zeurende pijn in knie . knieën onstabiel ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

zeurende pijn in knie . knieën onstabiel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 21:13

Misschien een rare titel maar goed.
Ik heb van mezelf al 2 redelijk slechte knieën.
Maar nu sinds 1 week voel ik soms mijn knieën wat omknikken naar de verkeerde kant ze lijken wat instabiel?
Ook zeurt mijn rechter knie wat soms steken erin.
is iemand hier bekend mee ?
Of is het gewoon een simpele overbelasting?
Ik heb geen zin om direct naar de huisarts te rennen.

Daphneeeej

Re: zeurende pijn in knie . knieën onstabiel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:17

Ik zou als ik jou was toch wel naar de huisarts gaan (liever meteen naar een orthopeed) Je kan met knieen niet voorzichtig genoeg zijn. Heb super lang met mijn problemen gelopen (werd laat ontdekt wat het was) en ondervind er toch wel problemen door.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:21

Heb je al eens bij de fysio gelopen om de spieren in je benen wat sterker te maken?

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:21

Heb je er pijn aan als je ze belast? Bijvoorbeeld met traplopen, hurken oid?

Ikzelf heb last van patellafemoraal pijnsyndroom. Komt, omdat ik altijd overstrekt sta met mijn knieën. Ik heb dus ook regelmatig pijn en steken in mijn knieën. Erg vervelend.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:22

Ik weet niet of je nog groeit?
Ik heb soms 1 keer per week ook pijn aan mijn knie, mijn huisarts zei dat het groeipijn is.
Maar als het de hele week is zou ik wel aanraden om naar de huisarts te gaan :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 21:23

Ik weet wel dat ik iet al te sterke knieën heb . Maar eigenlijk gaat het nu al 5 jaar goed. Sinds ik fysiotherapie heb gehad en bekend werd dat mijn bovenbeen spier aan de achterkant te kort was.
Maar dit voelt toch anders.

Vooral als ik even stil sta en soms met lopen.

Met werk(zwaar tillen autorijden en veel lopen) paardrijden geen last gelukkig.

Ja jasmine hen ik gehad. Maar dit voelt anders als toen

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:25

_Annika schreef:
Ik weet niet of je nog groeit?
Ik heb soms 1 keer per week ook pijn aan mijn knie, mijn huisarts zei dat het groeipijn is.
Maar als het de hele week is zou ik wel aanraden om naar de huisarts te gaan :)

Bij mij werd het eerst ook afgescheept toen ik jonger was als Groeipijn omdat meiden dat altijd/vaker hebben. Na een paar jaar weer eens naar een (betere) orthopeed geweest en heb ik meteen 2 operaties gehad.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 21:26

Daphne wat had jij precies ?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:27

Het kan ook voortkomen uit een bekkenscheefstand. Zou in eerste instantie even langs de huisarts gaan, daarna(ast) door een goede dorntherapeut laten nakijken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 21:35

Ik heb zo'n hekel aan de ha.
Ze is super lief hoor maar het kost altijd zoveel tijd

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:36

little_birdy schreef:
Daphne wat had jij precies ?

Ik had problemen met mijn 'plica' een bindweefselstreng die te strak stond en door bepaalde belasting over het bot schuurde en voor ontsteking zorgde.
Maar meer vorkomend is dat er bij mensen met knieklachen iets niet goed is met de banden.
Ik heb je post ook aan mijn vader voorgelegd, hij werkt op orthopedie en vroeg of je een ongeluk hebt gehad of dat er iets gebeurt is met je knie, verdraait of iets er tegen aan geklapt is?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:37

Dan zou ik gewoon naar een therapeut gaan. Heb je ook geen verwijzing voor nodig. Als je aanvullend verzekerd bent voor alternatieve geneeswijze, wordt het gewoon vergoed.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:39

Ik heb er al 12 jaar last van. Hebben nu pas kunnen vinden wat het is. Blijkt dat ik een bovenspier mis die ik moet trainen. Mijn knieschijf schiet de hele tijd in het kraakbeen ipv in het gleufje. Heb ook altijd pijn echt in de knie. Zit nu ingetapt. Knie is naar binnengetrokken en vast gezet doormiddel van sterke tape. Heb oefeningen mee gekregen. Ik zou toch eens naar een goede knieën arts gaan! Succes

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 21:51

Daphne. Mijn diagnose is toen geweest inwendig letsel er is zelfs een mri gemaakt toen . De arts zei dat het niet te behandelen was. Ja ik ben 3 jaar geleden met de scooter gevallen. En nu sinds 1 week weer pijn klachten. Terwijl ik wel nog prima 30 kilo lopend kan tillen

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:01

Dan missichien toch weer eens op controle gaan of er nu niet iets anders niet lekker is gaan zitten en dan misschien zoals eerder door adere genoemd fysio proberen. die kunnen je ook zo gaan laten trainen dat spieren beter worden en de knie kunnen stabiliseren en pijn verlichten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:33

Ik zou eerder de fysio als eerste stap aanraden als je hier blijvend last van blijft houden. Als je er pas 1 week last van hebt Zou ik het nog even aankijken.

