Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelijn schreef:Maar die driftbui... wat is de grootste reden van zo'n driftbui. Ga dat eens analyseren. Niet jezelf kalmeren... maar bedenken waarom je het in je systeem hebt zitten.
Was je vroeger ook altijd driftig? Je bent een binnenvetter maar gaan veel mensen ook aan jou grenzen/wensen voorbij? Is het altijd gericht tegen dezelfde personen? Ontplof je net zo makkelijk in een restaurant als thuis?
Evelijn schreef:Klinkt wel of het iig erg diep zit... dus praten met psycholoog zou prima een optie zijn. Want eigenlijk uit je door een driftbui je gevoelens... maar daar zijn wel subtielere manieren voor![]()
Ander idee... ga yoga doen... en zorg dat je je lichaam beter leert kennen en makkelijker spanning kan loslaten.
) dus zal het volgende keer inderdaad even aankaarten
Begint nou toch wel vervelend te worden
dat heb ik soms nog wel eens maar doe het niet. Gooi gewoon een kussen keihard tegen de muur ofzo. Emmaa schreef:Ik was vroeger nog veel en veel driftiger, ik heb er ook training voor gehad als kind en dat heeft er wel voor gezorgd dat ik niet meer volledig zonder rede driftig word. Als kind kon ik zelfs pissig worden als ik het idee had dat mijn zusje 1 druppel meer vla in haar bakje had zitten dan ik, zelfs tot op het punt waarop ik dreunen ging uitdelen.
Citaat:Nu gebeurt het eigenlijk alleen als ik in een situatie kom waarin ik onzeker ben. Ik ben een persoon dat zichzelf wel op waarde kan schatten en als ik mezelf dan wel in een situatie werk waarin ik onzeker kan worden, dan word ik dat ook. Als iemand dan aan mij voorbij gaat of iets doet waar ik het niet mee eens ben dan ontplof ik gewoon .
)
lrtj_ schreef:Heel herkenbaar, wat voor mij heel goed werkt is uit de situatie gaan. Dus weglopen van het geen waar ik driftig van word. En er later op terug komen.
Emmaa_ schreef:lrtj_ schreef:Heel herkenbaar, wat voor mij heel goed werkt is uit de situatie gaan. Dus weglopen van het geen waar ik driftig van word. En er later op terug komen.
Klopt, ik weet ook ondertussen wel hoe andere mensen met me om moeten gaan als ik boos ben, maar niet hoe ik zelf ermee om moet gaan. Negeren werkt niet, boos op me worden werkt niet.. Gewoon iets zeggen in de trant van 'Yo, Em, hou je gemak, ik ga nu weg en ik kom terug als je weer normaal kan doen' helpt het beste
Janneke2 schreef:Borderline kan nog 100 dingen betekenen, zeker als je nog niet/ niet lang op jezelf woont.
En de adhd maakt het ook niet makkelijker!
Woon al twee jaar op mezelf en heb er in de dagelijkse omgang geen last van. Soms komen er wat kleine symptomen opspelen in lichte mate Emmaa_ schreef:Janneke2 schreef:Borderline kan nog 100 dingen betekenen, zeker als je nog niet/ niet lang op jezelf woont.
En de adhd maakt het ook niet makkelijker!
Ben ik van op de hoogte hoorWoon al twee jaar op mezelf en heb er in de dagelijkse omgang geen last van. Soms komen er wat kleine symptomen opspelen in lichte mate