Vlekkerig zicht van de ogen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Vlekkerig zicht van de ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 16:37

Hey,

Ik heb af en toe een vlekkerig gezichtsveld. Ik zie dan allemaal vlekken en kan dan sommige dingen niet zien omdat er een vlek over heen zit. Lezen bijv. word lastig want er zitten vlekken over de woorden. De vlekken bewegen ook een beetje. Op den duur trekken de vlekken naar de onder of zij kant van mijn ogen en ga ik aan de onder of zij kant een beetje zwart zien. Het gaat meestal binnen ongeveer een kwartier tot half uur weg. Nu heb ik ook hele lichte hoofdpijn maar ik weet niet of dat echt door de vlekken is gekomen. Herkennen jullie dit? Heeft iemand dit misschien ook. En waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvaron

Re: Vlekkerig zicht van de ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:55

Klinkt als migraine. Een van de vele vormen ervan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:57

Slaap je genoeg? Misschien een stomme vraag maar als ik te weinig geslapen heb zie ik soms ook vlekjes.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 19:12

Migraine is toch zware hoofdpijn??? dat heb ik niet hoor.

Naar mijn idee slaap ik wel genoeg.

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:28

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:38

Klinkt precies zoals ik dat ook eens heb gehad. Was alleen zonder hoofdpijn en ik heb het maar 1x gehad, dat na een kwartier naar zij-onder trok en uiteindelijk langzaam weg trok. Ik had het op mijn werk en vond het best eng. Zijn het bij jou ook het soort vlekken alsof je in een fel licht hebt gekeken? Als ik mijn ogen dicht deed was het er nog steeds en leek het kristalvormig, dat constant bewoog. Ik kon ook de tekst op mijn beeldscherm van de computer niet meer lezen door die vlekken.

Maar wat het is, géén idee.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:39

Ik heb dat als ik te weinig gedronken heb.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:41

Dit klinkt inderdaad als een vorm van migraine. Ik heb zelf veel last gehad van migraine met aura. Die aura is dan inderdaad dat vlekkerig zien. Bij mij duurde het 2 uur en daarna kreeg ik hoofdpijn. Maar je kan ook migraine hebben zonder hoofdpijn. Ik had het bij beide ogen en het werd steeds erger tot ik totaal geen letter meer kon lezen en mijn zicht zeer beperkt werd.
Ik heb hier nu preventieve medicatie voor en dat gaat gelukkig goed.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:45

Kan wel migraine zijn, je hoeft niet altijd zware hoofdpijn te krijgen :j
Heb je misschien nek klachten? Ik krijg soms ook vlekken als ik last van mijn nek heb en dan een verkeerde beweging maak.
Maar wat je omschrijft klinkt wel precies hetzelfde als bij mij, alleen krijg ik wel zware hoofdpijn.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 19:46

RiannaB schreef:
Klinkt precies zoals ik dat ook eens heb gehad. Was alleen zonder hoofdpijn en ik heb het maar 1x gehad, dat na een kwartier naar zij-onder trok en uiteindelijk langzaam weg trok. Ik had het op mijn werk en vond het best eng. Zijn het bij jou ook het soort vlekken alsof je in een fel licht hebt gekeken? Als ik mijn ogen dicht deed was het er nog steeds en leek het kristalvormig, dat constant bewoog. Ik kon ook de tekst op mijn beeldscherm van de computer niet meer lezen door die vlekken.

Maar wat het is, géén idee.

Ik heb het ook wel is zonder hoofdpijn, alleen ik voelde me na de aanval een beetje ziek achtig, ik dacht tenminste van dat ik de griep zou krijgen) Nu ben ik weer kip lekker, nog hele lichte hoofdpijn. Ja op een gegeven moment trekt het naar de zijkanten en daarna gaat het weg. Toen ik het voor het eerst had vond ik het ook wel eng, ik was bang dat het voor altijd bleef. Ja, het zijn vlekken die bewegen en ze zijn er ook nog als je je ogen dicht doet. En idd ik kan dan ook de tekst niet meer goed lezen. Of als ik een poster bekijk dan zie ik een gedeelte van de foto niet meer.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 19:46

Ivy_ schreef:
Kan wel migraine zijn, je hoeft niet altijd zware hoofdpijn te krijgen :j
Heb je misschien nek klachten? Ik krijg soms ook vlekken als ik last van mijn nek heb en dan een verkeerde beweging maak.
Maar wat je omschrijft klinkt wel precies hetzelfde als bij mij, alleen krijg ik wel zware hoofdpijn.

Nee, ik heb geen nek klachten.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:51

Klinkt toch echt als migraine. Ik heb er ook last van gehad. Als ik iemand aankeek zag ik maar een half gezicht. Ik kreeg daarna tintelende lippen en vingers en daarna zware hoofdpijn.
Nu heb ik die vlekken heel soms, en krijg dan geen of hele lichte hoofdpijn.
Door migraine kan je je ook misselijk en grieperig voelen.
Hoe oud ben je? Bij mij begon het ongeveer met 14/15 jaar.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:55

Mouches volantes, http://www.opticien.nl/mouches-volantes/ ik heb het ook. Zie ze alleen als ik moe ben. Naar een wit oppervlakte kijk of met autorijden. Alleen dat laatste is wel eens lastig.

