Autorijlessers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Autorijlessers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:13

Hoi allemaal!

Ik vroeg mij af wie er allemaal momenteel bezig zijn met autorijles?
Hoeveelste les heb je gehad?
Hoe gaat het?
Wat vind je lastig?
In wat voor auto rijdt je?
Welke rijschool?

Ik ben op mijn verjaardag (30 december) begonnen met rijlessen. Daarna nog even een paar maandjes gespaard en toen echt fanatiek verder gegaan. Ik les elke week 2 uur (uitzonderingen daar gelaten). Mijn lesauto is een Alfa Romeo Giulietta. :) Van verkeersschool Alkmaar
Momenteel heb ik 12 lessen gehad in totaal. Auto bedienen gaat al vrij goed, ik vind alleen bij het wegrijden het nog een beetje lastig met het schakelen en het koppelen en ik moet nog even het gevoel krijgen met het opschakelen.

Hoe zit het met jullie? :D

Ik dacht, misschien wel leuk, een topic waarin we elkaar kunnen helpen/ondersteunen en onze ervaringen kunnen delen tot het examen!
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 09-04-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

soloro

Re: Autorijlessers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:16

Ik heb mijn rijbewijs al :) Heb wel kleine tip wat betreft afrijden, als je enorm zenuwachtig bent eet dan een banaan xD Dat helpt serieus tegen de zenuwen :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:20

Ja! Ik meld me! Heb mij vandaag ingeschreven om rijlessen te volgen. Eind deze maand kan ik starten.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:22

Spannend BlueMilk! Welke rijschool heb je je ingeschreven?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:23

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:24

Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met mijn rijbewijs (heb dankzij mijn eindexamen vorig jaar 1 tot 2 maanden niet gelest). Theorie afgelopen maart gehaald en nu bezig voor de tussentijdse toets.
Ik rij al volledig zelfstandig, maar vind het goed kijken en scannen nog steeds erg lastig xD

Hoop over een paar maandjes toch echt mijn rijbewijs te hebben!

Ik rijd trouwens in een volledig nieuwe ford fiesta en heb geen flauw idee hoeveel lessen ik al heb gehad :')

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:25

ikke schreef:
Daar loopt al een te leuk topic over: [HK] Blunders tijdens rijlessen deel 3!!
Dus laat je niet weerhouden om al je onhandige acties met de rest te delen :D :D

Bedankt voor de link!
Maar dat gaat alleen over blunders?

Het lijkt mij ook leuk om hier gewoon te praten over dingen die wél goed gaan :D En alle andere dingen.

taartjee: Oeh succes alvast met je ttt en daarna je rijexamen! :D

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:26

Ik heb al 32 lessen gehad :+ Ben jammer genoeg begonnen bij een hele slechte leraar, waar ik een pakket had van 30 lessen, hij zei dat ik er nog minstens twintig nodig zou hebben... Nu gelukkig overgestapt en met nog vier lessen te gaan mag ik afrijden!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:26

Ik ben vorig jaar januari begonnen met rijlessen, maar telkens te lui geweest om mijn theorie te gaan halen. Ook ben ik 4 maanden gestopt ivm zomervakantie en geen zin om een nieuwe afspraak te maken (ik vind rijlessen totaaaal niet leuk)
Deze heb ik in februari dit jaar gehaald en heb dinsdag voor het eerst afgereden. Helaas gezakt, vanwege een stomme fout van mij.
Nu mag ik over 3 weken opnieuw afrijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:27

Celine_Famke schreef:
ikke schreef:
Daar loopt al een te leuk topic over: [HK] Blunders tijdens rijlessen deel 3!!
Dus laat je niet weerhouden om al je onhandige acties met de rest te delen :D :D

Bedankt voor de link!
Maar dat gaat alleen over blunders?

Het lijkt mij ook leuk om hier gewoon te praten over dingen die wél goed gaan :D En alle andere dingen.

taartjee: Oeh succes alvast met je ttt en daarna je rijexamen! :D

Natuurlijk mag je ook leuke dingen vertellen, maar het is nou eenmaal een gegeven dat ook autorijden met vallen en opstaan wordt geleerd.

