moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:27

Hallo bokkers.

Zoals sommige misschien wel al weten is mijn moeder iemand die niet graag naar en dokter etc gaat.
Maar dit keer is het dus best wel iets heel serieus. Ik ging naar de generale repetitie van mijn koor en mijn vriendinnen moesten ook mee want ja die zingen ook mee. We hebben zondag namelijk optreden. Alleen nu is het stomme dat een van mijn vriendinnen wat lomp is. Ze wou even op mijn fiets en mijn andere vriendin zat op haar fiets ik zat dan weer op haar fiets. Maar voordat we gingen kregen ze een beetje een conflict over wie mijn fiets mocht waarnaar mijn 'lompe' vriendin dus zeg maar haar (niet letterlijk natuurlijk) wegschopte. Toen schopte ze per ongelijk tegen haar fiets aan en die viel om recht op mijn slechte knie die al 2x is gekneusd en zelfs 1x ontstoken is geweest. Meteen Ice Pack erop enzo en toen we waren aangekomen nog eens een Ice Pack. Mijn knie is duidelijk dikker dan de andere knie. Ik liet dat aan mijn moeder zien en ik geloofde mijn oren niet. Ze zei: 'Oh dat is morgen wel weer weg.' Ik snapte daar niets van. Ik hier met helse pijn rondwankelen en zij zegt maar dat het morgen voorbij is. En nog een probleem, met deze knie gaat zelf naar de huisarts fietsen hem dus echt niet worden. Dan zit ik zeker 5/10 minuten op de fiets (4 km) en dan ook nog eens op een gevaarlijke weg. En ja ik kan niet echt fietsen en ik mag nog niet rijden en lopen is me te ver. Wat nu? Want er is echt duidelijk iets aan de hand met mijn knie

vuurneon

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:29

Buurvrouw, ouder van vriendin, vader, oom, tante?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:30

Heb je geen mensen in je omgeving met een auto? (Tante, oom, buren, etc.) Misschien dat iemand anders met je mee wil gaan?

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:31

De dokter zal precies hetzelfde zeggen als je moeder: gewoon aanzien en als de zwelling er na ruim een week nog zit, kijken we verder. Rusten een paar dagen met evt. been omhoog. Sterkte.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:32

Ik wist dat dit van jouw zou zijn :+
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het zelf weer over gaat hoor. Anders vrienden?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:33

Mijn vader denk dat ik overdrijf (als me knie bijna 2x zo dik is als die andere??) ja en andere mensen zal ik dan wel even vragen. Maar ik hoop dat mijn moeder morgen zegt dat we naar de dokter moeten en dat het erger is geworden dan kijken ze tenminste naar me om

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:34

Maar even realistisch is een zere knie niet iets voor de huisartsen post. Ergens snap ik je moeder wel dat ze het even aan wilt kijken. De manier waarop is misschien niet echt tactisch.
Nu paracetamol oid en rust houden. Is het morgen niet minder dan even naar de huisarts.

UhNee

Drukverbandje eromheen tegen de zwelling, paracetamol tegen de pijn. Knie is een vervelende plek! Denk niet dat het ernstig is hoor :)

callum

Kan de ha ook niks aan doen. Even aankijken

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:34

Michellette schreef:
De dokter zal precies hetzelfde zeggen als je moeder: gewoon aanzien en als de zwelling er na ruim een week nog zit, kijken we verder. Rusten een paar dagen met evt. been omhoog. Sterkte.

Ja tuurlijk maar als het zo'n helse pijn doet en het zo'n pijn doet als ik op de zwelling 'duw' (wat je duwen noemt, zeg maar gewoon aanraken) dat ik bijna moet huilen dan is er toch iets goed fout.

En kittydylan ja jij kent mij wel. :')

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:35

misschien kun je de huisarts even bellen? Zij kunnen jou vanuit de praktijk waarschijnlijk wel wat tips geven en eventueel aangeven dat een bezoek echt nodig is.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:35

Mijn vader is exact hetzelfde, ik heb ontzettend veel schade aan mijn biceps en het enige wat hij kan zeggen is 'gaat wel weer over'. Ik zit al een maand bij de fysio en niks lijkt echt z'n vruchten af te werpen, maar ik zit wel met helse pijnen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:36

drawerlover schreef:
Michellette schreef:

Ja tuurlijk maar als het zo'n helse pijn doet en het zo'n pijn doet als ik op de zwelling 'duw' (wat je duwen noemt, zeg maar gewoon aanraken) dat ik bijna moet huilen dan is er toch iets goed fout.

En kittydylan ja jij kent mij wel. :')

Paracetamol nemen :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:36

Bel morgen zelf anders even naar de HA post en wacht even af wat zij zeggen. Moet je komen dan ga je dat aan je ouders melden. Willen ze dan nog niet mee dan vraag je een vriendin of ze je achterop de fiets wil brengen? Keuzes genoeg toch? :)

Sterkte met je knie, klinkt niet tof..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:37

Ik snap jullie wel. paracetamol kan ik wel vragen, drukverbandje word mijn ouders te veel. Ik heb hierboven wel een knieband liggen dus die kan ik ongemerkt omdoen <<)
En ik heb al mijn knie wat hoger liggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:37

Ik heb vaak genoeg een zere knie. Ik zou even 2 keer per dag een ice pak erop leggen. Mocht ie na een week nog dik en pijnlijk zijn dan eventjes naar de dokter. Ik denk dat je knie gewoon gekneusd is en dat duurt ongeveer 6 weken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:38

purny schreef:
Ik heb vaak genoeg een zere knie. Ik zou even 2 keer per dag een ice pak erop leggen. Mocht ie na een week nog dik en pijnlijk zijn dan eventjes naar de dokter. Ik denk dat je knie gewoon gekneusd is en dat duurt ongeveer 6 weken.

Ja dat zou al de 3e keer zijn. Ik heb van die laatste 2 keer al een loopknie er aan overgehouden. Fijn zeg

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:40

o mensen die trouwens afvragen wat ik allemaal met mijn knie kan. Ehm praktisch niets. Ik kan hem bijna niet buigen en er al helemaal geen kracht op zetten. Dus lopen gaat amper en ik moet zittend (met mijn knie gestrekt dus) de trap op en af. Niet denken dat ik mijn knie stijf ga maken want ik probeer toch zo nu en dan eventjes mijn knie te buigen zodat die in ieder geval niet stijf gaat worden

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:41

koelen, een kneuzing kan echt heel gemeen zeer doen.
Vannacht een kussen onder je knie en heel eerlijk ik denk dat je morgen flink stijf zal zijn.
Als je morgen de huisarts belt en zegt dat je niet zelf kan komen heb je kans dat ze even bij je langs komen voor een huisbezoek.
Maar ik denk dat het met een week al wel wat minder moet zijn.

Waar denk je zelf aan? Een breuk?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:42

Kneuzing doet idd erg zeer. Maar wat denk je dat de ha kan doen? Behalve pijnstilling en rust voorschrijven.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:42

Mijn ouders zouden hetzelfde zeggen hoor, gewoon eerst even aankijken. Waarschijnlijk valt het best wel mee, ook al voelt dat nu niet zo. Als het wel gekneusd zou zijn dan doen ze er bij de ha/zh ook niet zo veel aan hoor.

Gewoon even rusten en aankijken en als er wel echt wat is dan wilt ze misschien later wel nog met je naar de huisarts.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:45

drawerlover schreef:
Mijn vader denk dat ik overdrijf (als me knie bijna 2x zo dik is als die andere??) ja en andere mensen zal ik dan wel even vragen. Maar ik hoop dat mijn moeder morgen zegt dat we naar de dokter moeten en dat het erger is geworden dan kijken ze tenminste naar me om

TS, wat bedoel je hier nou mee?

Coolpack erop en het even aankijken. Geen kniebandage erom hoor, hooguit drukverband.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:46

Koel je knie vanavond goed, hou hem hoog en slik paracetamol voor de pijn.
Probeer het morgen nog eens bij je moeder of bel anders zelf je huisarts misschien kunnen ze je telefonisch gerust stellen of op weg helpen ofzo.

Ik geloof best dat het pijn doet als die fiets er tegen aan komt. Dus hij zal misschien wel wat gekneusd zijn en dan is het wel logisch dat hij wat dikker is en pijn doet. Een blauwe plek kan ook best zeer doen toch? Daar kun je het wel een beetje mee vergelijken. Een dokter kan daar ook niet veel aan doen ze kijken er hooguit na en zeggen ook koelen, hoog houden en paracetamol. En vaak zeggen ze dan toch kijk maar een weekje (of 6 soms) aan voordat ze veel meer gaan doen.

Sterkte met je knie! Ik hoop dat het allemaal goed komt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:46

Eerlijk gezegd denk ik dat het aan schade wel mee zal vallen, als in dingen waar de dokter iets aan kan doen bedoel ik. Desondanks zijn kneuzingen en je knieën wel verschrikkelijk pijnlijk natuurlijk, dus een paracetamolletje erin, misschien een icepack en verder gewoon hopen dat het snel overgaat. Dat zou ik tenminste zeggen, maar ik ken je niet, dus ik weet niet hoe erg erg is bij jou natuurlijk. Als je echt bezorgd bent, en het na enkele dagen nog niet over is, kun je altijd de dokter nog bellen voor advies en misschien een afspraak. Sterkte! :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:51

dankje. Ik snap dat ik even moet wachten maar die manier hoe mijn moeder dat zei was echt niet leuk, net alsof het niets is. Koeling doe ik morgen weer heb al zoveel gekoeld. En een blauwe plek gaat het zeker wel worden, het is nu al blauwer dan een uur geleden. Meer roodblauw maar niet echt blauwblauw als je me snapt. Paracetamol zit erin dus de pijn wordt (hoop ik dan) minder denk ik.