Hoe voorkomen of omgaan met stress?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Hoe voorkomen of omgaan met stress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:13

Hallo allemaal,

Momenteel kan ik mij om hele kleine dingen druk maken en in de stress schieten.
Een van de dingen waarvan ik stress krijg is dat mijn contract in de zorg afloopt en dat ik tot nu toe steeds afwijzingen krijg wanneer ik solliciteer.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie omgaan met stress of het misschien wel proberen te voorkomen.

Alvast bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:53

Relativeren. :)
Leef ik nog? Ja. Ben ik gezond? Ja. Ben ik nu in gevaar? Nee. Oke, dan valt het allemaal best mee. :D

Corelli

Re: Hoe voorkomen of omgaan met stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:18

Als ik écht in de stress zit, staat het huilen me nader dan het lachen en dan helpt het om me af te leiden, of er juist over te praten met iemand. Niet in mijn uppie binnen blijven, want dan blijf ik maar stressen, piekeren en huilen :o

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 00:33

Voor mij helpt het om mezelf te vragen: wat is nu het allerergste dat er kan gebeuren? Heel vaak valt het dan best mee :)
Heb je misschien al aan een dagboek gedacht?

En daarnaast: het leven is echt veel te kort om steeds te piekeren en zenuwachtig te zijn. Elke dag is echt een geschenk, het is zo'n zonde om die te vullen met zorgen maken. Natuurlijk is het hebben van een baan heel belangrijk, dat begrijp ik volkomen. Maar het komt allemaal goed! :) Echt!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 09:43

RoWi schreef:
Voor mij helpt het om mezelf te vragen: wat is nu het allerergste dat er kan gebeuren? Heel vaak valt het dan best mee :)
Heb je misschien al aan een dagboek gedacht?

En daarnaast: het leven is echt veel te kort om steeds te piekeren en zenuwachtig te zijn. Elke dag is echt een geschenk, het is zo'n zonde om die te vullen met zorgen maken. Natuurlijk is het hebben van een baan heel belangrijk, dat begrijp ik volkomen. Maar het komt allemaal goed! :) Echt!

Ik schrijf elke dag wat positiefs van de dag in een boekje omdat het mijnheer lijkt dit dan over een tijdje terug te kunnen lezen.

Veder snap ik goed wat jullie zeggen, maar soms vind ik relativeren best lastig.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:00

Ben nog wel benieuwd hoe andere mensen met stress omgaan, lijkt mij dat veel mensen hier mee te maken hebben.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:03

Bij mij helpt het altijd wel erg goed om er over te praten met mijn vriend en dan een potje huilen. Daarna kan ik er alweer een stuk positiever naar kijken en denk ik vaak: 'maakte ik mij daar nou druk om?!'