heimwee nu al 2 jaar lang wat doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

heimwee nu al 2 jaar lang wat doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 13:05

Beste bokkers, dit zal een lang verhaal worden maar bedankt alvast voor het lezen. 2 jaar geleden ging ik voor het eerst met de auto naar frankrijk 1000 km. Eenmaal aangekomwn gegeten en geslapen en de volgende dag met plezier aan de vakantie begonnen alleen ik niet ik deed alsof ik het naar me zin had en dat blijkt een heel goed talent te zijn van mij. Ik kreeg last van heimwee met de volgende verschijnselen: moeheid,niet eten en vaak denken aan thuis. Na de vakantie ben ik blij als ik thuis was. Jaar daarop het zelfde liedje. En nu dit jaar ga ik voor het eerst zonder ouders en blijf ik gelukkig in nederland maar als ik al aan de vakantie denk heb ik al geen zin en bang voor weer heimwee. Weten jullie tips om hier van af te kunnen komen gr ashley

Simoonzel

Re: heimwee nu al 2 jaar lang wat doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:08

Waarom ga je op vakantie als je er geen plezier in hebt?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:12

Persoonlijk heb ik geen heimwee. Maar: het lijkt mij dat een vakantie is om te ontspannen en genieten. Als jij zo'n last hebt van heimwee, waarom ga je dan? Een thuisvakantie is ook leuk hoor! Lekker uitslapen, doen waar je zin in hebt en eventueel een dagje weg.

Als je ouders je niet verplichten om met hun mee te gaan, zou ik als ik jou was helemaal niet gaan. Gewoon eens kijken hoe thuisblijven bevalt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:16

Als je er nu al tegen op ziet, waarom dan niet gewoon lekker thuisblijven?

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:23

Heimwee is heel vervelend. Ik heb het ook.
Een paar jaar geleden vond iedereen het super gaaf dat ik naar Jamaica ging.. Behalve ik. De eerste 4 dagen was ik alleen maar chagrijnig. Maar het is uiteindelijk mijn mooiste vakantie ooit geworden!

Wat ik doe als ik merk dat ik er last van krijg: mezelf bezig houden.
Boek lezen, rondje lopen, muziek luisteren, puzzelen, winkels kijken. Noem maar op. Er is genoeg te doen om er niet aan te hoeven denken.
Dat is mijn tip: houd jezelf ergens mee bezig.. Ga iets leuk doen. Niet in een hoekje gaan zitten kniezen, want daar wordt het echt niet beter van

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 14:16

Bedankt voor de tips allenmaal. Het punt is ik vind het leuk en heerlijk om op vakantie te gaan en kan dan ook ontspannen alleen dit houd me tegen.valerie dat werkt bij mij ook als ik bezig ben heb ik er geen last van ga,dit jaar eens proberen meer bezig te zijn

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:05

Weet je waar je precies heimwee naar hebt? Is het je eigen kussen, de geur van wasmiddel, je paard, de mensen om je heen? Bij veel mensen werkt het om dan eigen dingen mee te nemen.

Bij mij werkt dat niet, ik heb heimwee naar mn veilige en vertrouwde thuis! Wat ik doe is echt een eigen plekje creëren met m'n spulletjes en dingetjes. Belangrijk voor mij is dat ik me daar kan terug trekken en even alleen kan zijn! (geeft bij mij een gevoel van veiligheid). Sindsdien heb ik niet meer dat ik er ziek van ben, vind het wel altijd fijn om weer naar huis te gaan.

Ps, voor mij maakt het niet uit of ik letterlijk twee straten verder op zit of aan de andere kant van de wereld. Als ik een weekend bij mn vriend ben ga ik ook altijd naar huis om "even de was te doen", omdat ik dan mn eigen plekje mis. Hij woont achter mij :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:09

Romyv schreef:
Weet je waar je precies heimwee naar hebt? Is het je eigen kussen, de geur van wasmiddel, je paard, de mensen om je heen? Bij veel mensen werkt het om dan eigen dingen mee te nemen.

Bij mij werkt dat niet, ik heb heimwee naar mn veilige en vertrouwde thuis! Wat ik doe is echt een eigen plekje creëren met m'n spulletjes en dingetjes. Belangrijk voor mij is dat ik me daar kan terug trekken en even alleen kan zijn! (geeft bij mij een gevoel van veiligheid). Sindsdien heb ik niet meer dat ik er ziek van ben, vind het wel altijd fijn om weer naar huis te gaan.

Ps, voor mij maakt het niet uit of ik letterlijk twee straten verder op zit of aan de andere kant van de wereld. Als ik een weekend bij mn vriend ben ga ik ook altijd naar huis om "even de was te doen", omdat ik dan mn eigen plekje mis. Hij woont achter mij :')

Ja wat ik vooral erg mis is mijn paard en mijn vriend. Ik heb wel foto,s bij me maar meer niet

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:10

Simoonzel schreef:

ja, dat bedacht ik me ook!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:27

Je mist waarschijnlijk niet hun aanblik, maar het gevoel van liefde, de lol, de vrijheid!!

Wat gebeurt er met je paard als je op vakantie bent? Ik mis mn paard ook altijd!! Vriendinnetjes die haar verzorgen sturen maximaal filmpjes, foto's, verhalen. Dat werkt, ben ik er toch een beetje bij :)

Gaat je vriend mee op vakantie!? Ik denk dat het noodzakelijk is ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:30

Knakker schreef:
Simoonzel schreef:

Het is niet dat je vakantie niet leuk is en je geen plezier hebt. Beetje last uitleggen dit maar het voelt alsof je niet op je plek bent, alsof je incompleet, ononveilig of op op de vlucht bent (gejaagd, onrustig, piekeren, je bent een vreemde eend in de bijt want niemand in de groep begrijpt je wat je eenzaam laat voelen..). Ik geneerde me ook altijd heel erg, want het is me heel vaak kwalijk genomen dat ik heimwee had terwijl iedereen super hard zn best deed om mij een top vakantie te bezorgen!

Als je het niet hebt, is het onbegrijpelijk. Eigenlijk ook als je het wel hebt hahahha

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:40

Romyv schreef:
Je mist waarschijnlijk niet hun aanblik, maar het gevoel van liefde, de lol, de vrijheid!!

Wat gebeurt er met je paard als je op vakantie bent? Ik mis mn paard ook altijd!! Vriendinnetjes die haar verzorgen sturen maximaal filmpjes, foto's, verhalen. Dat werkt, ben ik er toch een beetje bij :)

Gaat je vriend mee op vakantie!? Ik denk dat het noodzakelijk is ;)
mijn paard is heeft zelf 2 weken vankantie en word zo af en toe bereiden door een vriendin. Foto,s krijg ik wel. Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst samen op vakantie

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:40

Knakker schreef:
Simoonzel schreef:

Het is niet dat je vakantie niet leuk is en je geen plezier hebt. Beetje last uitleggen dit maar het voelt alsof je niet op je plek bent, alsof je incompleet, ononveilig of op op de vlucht bent (gejaagd, onrustig, piekeren, je bent een vreemde eend in de bijt want niemand in de groep begrijpt je wat je eenzaam laat voelen..). Ik geneerde me ook altijd heel erg, want het is me heel vaak kwalijk genomen dat ik heimwee had terwijl iedereen super hard zn best deed om mij een top vakantie te bezorgen!

Als je het niet hebt, is het onbegrijpelijk. Eigenlijk ook als je het wel hebt hahahha[/quote]
Dat is precies wat ik bedoel