Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
funnyhorses schreef:Heb je ook laten prikken op D3?
Ook magnesium tekort kan vermoeidheidsklachten geven.
evelien11 schreef:Hoe is je eetpatroon en hoeveel drink je? Voeding heeft veel invloed op hoe je je voelt.
NatalieLot schreef:Ik heb laatst iets gelezen met de zonsverduistering. Dat mensen hier heftig op kunnen reageren en het immuunsysteem hier een harde klap van krijgt. Het lichaam begint zich dan te zuiveren en in deze periode blijf je erg vermoeid. Zou het dat niet kunnen zijn?
Zelf moet ik echt langs de huisarts gaan voor mijn vermoeidheid maar dat is wat anders haha
bigone schreef:Gebruik je ook de pil en eet je regelmatig zoetigheid, kun je namelijk ook erg duf van worden.
evelien11 schreef:En suiker?
Fink schreef:Is enkel een verzamel woord voor aanhoudende vermoeidheidsklachten zonder aanwijsbare oorzaak.Chronisch vermoeidheidssyndroom?
Greetje63 schreef:Niet iedereen heeft 8 1/2 uur slaap nodig. Sommige mensen hebben voldoende aan 6 uur , sommige hebben echt 10 uur nodig. Maar als je 10 uur nodig hebt en 8 1/2 uur gewend bent moet je dat leren/wennen/opbouwen.
Vaak is sporten/inspanning een goede remedie tegen vermoeidheid. Ben je voldoende in beweging gedurende de dag en krijg je voldoende buitenlucht? misschien moet je juist als je na een vermoeide schooldag thuis komt even een half uurtje gaan sporten (en ja dat kan ook al ben je moe-ik krijg er ook altijd energie van als ik na een hele werkdag vermoeid thuis kom).
Greetje63 schreef:En sinds wanneer heb je ineens meer slaap nodig dan die zes uur? Hoe oud ben je? Slaappatroon kan behoorlijk veranderen in de loop der jaren hoor. Ik kon tijdens mijn studenten jaren toe met maar 5 uur slaap, inmiddels heb ik het dubbele nodig.
Een half uurtje fietsen is natuurlijk niet echt sporten, dat is lekker gezond bewegen en twee uur een half uur fietsen is natuurlijk niet voldoende beweging voor een jong persoon. Is ook goed maar om vermoeidheid te bestrijden is het soms beter om echt inspanning te verrichten. Het is te proberen.
Ook goed om na je voedingspatroon te kijken. Door bv dipjes proberen weg te eten kun je soms juist suikerdips en dus vermoeidheid oproepen. Geen snelle suikers dus al tussendoortje maar bv een handvol noten.
En vergeet niet het leven en zeker school is vermoeiend. uren achtereen stilzitten is gewoon niet goed, voor niemand niet maar in onze maatschappij wordt dat vaak wel verwacht.
love__mandy schreef:funnyhorses schreef:Heb je ook laten prikken op D3?
Ook magnesium tekort kan vermoeidheidsklachten geven.
Geen idee of D3 er ook bij zat, voor zover ik weet is alles wat ook maar vermoeidheid zou kunnen geven getest is.evelien11 schreef:Hoe is je eetpatroon en hoeveel drink je? Voeding heeft veel invloed op hoe je je voelt.
Eet niet te vet, drink minimaal 1liter per dag, oke soms wat minder maarja wie niet. Verder heb ik niet het gevoel als ik een week vet eet en weinig drink ik me meer vermoeid voel dan als ik gevarieerd eet en veel drink

1.5 zou kunnen maar ik moet al moeite doen om die 1 liter naar binnen te krijgen, ben gewend veeeeel minder te drinken. love__mandy schreef:Ik ben nu sinds denk een half jaar (zou werkelijk geen idee hebben eigenlijk ) gestopt met leasen en ook met rijden op de manege.
Het is niet zo dat als ik thuis kom ik altijd maar op de bank plof, vaak ga ik nog even mee boodschappen of wat andere dingen toen. Tegenwoordig niet meer, want ik word alleen maar meer moe.
2 liter word geadviseerd voor volwassen ja, en gezien ik dat niet ben heb ik dat niet nodig1.5 zou kunnen maar ik moet al moeite doen om die 1 liter naar binnen te krijgen, ben gewend veeeeel minder te drinken.
Ik slik multivitamenen, maar dat helpt dus niet bepaald xD
als iets meer dan 100% van de ADH heeft dan kan het juist averechts werken! (Al zijn er een paar bij wie het niet uitmaakt, maar je kunt wel daadwerkelijk teveel binnenkrijgen van sommige vitamines) love__mandy schreef:Ik ben nu sinds denk een half jaar (zou werkelijk geen idee hebben eigenlijk ) gestopt met leasen en ook met rijden op de manege.
Het is niet zo dat als ik thuis kom ik altijd maar op de bank plof, vaak ga ik nog even mee boodschappen of wat andere dingen toen. Tegenwoordig niet meer, want ik word alleen maar meer moe.
2 liter word geadviseerd voor volwassen ja, en gezien ik dat niet ben heb ik dat niet nodig1.5 zou kunnen maar ik moet al moeite doen om die 1 liter naar binnen te krijgen, ben gewend veeeeel minder te drinken.
Ik slik multivitamenen, maar dat helpt dus niet bepaald xD