[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:04

Tsja, kraakbeenpiercings hebben gewoon erg lang nodig om te genezen, en als je dan steeds weer andere sieraden erin gaat doen terwijl je piercing boos is... Wordt 'ie echt niet vrolijker van. Zou het nog een tijdje aankijken.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:05

Ik zou het ook niet opnieuw verwisselen als ik jou was, dan krijgt het nog meer gefriemel.
Voor nu gewoon zo veel mogelijk afblijven en af en toe zeezouten.

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:12

Drunksheep schreef:
Tsja, kraakbeenpiercings hebben gewoon erg lang nodig om te genezen, en als je dan steeds weer andere sieraden erin gaat doen terwijl je piercing boos is... Wordt 'ie echt niet vrolijker van. Zou het nog een tijdje aankijken.


Nou het kwam door het sieraad wat erin zat dat t zo geïrriteerd was. Vandaar dat ik hem had laten wisselen bij de piercer. Ik kijk het eens even aan. Dankjewel!

_Eviee
Berichten: 165
Geregistreerd: 13-09-15

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:51

Halloo :)

Ik ga volgende week zondag een outer conch en een lage helix laten piercen bij queen of rings in Rotterdam.

Hebben jullie ervaring met een outer conch?

Heeft iemand hier ervaring bij queen of rings? Dit word mijn eerste keer dat ik daar heen ga.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:59

Ik heb een outer conch, erg blij mee :j

Queen of rings nooit geweest, hoor er niet altijd even positieve verhalen over.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:03

Ook hier al meerdere negatieve ervaringen gehoord van mensen over Queen of Rings.

_Eviee
Berichten: 165
Geregistreerd: 13-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:51

Oh dat is minder.. Ik had wel gelezen dat ze daar soms wat stil zijn. Waren die slechte verhalen ook echt over slecht gezette piercings?

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:55

Ik moet nog steeds een foto maken :o

Ik ga donderdag terug, had die 3 forward helixen gezet maar ze zitten heel scheef

Carmenxoxo
Berichten: 988
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: Huissen & arnhem

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:40

Hee,
Ik had even een vraagje. Ik heb vandaag mn helix piercing laten zetten, alleen vroeg ik mij af hoe ik deze het beste schoon kan houden. Ik heb van de piercer een unicare handzeep gekregen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit het best schoon kan houden. Ik kon via de zoekfunctie niet zo snel iets vinden.
Alvast bedankt!

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:48

gewoon met de hand aanbrengen (de zeep) en met lauw water afspoelen is mij verteld,

heb dat bij mijn helix niet gedaan en die is niet gaan ontsteken, doe het nu wel met mijn forward helix piercings en die is wel gaan ontsteken dus ik ben er niet heel blij mee haha

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:02

Ik heb het de eerste dag dat ik m'n neuspiercing had geprobeerd en toen ben ik bijna out gegaan onder de douche := Deed best wel veel zeer en eraan draaien was echt nog heel raar.

Heb hem toen een paar maanden met rust gelaten. Als hij nu op begint te spelen (heb hem sinds begin september) dan druppel ik er wat sterilon op en was ik hem onder de douche even met unicura, dan is hij na een dag of twee meestal gewoon weer braaf.

Toen ik niet waste draaide ik hem eens per dag onder de douche helemaal rond, zorgde ik dat alle korstjes en dergelijke uit het wondje waren en maakte ik het ringetje zelf even schoon, die schoof natuurlijk door het gaatje dus was nogal viezig aan het einde van de dag

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:09

Het beste is je piercing zoveel mogelijk met rust laten, eerste paar weken zoutbadje doen elke dag en dan met een nat wattenstaafje voorzichtig de troep weghalen. Verder niet te veel draaien of frunniken.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:24

Ik snap niet hoe sommige piercers nog aanraden om kraakbeenpiercings te draaien :n Krijg er de rillingen van als ik er aan denk.
Gewoon met rust laten, evt wat spoelen onder de douche en voorzichtig droog deppen.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:37

Drunksheep schreef:
Het beste is je piercing zoveel mogelijk met rust laten, eerste paar weken zoutbadje doen elke dag en dan met een nat wattenstaafje voorzichtig de troep weghalen. Verder niet te veel draaien of frunniken.

Elke dag een zoutbadje noem ik niet zoveel mogelijk met rust laten. Een zoutbadje is namelijk redelijk agressief voor een nieuwe piercing en zou ik niet voor een net gezette aanraden. :=

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:37

Mars schreef:
Ik snap niet hoe sommige piercers nog aanraden om kraakbeenpiercings te draaien :n Krijg er de rillingen van als ik er aan denk.
Gewoon met rust laten, evt wat spoelen onder de douche en voorzichtig droog deppen.

