Deukjes in duimnagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Deukjes in duimnagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:20

Sinds een paar weken heb ik in beide duimnagels twee horizontale ribbels staan. De ribbels lopen niet helemaal over de gehele nagel maar zitten meer in het midden van het nagelbed. Zowel horizontaal als verticaal.
Nu heb ik even op internet gespeurd en uiteraard kom ik de meest vreemde/levenbedreigende dingen tegen :+

Mijn nagels zijn echter keihard en zien er gewoon gezond uit. Ik voel me ook goed en zit lekker in mijn vel.
Ik denk zelf dat het komt door de eczeem/psoriasis die ik heb.

Zijn er meer mensen die dit hebben? En hoe lang duurt het voordat het uitgegroeit is? Ik vind het namelijk lelijk.

Ik zal eens kijken of het lukt er een foto van te maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:25

Hier zie je de ribbels

Afbeelding

En de bovenkant. Ja moet vijlen, vanmorgen gestoten maar geen vijl bij me
Afbeelding

Thesserd

Re: Deukjes in duimnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:27

Volgens mij had ik dat laatst ook, maar is weer vanzelf weggegaan. Had 1 zo'n deukje in m'n duimnagel geloof ik.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:27

Wat raar, ik heb het ook maar eigenlijk nooit verder bij nagedacht :') Ik volg even

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:29

Daantjee12 schreef:
Wat raar, ik heb het ook maar eigenlijk nooit verder bij nagedacht :') Ik volg even

Nou ik kwam er ook pas achter toen ik een paar weken geleden in een vlaag van nagellakwoede dus mijn nagels ging lakken :+ Gisteren voelde ik het ineens weer, maar geen idee ook ze ook opgeschoven t.o.v. de vorige keer dat het me opviel.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:31

Bij mij is het wel iets minder, enkel 1 deukje in allebei de nagels dus verder geen bobbels. Maar toch apart :+

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:32

Toevallig vroeger geduimd?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:35

Heeft daar denk ik niet mee te maken. Volgens mij heb je dit niet altijd maar is het afhankelijk van de conditie van je nagels. Bijvoorbeeld bij veel nagellakgebruik of weinig calcium of wat dan ook nodig is voor opbouw van de nagels. Ik heb het ook wel eens gehad, groeit er ook zo weer uit na een tijdje.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:39

Ik heb hier ook last van en ik heb psoriasis.

Helaas groeien bij mij de putjes er niet echt uit aangezien er meteen weer nieuwe komen.
Bij mij hield het ook niet op met putjes, sommige nagels zijn echt een beetje misvormd geraakt en ik heb nu ook psoriassis onder mijn nagels zitten.

Helaas is er, mits het door de psoriasis komt, niets aan te doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:42

Ik heb het ook bij beide nagels. Hoewel recht wel minder erg is dan links. Links heb ik dan ook gebruikt voor de foto omdat het rechts haast niet te zien, maar zeker wel te voelen is.

Veel nagellak gebruik ik niet, de laatste tijd wel iets mee trouwens.

Kan het te maken hebben met het feit dat ik niet tot nauwelijks nog zuivel eet? En soms een periode weer meer?

Ik dacht eerst dat het Beaulijnen waren, maar die zien er toch wel heel anders uit en heb ik gisteren bij mijn moeder IRL mogen aanschouwen bij een nagel waar ze een ontsteking in de vinger heeft gehad.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:43

Ik heb dit ook! Beide duimen. Bij de 1 lijkt het wel weg te groeien, bij de ander niet. Ik heb de ziekte van Crohn. Geen idee of dit er mee te maken heeft.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:52

Zou mij niet verbazen als het door bepaalde tekorten komt inderdaad. Heb ook regelmatig witte vlekjes op m'n nagels. Is ook door een tekort ergens aan toch? :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:10

Thesserd schreef:
Zou mij niet verbazen als het door bepaalde tekorten komt inderdaad. Heb ook regelmatig witte vlekjes op m'n nagels. Is ook door een tekort ergens aan toch? :+

Ik dacht calcium? Maar weet t niet zeker.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:13

Ik heb dat ook! Maar dan in de nagel van allebei mijn grote tenen. Ze groeien er uit, maar er komen ook weer nieuwe voor in de plaats. Ik lees even mee :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:14

Hee dat heb ik ook!

evengeennaam

ik had het ook, is uit zich zelf weggegaan. Heb je toevallig je vinger tussen iets gehad? Ik had het namelijk toen ik mn pink tussen de autodeur had gekregen..

Brievenbus

Thesserd schreef:

Ik dacht dat dat gewoon beschadigingen waren...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:15

Ik heb ze altijd op alle vingers, geen idee wat het is.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:16

Ik heb dat bij m'n 2e-teen-nagels. Met behulp van kalknageltroep weer weg. Duurt wel lang.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:17

Vivian__ schreef:
Thesserd schreef:

,
Nee, de witte vlekjes op je nagels zijn : Te korten aan melkproducten. Dat zei mn vader in ieder geval altijd, of hij wilde me gewoon meer melkproducten laten eten/drinken :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:22

Oh joh, nooit bij stilgestaan dat dat iets kon betekenen. Ik heb dat zelf ook, maar ik gebruik vaak nepnagels en ik dacht dat het daardoor kwam. Zou alsnog kunnen natuurlijk, wil mezelf niet ziekpraten :=

Maar ik ben nu wel nieuwsgierig, ik volg dit even :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:29

meikelief schreef:
Vivian__ schreef:

,
Nee, de witte vlekjes op je nagels zijn : Te korten aan melkproducten. Dat zei mn vader in ieder geval altijd, of hij wilde me gewoon meer melkproducten laten eten/drinken :')

Ik eet/ drink zoveel zuivel dat ik zelf bijna ga loeien, en nog heb ik die witte plekjes. Daar komt het dus niet door denk ik.
die horizontale ribbels heb ik zelf wel, soms zijn ze erger en dan weer wat minder. Ik schenk er nu al nauwelijks meer aandacht aan.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:33

Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar paarden krijgen soms ook ribbels in hun hoeven door voer verandering. Zal dat bij mensen ook niet zo wezen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:05

Ik heb even gevoeld en ook hier zijn ze niet vlak :') Wel minder goed zichtbaar.

Maar nu stoot ik mijn nagels vaak, zit vaak overal mee te klooien etc etc... Ik maak me er geen zorgen om :+
*volgt wel braaf mee*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 12:20

Oh ik maak me er verder ook geen zorgen om hoor. Mede omdat ik me juist de laatste tijd echt super voel :j

Maar ik weet zeker dat ik dit eerder nooit had en was nieuwsgierig. Maar heel veel mensen hebben het dus........

ik heb ze net nog even bestudeerd :+ en ik heb wel het gevoel dat ze mee uit groeien, maar dat kan ook zo lijken omdat ik dat graag wil ;)