Gebruik Singulair (medicatie astma/allergieën)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Gebruik Singulair (medicatie astma/allergieën)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:12

** let op** Dit geldt niet voor iedereen!

Graag wil ik mensen waarschuwen voor het gebruik van Singulair. Er is recent een waarschuwing afgegeven door FDA (Food and Drug Administration) vanwege neuro psychische aandoeningen.

De bijwerkingen staan vermeld in de bijsluiter maar schijnen toch wat erger te zijn dan ze denken.

Ik ben zelf acuut gestopt met dit medicijn omdat ik al jaaaaaaaaren een geheugen had om op te schieten en ik tevens zo moe bleef dat het echt niet leuk meer was. Bloedonderzoek wees ieder jaar niks uit.
Ik ben sinds 4 weken gestopt en voel me 10x beter!

Een link voor meer info en ik heb de officiële waarschuwing ook in mijn bezit maar is ook te vinden op de site van FDA.

http://www.parentsforsafety.org/

Het is niet bedoeld om onrust te zaaien, maar meer om mensen te waarschuwen. Het kan zijn dat je dit medicijn naar volle tevredenheid gebruikt en nergens last van hebt.
Maar heb je net zoals ik vage klachten dan is dit iets om over na te denken.

Doe er je voordeel mee (of niet)

Darah3

Re: Gebruik Singulair (medicatie astma/allergieën)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:17

Wat apart zeg :oo
Ik heb ook jaren Singulair gebruikt, toevallig sinds een half jaar gestopt.
Maar ik had gelukkig geen last van bijwerkingen, ik had niet eens het idee dat het iets hielp :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:24

Als toevoeging voor mensen die wel bijwerkingen ervaren. Alleen stoppen met de medicatie in overleg met je behandeld arts.
Las ik hier--> http://www.fda.gov/ForConsumers/Consume ... 048223.htm

Ken het middel verder niet en gebruik het ook niet. Dacht dat het wellicht wel handige aanvullende informatie is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:34

Dat sowieso, altijd in overleg. Want je zit ook niet te wachten aan een bezoekje eerste hulp of zo.

Ik ben ook met mijn longarts bezig te kijken hoe we het wegvallen van Singulair gaan oppakken want ik merk helaas wel degelijk verschil met mijn benauwdheid.

Maar een frisse kop en goed geheugen is ook wat waard :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:50

NM -> MWS

czarina

Re: Gebruik Singulair (medicatie astma/allergieën)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:57

Het gehele stuk lezen lukt me helaas niet,
Maar persoonlijk merkten wij wel erg verschil of ons dochtertje montelukast 4mg gebruikt of nu weer de singulair.

Van de huisarts moesten we overstappen op het goedkopere merk, maar na 3 maanden was er geen land mee te bezeilen, lag ze alleen maar uitgeput op de bank en voelde zich gewoon niet goed.

Via longarts weer terug op singulair en nu niks geen probleem meer.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 08:56

Het is ook niet zo dat iedereen er last van krijgt of heeft, dus ik ben blij dat het voor jullie dochter goed werkt.

Hier ook de montelukast versie, goedkoper dan Singulair. Volgende week overleg met kinderarts dus ik wacht het even af.

Voor mij zelf ging het gewoon niet meer. Ik had zo'n slecht geheugen dat ik de volgende morgen niet meer wist wat ik de avond daarvoor had gedaan. (en dan zonder dat ik compleet dronken naar bed ging uiteraard ;) )
En ook de vermoeidheid trok ik niet meer.