Maar meteen een doorverwijzing naar een orthopeed lijkt me wat overtrokken als er geen recente trauma's oid gebeurd zijn rondom de knieen (en al helemaal als het beide knieeen zijn.).

Huisarts zou ik zelf overslaan.
De meeste huisartsen hebben net genoeg kennis om te lokaliseren in welk lichaamsdeel de pijn ongeveer zit waarna ze je vervolgens doorsturen naar een fysio. Sneller is dus gewoon gelijk naar de fysio te gaan :p.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:36

Cas123 schreef:
Ik heb er al 12 jaar last van. Hebben nu pas kunnen vinden wat het is. Blijkt dat ik een bovenspier mis die ik moet trainen. Mijn knieschijf schiet de hele tijd in het kraakbeen ipv in het gleufje. Heb ook altijd pijn echt in de knie. Zit nu ingetapt. Knie is naar binnengetrokken en vast gezet doormiddel van sterke tape. Heb oefeningen mee gekregen. Ik zou toch eens naar een goede knieën arts gaan! Succes

Klinkt als PFPS, wat hierboven ook staat.
TS, consult bij e huisarts is altijd goed. En als de diagnose gesteld is is het verstandig om je te laten doorverwijzen, ook als er niks aan te doen is volgend HA.
Ik ben 2x bij de huisarts geweest ivm wat PFPS bleek te zijn, volgens huisarts niks aan te doen in mijn geval. Tot ik in gesprek kwam met een goede fysio die mij heeft leren tapen en ik gericht ben gaan trainen ipv de rust nemen die de huisarts me adviseerde. Na 3 maanden ben ik bijna van de klachten af waar ik jaren mee gelopen heb.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:23

bij ongeveer 40% van alle mensen werken 1 of 2 kruisbanden niet (goed)..
Dat zei de orthopeed die mijn exvriend twee keer heeft geopereerd toen zijn meniscus scheurde.
Zijn binnenste kruisband had geen functie en daardoor had hij meer kans dat er teveel druk op zijn meniscus kwam waardoor hij scheurde.. Hij meost oppassen anders moest er een reconstructie plaatsvinden, inclusef 9 maanden revalidatie.
Volgens mij heb ik ook een kruisband die niet lekker werkt. want mijn knieen zijn ook vrij instabiel.. voelt alsof ze zwabberen.

kun je verder weinig aan doen, ja laten opereren.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:32

wat was er dan te zien op de MRI?

pas als ze een kijk operatie doen, weten ze wat er van binnen afspeelt! dat iets op de mri kan wel verergerd zijn, zou toch even langs de HA gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:31

Ik ben ooit met een knieprobleem bij een mevrouw geweest die een gevorderde vorm van touch for health deed.

Gewone 'touch for health ' test niet alle spieren rond je knie - dat deed zij wel.

En het gaat bij deze testen niet om 'heeft een spier voldoende kracht' (...dat is op zich nuttig!)
....maar over de vraag of de spier die je op dat moment test, acuut reageert als die spier daadwerkelijk aan de bak moet.

En als alle 23 spieren acuut kunnen reageren als dat aan de orde is, voorkom je je idd overbelaste banden, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:41

Het is een vervelend probleem, maar mijn ervaring is dat je er wel degelijk wat aan kan doen!
Heb er zelf ook last van, en de ene keer is het (veel) erger dan de andere keer.
Ben ervoor naar de fysio geweest en heb goede oefeningen gekregen, en ik merk verschil wanneer ik mijn oefeningen wel of niet heb gedaan.
Goed rekken is inmiddels heel belangrijk voor mij (vooral tussen het hockeyen door) en ik merk ook echt verschil.
Dus TS, ga even naar de fysio. Succes!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:17

Voorlopig even geen fysiotherapie. Heb gisteren een ongeluk gehad en nu last van mijn spieren. Eerst even bijkomen van dat en daarna verder kijken. Bedankt voor alle tips