Ik ben enorm gevoelig voor bijwerkingen maar heb er echt niks van.
Hooguit de eerste dag iets giechelig maar dat is alles, ik kan er echt alles mee en functioneer er super mee.
Maar ik slik bewust 50 mg en geen 100, ik slik er nog andere onschadelijke dingen bij om de ontstekingen te voorkomen en gebruik ook nog APS wat pijnstillend en ontstekingsremmend werkt.
Zonder zou ik er zeker doorheen gaan, enkel bij erge stress en dus veel meer pijn heb ik meer nodig maar nu na 1 dag 100 mg kan ik weer op 50, het is nu zelfs uitgewerkt denk ik. 
Van 100 ben ik wel groggy maar met 50 kan ik zo autorijden bij wijze van en ik slik het pas sinds 1.5 week.
Ik ben onder de normale omstandigheden volledig pijnvrij met Tramadol.
Qua verstoppingen heb ik mazzel dat ik echt heel veel bezig ben en loop dan loop je al iets minder risico op verstoppingen.
Verslaving vind ik wel eng, maar anderzijds ik heb Ritalin en Dexamfetamine geslikt, en ben daar cold turkey van afgekickt zonder problemen.. Dus erg verslavingsgevoelig ben ik niet.
Ik ben een lastige slaper maar heb het idee dat ik er beter op slaap als zonder, maar dat is ook omdat ik niet verkramp van de pijn denk ik.
Als ik stoned ben slaap ik sowieso slecht, of dat nou van Tramadol is of van wiet bijvoorbeeld.
Helaas werkt Ibuprofen, paracetamol en diclofenac hier echt niet, ik heb vooral zenuwpijn en daar werkt maar weinig voor. 
Maar meeste mensen die ik ken met deze aandoening gaan driedubbel door de Tramadol heen, dus het is al heel wat dat dit op 50 mg 1x daags goed gaat. 
De laatste van de twee ben ik echt een week beroerd van geweest maar tot nu toe heb ik geen afkickverschijnselen als het uitwerkt.
xxemelly ik slik het voor Lyme, het afsterven van de bacterie doet nogal zeer.
Daar krijg ik spier en gewrichtspijn van en wordt extreem stijf plus hoofdpijn, dat maakt me gewoon erg moe en ik voel me er erg naar bij.
Het afsterven geeft ook paniekgevoelens en ik ben dan met Tramadol overal van af.
De huisarts gaf het ook zo, liever buiten met pijnstillers als zonder zielig op de bank was haar motto.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 06-04-15 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt