[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:50

Kan goed zijn dat je niet tegen dat kunststof kunt en je lip daarom even reageerde. Vervolgens ben je weer gaan wisselen (logisch) dus het is best logisch dat je piercing even boos is nu. Ik zou gaan zeezouten tot je piercing weer wat rustiger is. Verder met rust laten.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:17

goldenarrow schreef:
Shenavallie schreef:
Ziet er inderdaad niet fijn uit, goldenarrow. Zou Vetramil voor jou een oplossing kunnen zijn? Heb ik zelf al een keertje bij m'n helixen gebruikt en dat werkte super!

Dat ken ik niet. Ik blijf nu even dat zalfje van de piercer gebruiken, in de hoop dat dat helpt. En zo niet, dan kan ik altijd dat Vetramil nog eens gebruiken :)

Dat is honingzalf, wat je ook voor wondjes bij paarden, honden en katten kunt gebruiken (natuurlijk product).

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 22:04

Mars schreef:
Kan goed zijn dat je niet tegen dat kunststof kunt en je lip daarom even reageerde. Vervolgens ben je weer gaan wisselen (logisch) dus het is best logisch dat je piercing even boos is nu. Ik zou gaan zeezouten tot je piercing weer wat rustiger is. Verder met rust laten.

Maar wel raar dat de reactie pas na drie weken komt?
Zeezout had ik ng niet aan gedacht, dankjewel voor de tip!

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:24

Ik kom binnenvallen met een vraag, een tijd terug heb ik een helix laten zetten. Maar ik heb geen idee op hoeveel mm hij is gezet. Weet iemand van jullie dit of verschilt dat per piercing en shop?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:45

Zeer waarschijnlijk 1.2 mm. Een helix wordt zelden op 1.6 gepierct.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:59

Standaard 1.2 bij helix :)
1.6 zal eerder op aanvraag zijn.

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:11

Bedankt!

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:42

mijn ringetje doet weinig tot geen pijn meer.. komt wel wat troep uit, maar ik blijf wassen met unicura. ben nu aan het wachten op mn pakketje van cf.. kan vandaag of morgen komen.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:15

Macyy schreef:
Ik kom binnenvallen met een vraag, een tijd terug heb ik een helix laten zetten. Maar ik heb geen idee op hoeveel mm hij is gezet. Weet iemand van jullie dit of verschilt dat per piercing en shop?

Kun je beter even bij de shop vragen, want dat is per shop verschillend. Die van mij zijn alle vier standaard met 1.6 gezet. Af en toe overweeg ik een 1.2 erin te gaan doen, want het is niet makkelijk om voor die maat sieraden te vinden naast de standaard sieraden. Hier in de stad bijvoorbeeld is alles standaard op 1.2 te koop (balletjes, staafjes).

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:16

its_daantjee schreef:
mijn ringetje doet weinig tot geen pijn meer.. komt wel wat troep uit, maar ik blijf wassen met unicura. ben nu aan het wachten op mn pakketje van cf.. kan vandaag of morgen komen.

Bij mij wil één van de helixen nog steeds niet genezen. Het is degene die in een oud litteken is gezet en op een of andere manier blijft die klieren. De andere drie gelukkig nog steeds geen last van.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:49

aah dat is balen! ik hoop dat mijne wel willen genezen. gelukkig heb ik geen pijn meer. ik kan zelfs al liggen op mijn gepiercte oor. piercing zit er net een week in :D

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:00

Dat was bij mijn andere drie precies hetzelfde als bij jou, its_daantjee. Dus dat is mooi! :j

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:23

Ik wil nog steeds m'n tepel-piercings. Maar ik durf echt niet.

Tong durfde ik eerst ook niet en ook gewoon veel moed voor verzameld en gedaan. Lip vond ik niet eng.
CH was heel spontaan. Ik ging eigenlijk voor een Helix :')

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:53

jaa ik heb dringend de hulp van iemand met stretchers nodig..

ik zit op het moment met een taper/expander in mn oor... de oorbel gaat er doorheen maar het laatste stukje van de oorbel (waar de schroefdraad aan zit) krijg ik niet door mn oor heen. ik kan hem dus niet vastdraaien.. heb de taper al meermaals via de voor en de achterkant van het gaatje er doorheen gehaald.. helaas nog niks. iemand tips?

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:56

Schroefdraad aan je tapers? Dat heb ik niet, ik heb gewoon tapers met o ringen.. Is dat niet een idee?

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:00

die kan ik nu niet ergens vandaan halen.. ik zot nu met een halve tunnel en in mn andere oor een taper..

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:00

ik heb ook tapers met o ringen. aan de oorbel/tunnel zelf zit schroefdraad, en dat deel krijg ik er niet doorheen

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:07

Afbeelding

de oorbel krijg ik er niet verder in als dit

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:20

ik heb de taper er uit gehaald,oude oorbellen weer in. ik zit.al ongeveer anderhalf uur te klooien en mijn oor vind het niet leuk meer merk ik. ik laat het lekker een pf 2 maanden rusten en ik probeer het over een poosje nog eens..

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:17

Is het wel allebei de zelfde maat? En als je er iets gebruikt om het sieraad wat makkelijker te laten glijden? Heb je dat al geprobeerd? Of evt onder de douche proberen?

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:26

Idd even douchen en met wat olie of iets dat glijd iig. Anders eerst zo laten; slapen en de ochtend er door heen de drukken. Zo deed ik het ook altijd met mijn stretchers O:)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:28

Klinkt als een goed advies ja :+

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:29

Drunksheep schreef:
Klinkt als een goed advies ja :+


Hoezo niet? Toen ik van 5 naar 6mm ging heb ik ze eerst ook een nachtje laten rusten. Als je ze er door heen drukt maak je het alleen maar stuk, nu konden ze er gemakkelijk in.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:54

Schroefdraad zou ik sowieso niet door een vers gestretchte oorlel heen duwen :o
Ik gebruik dan liever een insertion pin.

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:13

Iemand nog tips? Sinds mijn tepelpiercings zijn gescheurd blijft een kant irriteren.. (is in september al gebeurt) Veel korstjes en wondvocht, bloedt ook nog regelmatig. Dan is die weer een tijdje rustig en krijg ik hoop dat 'ie eindelijk de goede kant op gaat, maar dan begint ie toch weer flink zeer te doen met korstjes en (wond)vocht.
Ben al een aantal keer terug geweest naar de piercer en die doet er niks mee, krijg alleen het advies het goed schoon te houden, wat ik al doe.. Zelfs getwijfeld om ze er beide dan maar uit te halen, alleen maar ellende met deze piercings. :n

Verder nog een vraag of ik mijn tragus al kan wisselen? Is 2 weken terug gezet, maar het platte achterkantje is zo dik waardoor oortjes indoen zeer doet. Ik weet dat ik eigenlijk moet wachten met wisselen totdat deze genezen is, maar wil graag oortjes in kunnen. Kan wisselen voor een ander staafje (met normale dunne achterkant) veel kwaad denken jullie?