Met draaien is niks mis, mits je het onder de douche doet als alle korstjes losgeweekt zijn.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:40

Ik zou persoonlijk mijn piercings nevernooit draaien.... Als het titanium is helemaal nergens voor nodig :=

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:45

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik draai m'n nieuwe piercings niet, maar ik schuif ze van voor naar achter en andersom (onder de douche), beetje hetzelfde idee. Dit doe ik om te zorgen dat ik de piercing helemaal droog kan maken, bacteriën houden van vocht namelijk.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:12

_Ekenna schreef:
Drunksheep schreef:
Het beste is je piercing zoveel mogelijk met rust laten, eerste paar weken zoutbadje doen elke dag en dan met een nat wattenstaafje voorzichtig de troep weghalen. Verder niet te veel draaien of frunniken.

Elke dag een zoutbadje noem ik niet zoveel mogelijk met rust laten. Een zoutbadje is namelijk redelijk agressief voor een nieuwe piercing en zou ik niet voor een net gezette aanraden. :=


Ik heb het ook over de eerste paar weken, en een goed zoutbadje eens per dag is echt niet zo agressief hoor. Word ook gewoon aangeraden door de shop (Classic Ink & Mods) en dat is toch wel een van de betere, lijkt me toch wel prima dan.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:16

Vooral zoveel mogelijk met rust laten en gewoon niet aan zitten. Draaien (met name kraakbeenpiercings), heen en weer bewegen, is echt allemaal niet nodig.
Het is meer dan logisch dat er korstjes opkomen, maar dat betekend niet dat ze weg hoeven, ook niet als ze geweekt zijn.

Gewoon afblijven is het grootste advies wat ik gekregen heb.

Elke dag een zoutbadje is niet zo erg, maar ook niet echt nodig om dagelijks te doen. :P

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:19

Kom even binnenvallen.. Wie heeft ervaring met navelpiercing voor de 2e keer laten zetten? Jaren terug laten zetten maar na 3 jaar is ie gaan ontsteken (ik was goed ziek en vermoed dat het een reactie op t slecht in m'n vel zitten is geweest) en toen behoorlijk snel uitgegroeid.
Inmiddels netjes genezen en 2 jaar verder maar wil er eigenlijk toch wel weer eentje hebben..

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:26

Suliko schreef:
Vooral zoveel mogelijk met rust laten en gewoon niet aan zitten. Draaien (met name kraakbeenpiercings), heen en weer bewegen, is echt allemaal niet nodig.
Het is meer dan logisch dat er korstjes opkomen, maar dat betekend niet dat ze weg hoeven, ook niet als ze geweekt zijn.

Gewoon afblijven is het grootste advies wat ik gekregen heb.

Elke dag een zoutbadje is niet zo erg, maar ook niet echt nodig om dagelijks te doen. :P


Dit advies hou ik ook aan :j Iedereen z'n ding natuurlijk, maar ik probeer er zo min mogelijk aan te frummelen en doen.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:27

Ik kom ook weer eens binnen vallen :)
Wie heeft er een leuk idee om de snug en de rook te vervangen, of evt. alles. Ik vind het wel altijd het mooist als alles bij elkaar past. Waarom ik jullie vraag? Omdat ik het niet echt kan vinden, misschien zoek ik wel niet goed, misschien ben ik wel inspiratieloos..
Ook de maten weet ik niet zo goed. De snug heeft inmiddels wel behoorlijk wat ruimte over en in de rook zit een curved barbell, wat denk ik standaard is maar wat het zoeken niet makkelijker maakt..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:55

UhNee schreef:
Ik zou persoonlijk mijn piercings nevernooit draaien.... Als het titanium is helemaal nergens voor nodig :=

Mwah. Mijn neus is titanium en die zat op een gegeven moment echt muurvast. Weet niet of het nou kwam omdat hij echt een beetje plakte of omdat er korstjes in de weg zaten, maar vast zat hij wel := Kreeg hem zelfs na een half uur onder de douche niet gedraaid.

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:01

Hmm mijn ervaring is dat het van draaien alleen maar meer gaat irriteren.

Gisteren terug naar de piercingshop geweest en blijkt dat de zwelling m'n piercing omlaag drukt dat het lijkt alsof hij scheef zit, nog even wachten dus voordat 't netjes zit

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:10

Zie dat je uit Ermelo komt, bij welke shop ben je geweest?