Ben er nooit mee naar oogarrs geweest. Opticien heeft het wel bekeken

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 20:06

Ik ben 20 jaar, en ja ik zie ook halve gezichten en als ik bijv. mijn ogen richt op net naast het gezicht zie ik het hele gezicht niet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:43

Dan weet ik wel zeker dat het migraine is.
Bij mij hielp het om zo gauw als iets iets raars ging zien om Ibuprofen te nemen, dan zakte het redelijk snel.
Heb je toevallig de laatste tijd wat meer stress of spanning? Dat triggert ook vaak.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:55

Als je terugdenkt, (mits je wel gewoon ongesteld bent), dat het ook rond die periode komt? Bij mij namelijk (soms) wel, kan een half jaar goed gaan en dan weer maandelijks raak.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:20

Bij mij werd het ook erger toen ik met de pil begon. Toen ben ik over gestapt naar een 3 fase pil en werd het weer minder. Heeft dus ook met hormonen te maken, inderdaad ook met ongesteldheid.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 22:22

Nee, ik ben nu niet ongesteld. Heb vandaag ook weer zo'n aanval gehad.

Soms heb ik wel stress, ik maak me soms nog wel eens snel zorgen over mijn gezondheid, ben wel eens bang dat ik een erge ziekte krijg.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:24

Dan zou het ook met de stress te maken kunnen hebben, als ik een lange periode met stress loop wil ik ook snel migraine krijgen. Als je verder alleen lichte hoofdpijn krijgt dan is het nog wel te doen lijkt me :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:28

Bambi1995 schreef:
Ik ben 20 jaar, en ja ik zie ook halve gezichten en als ik bijv. mijn ogen richt op net naast het gezicht zie ik het hele gezicht niet.

Heel herkenbaar dit! Zoek maar eens op "migraine met aura".

Mouches volantes zien er heel anders uit. Zijn wel irritant :D Maar niet zo erg als aura's bij een migraine-aanval. Bleh word er al kotsmisselijk van als ik er aan denk.... Te vaak gehad :=

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 22:46

Ik vind het ook echt niet fijn word er altijd helemaal naar van. Ik zal eens gaan kijken op internet. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen er nou precies last van hebben

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 23:02

Heb net gelezen dat beeldschermen en suiker oog migraine opwekken. En ik heb die twee dingen veel gedaan/gehad vandaag. Maar is migraine nou alle vormen van hoofdpijn? Lichte en zware hoofdpijn? Zou ik ook naar een arts moeten?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:06

Naar wat ik weet is niet alle hoofdpijn migraine, maar wel die met vlekken (aura).
Alleen als je erge last van hoofdpijn en dergelijke hebt zou ik naar een arts gaan, maar je kan altijd gaan als je graag duidelijkheid erover wilt hebben :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:29

Bambi1995 schreef:
Heb net gelezen dat beeldschermen en suiker oog migraine opwekken. En ik heb die twee dingen veel gedaan/gehad vandaag. Maar is migraine nou alle vormen van hoofdpijn? Lichte en zware hoofdpijn? Zou ik ook naar een arts moeten?

Voor iedereen is de oorzaak anders. Als je er erg last van hebt dan zou ik zeker naar de huisarts gaan. Er zijn tegenwoordig genoeg middelen tegen migraine.

Bij mij werd de hoofdpijn na het zien van de "aura" steeds erger, elke aanval werd de pijn heviger. Zit bij mij wel altijd aan een kant van het hoofd. Later kwam er ook halfzijdige verlamming bij die ongeveer 30 minuten aanhoudt. Moet zelf standaard overgeven aan het einde van een aanval en moet ook echt op bed met gordijnen dicht en zo min mogelijk geur en geluid. Maar voor iedereen kan een aanval anders zijn, sommigen hebben alleen hoofdpijn en kunnen redelijk doorgaan met hun normale werk tijdens een aanval, terwjil anderen zelfs het gevoel voor taal verliezen, die gaan brabbels schrijven en kunnen niet meer goed praten (tijdelijk).

Heb tijd lang Maxalt geslikt zodra ik de "aura's" begon te zien, dan hoefde ik alleen nog maar te gaan slapen en had ik geen tot weinig last van de andere klachten. Dat werkte na een tijdje niet meer en toen ben ik over gestapt op Immigran, wat tot nu toe (even afkloppen) fijn werkt.

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:31

Het kan inderdaad migraine zijn, maar kan ook zijn wat truus zegt. (Die zijn echt zwaar irritant)
Er zijn genoeg oogafwijkingen waarbij je vertroebelt zicht krijgt.
Als je gewoon zekerheid wilt hebben kan je het beste een arts opzoeken....