal een fabel is :')
Sterker nog, als je schoon haar hebt loop je er minder lang mee rond omdat ze zich sneller ontwikkelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:52

Furrow schreef:
Hopelijk weet je dat het proper haar en luizen verhaal een fabel is :')
Sterker nog, als je schoon haar hebt loop je er minder lang mee rond omdat ze zich sneller ontwikkelen :+

Het is wel waar dat luizen zich minder graag/moeilijker nestelen als je hoofdhuid en dus ook de aanzet van je haar vettig is. Technisch gezien zou je dan constant met vet haar rond moeten lopen en ik denk dat niemand dat wilt :n