En om je alvast in de stemming te brengen: ook 1500k aan vlieguren geeft geen enkele garantie.......
Laatst bijgewerkt door ikke op 09-04-15 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:27

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:28

Balen, Jette, dat je bij een slechte instructeur begonnen bent en daardoor wat vertraging op heb gelopen! Heel veel succes met afrijden alvast!

kelliiee1993: Balen dat je gezakt bent dinsdag! Hoop dat je over 3 weken wel slaagt, dan ben je er vanaf!

Oh, bedankt voor de link van dat topic!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:28

Ik heb hier vast al de meeste lessen gehad, 52 uur in totaal :o

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:31

Dat is best wat ja, Riraito! Wat is de reden daarvoor?
Hoop dat ik een beetje rond de 30 lessen slaag, maar vind het wel lastig, dus ga ergens al vanuit van meer lessen..

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:34

kelliiee1993 schreef:
Ik ben vorig jaar januari begonnen met rijlessen, maar telkens te lui geweest om mijn theorie te gaan halen. Ook ben ik 4 maanden gestopt ivm zomervakantie en geen zin om een nieuwe afspraak te maken (ik vind rijlessen totaaaal niet leuk)
Deze heb ik in februari dit jaar gehaald en heb dinsdag voor het eerst afgereden. Helaas gezakt, vanwege een stomme fout van mij.
Nu mag ik over 3 weken opnieuw afrijden.

Wow dan was er zeker veel plaats bij het CBR? bij mij zat er minimaal 6 tot 8 weken tussen voordat ik voor een 2e keer mocht afrijden. Heb je wel echt mazzel dan dat je amper hoeft te wachten.

ikke

Riraito schreef:
Ik heb hier vast al de meeste lessen gehad, 52 uur in totaal :o

In z'n totaliteit overbied ik je ruim, maar ik heb wel meer stempels dan de gemiddelde chauffeur :D

Sterre98

Ik ga binnenkort ook starten :D.
Ik denk dat ik voor mijn 18e mijn rw al heb, dus wil dan graag een leuke brommert kopen, zodat ik ook zonder moeders ergens heen kan. Verder ga ik natuurlijk wel lekker doorcrossen in met moeders in de terrortwingo <3
Ja ik heb het hele plan al := . We zoeken alleen nog even een rijschool die ons wat lijkt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:38

Haha, ik heb hier straks ook lekker twee auto's tot mijn beschikking :D Heb er al zin in dat ik m'n rijbewijs heb.. Als het vies weer is lekker met de auto naar m'n paard.. Naar school.. Naar werk. Haha oké, ik ga echt lui worden!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:40

Ik heb mij ingeschreven bij een rijschool in België, omdat ik in west-vlaanderen woon.

Als ik het goed begrijp hebben jullie tussentijdse toetsen ? En moeten jullie je theorie ook behalen voor de praktijklessen starten ?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:41

BlueMilk schreef:
Ik heb mij ingeschreven bij een rijschool in België, omdat ik in west-vlaanderen woon.

Als ik het goed begrijp hebben jullie tussentijdse toetsen ? En moeten jullie je theorie ook behalen voor de praktijklessen starten ?

Had ik niet :) Mijn rijschool deed niet aan tussentijdse toetsen, dit is per rijschool verschillend. En nee ik heb vlak voor mijn afrijden pas theorie gehaald :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:42

BlueMilk schreef:

Tussentijdse toets kan je in een pakket erbij hebben of erbij nemen. Is niet verplicht, wel handig. Daar kan je je bijzondere manoeuvres alvast bij doen, dan hoeven die op het echte examen niet meer.
En theorie hoef je niet te behalen voor je praktijklessen. Ik moet mijne nog aanvragen namelijk!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:44

Wij kunnen hier pas starten met praktijklessen na het behalen van een theorie-examen.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:46

Ik heb een stuk of 20 lessen gehad, vond het echt super leuk! Daarna ben ik helaas 3x gezakt voor m'n autotheorie en toen was het geld op..

Ik moet het dus nog steeds af maken :(

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:50

corrina: jeetje wat balen zeg! Hoop dat je het de volgende keer haalt! Kost aardig wat zo, denk ik..
Heb je niet tussen die 3x examen nog lessen gehad?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:50

Mijn rijlessen bij de rijschool starten binnen 2 weken, ik heb met mijn eigen auto en mijn partner wel al veel geoefend, maar voor enkele puntjes heb ik toch les van de rijschool nodig en ik vind het zo enorm spannend :').