N.a.v. Abbott: het vaccineren van kinderen; wel of niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

N.a.v. Abbott: het vaccineren van kinderen; wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 08:23

Beste bokkers,

Nav het nieuwsartikel over Abbott die de vaccinaties verplicht wil maken in Australie en ouders geen kinderbijslag wil geven als ze het niet laten doen start ik hier een topic om te inventariseren hoe bokkers erover denken.

Ik wil niet simpelweg je mening, ik wil weten waarop die gebaseerd is. Heb je een idee tegen welke ziektes geënt worden? Weet je op welke leeftijd baby's gevaccineerd worden en tegen hoeveel ziektes? Weet je hoe die ziektes gemiddeld gezien verlopen bij kinderen? Heb je je ingelezen over de nadelen/voordelen van vaccineren? Ken je mensen die hun kind niet laten vaccineren?

Dan voor de ouders: heb je je kind laten vaccineren en wat zijn hier de beweegredenen achter? Heb je misschien een kind met vaccinatieschade of merkte je kind helemaal niets van de vaccinatie?
Vaccinatieschade is erg uiteenlopend en kan varieren van kno-klachten tot vele malen ernstiger.

De reden van dit topic is omdat ik er graag achter wil komen hoe mensen bij hun mening komen. Er wordt op internet veelal ongenuanceerd gereageerd op dit spraakmakende onderwerp. Ik denk zelf dat veel mensen zich onvoldoende hebben ingelezen over dit onderwerp. Vertrouw jij de overheid blind wat betreft hun adviezen over vaccins?

Ik wil zelf nog even mijn mening voor me houden. Ik heb me de laatste tijd veel bezig gehouden met het lezen van de voor en nadelen van vaccinaties. Ik ben veel spraakmakende dingen tegengekomen. Zowel van de voor als tegenstanders.

Uiteindelijk wil iedereen het beste voor haar kind, dus respecteer elkaars mening.

magda_90

Re: N.a.v. Abbott: het vaccineren van kinderen; wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:29

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:46