Verslikt in zwembadwater.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Verslikt in zwembadwater.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 00:09

Hoi allemaal

vorige week woensdagavond tijdens het zwemmen flink wat water binnengekregen en me flink verslikt.... (stoeipartij om een bal)

Donderdag en vrijdag niks aan de hand, behalve s morgens en s'avonds beetje hoesten.

Zaterdag 1e werkdag nieuw werk... niks aan de hand nergens last van... sinds zaterd avond niet lekker veel hoesten veel slijm.. Vooral als ik plat lig.... hoestdrank bisolvon gebruik ik al een paar dagen..... helpt niet echt....verder geen koorts maar vermoeid, o.a door slecht slapen.

Nu in dubio wel of niet huisarts bellen morgen?

Op internet wordt je ook niet veel wijzer....
Wat zo u voor jullie een reden zijn om met hoestklachten/ verkoudheid te bellen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:17

Je kunt altijd bellen naar de assistente voor advies!
Dat zou ik als ik jou was morgen wel doen aangezien je je zorgen maakt.
Hoor je vanzelf wat ze adviseert en of je langs moet komen!

chocobroodje

Re: Verslikt in zwembadwater.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 05:05

Ik zou zeker even bellen, dat kan nooit kwaad. Zeker in combinatie met het verslikken kan het zijn dat er toch wat water in je longen is gekomen. AB kuurtje kan dan verstandig zijn :j Maar dat zal je huisarts beter kunnen beoordelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:38

Ik zou inderdaad ook even bellen. Je weet nooit wat voor zooi er in dat zwembadwater zit en als je er echt zo'n last van hebt gekregen zal er toch iets niet goed zijn.. Bellen kan nooit kwaad ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:55

Moet je ook echt slijm ophoesten of is het een droge hoest? Een droge hoest helpt Bisolvon namelijk niet tegen. Omdat je zegt dat je vooral moet hoesten als je plat ligt duidt dat meer op een droge hoest.

Heb je veel water binnengekregen? Want dan is het inderdaad toch wel verstandig om even te laten luisteren, wat Chocobroodje ook al zegt. Normaal kan hoesten wel makkelijk 10 dagen duren, en zonder extra klachten ook geen reden voor AB. Echter als je (veel) water hebt binnengekregen, zou je natuurlijk toch iets van bacteriën binnengekregen kunnen hebben en dan is een AB kuurtje misschien toch wel verstandig.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:52

Ik bel morgenochtend effe kon ik er niet tussen komen vanmorgen.. Geen droge hoest juist veel slijm.... bedankt voor de adviezen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:35

Dan heb je met de bisolvon toch de juiste :D Vanochtend zal inderdaad een gekkenhuis geweest zijn, na de pasen dicht geweest te zijn... Mijn oren staan dan telkens roodgloeiend van die telefoon.