Wat kan ik nog doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 10:30

Waarom dit bij mensenwelzijn staat?
Het gaat niet goed met me en ik durf er eindelijk over te praten..

Ik had geen prima jeugd, ik werd gepest, voelde me niet fijn op school.
Op dat moment was er thuis genoeg steun en dat heeft me op de been gehouden. Echter zijn m'n ouders wel gescheiden, maar daar gaf en geef ik niet veel om.
Ik ging paardrijden en vond het geweldig. Op den duur ging ik naar de middelbare school, ik was helemaal blij, een nieuw hoofdstuk, nieuw begin. Dit alles was ook mooi, tot in het tweede jaar, ik weet niet precies wat ik gedaan heb, waarschijnlijk iemand de waarheid verteld, hoe stom is dat om daar gestraft voor te worden? Het gebeurde wel, berichten op internet en sms'jes.. Ik voelde me alleen, zo alleen.
Uiteindelijk is alles goed gekomen, dat is het probleem niet. Ik ben in de tweede blijven zitten en heb havo 5 nog eens opnieuw gedaan. Niet omdat ik het niet kon, maar ik vond er niets aan. Uiteindelijk heb ik m'n diploma gehaald en op dat moment was alles koek en ei. Ik heb m'n vriend, een eigen paard wat na tijden goed ging en een diploma op zak. Ik kon de wereld aan, dacht ik..

Per september begon ik aan m'n opleiding sociaal juridische dienstverlening. Ik wil mensen graag vertellen wat ze kunnen doen als ze in een moeilijke situatie zitten. Daarom heb ik besloten m'n paard weg te doen, domste besluit ooit? Waarschijnlijk wel.

Ik ben niet gelukkig. Ik word niet gewaardeerd en dat wordt me keer op keer duidelijk gemaakt. Ik word egoïstisch genoemd, m'n opleiding kan ik toch niet afronden, ik ben lui en nog veel meer wat ik nu uit verdriet niet kan bedenken. Het raakt mij, heel hard. Ik heb rare buien, ene moment ben ik ontzettend blij en gelukkig, het andere moment zie ik het niet meer zitten. Op school gaat het goed en dat is heel erg fijn, ook tussen mij en m'n vriend zit het gewoon goed. Maar waarom ben ik nou niet gelukkig? Ben ik nou daadwerkelijk zo ondankbaar?

Ik weet het allemaal niet meer.. Lig nu ook weer te huilen op m'n kamer.. Ligt dit aan mij of niet? Misschien stel ik me wel aan.. Is er iemand die misschien tips heeft wat ik kan gaan doen? Met m'n ouders praten is geen optie.

Dit is warrig en dat weet ik, maar ik moet het kwijt..

Nayomie

Re: Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:35

Misschien een stom idee, maar wellicht zit je nog (onbewust) met je verleden te worstelen. Is het niet wat om hier eens met je huisarts over te hebben?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 10:37

Nayomie schreef:
Misschien een stom idee, maar wellicht zit je nog (onbewust) met je verleden te worstelen. Is het niet wat om hier eens met je huisarts over te hebben?

Dat denk ik niet, want ik heb me er bij neer kunnen leggen, het achtervolgt me niet meer in ieder geval :)

Het zit m echt in thuis..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:40

:(:) Dit klinkt inderdaad als een dikke burn out!!
Ik zou hier toch ook echt eens met bijvoorbeeld je huisarts over gaan praten!
Misschien dat je eens druppels als bijvoorbeeld passiflora kunt proberen, om een beetje rust in je hoofd te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:40

Allereerst een dikke knuffel :(:)

Of je er wel of niet goed aan hebt gedaan om je paard te verkopen, dat is iets wat ik niet kan beoordelen; als het op dat moment een goed besluit leek, zal het goed zijn geweest met een reden.

Wat betreft 'je opleiding kan je toch niet afronden' e.d. ; laat niemand, maar dan ook niemand je vertellen wat je wel of niet kan doen en of je wel of niet slim genoeg bent. Ik heb het zelf ook vaak genoeg te horen gekregen; 'oh ben je weer ergens mee begonnen ja? Over een week ben je toch weer gestopt ermee want je kan toch niks afmaken.'

Het kan zijn (maar goed, ik weet niks van de opleiding af) dat het wellicht een behoorlijk confronterende opleiding is? Sommige vlakken zullen je goed afgaan, anderen weer minder als het te dichtbij komt misschien.

Woon je nog thuis bij je ouders of op jezelf? Je zou kunnen overwegen om op kamers te gaan om even 'rust' van het hele gebeuren te hebben. Dat hoeft niet a la minute, je zou de zomer kunnen gebruiken om de hele boel te regelen wat dat aangaat en dat geeft misschien wel een hoop rust.

Mijn PB box staat wagenwijd voor je open als je een keer je hart moet luchten :(:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 10:53

Kentaro schreef:
:(:) Dit klinkt inderdaad als een dikke burn out!!
Ik zou hier toch ook echt eens met bijvoorbeeld je huisarts over gaan praten!
Misschien dat je eens druppels als bijvoorbeeld passiflora kunt proberen, om een beetje rust in je hoofd te krijgen?

Dat zou ik kunnen doen, maar ik heb het gevoel alsof ik me dan zal aanstellen tegenover die huisarts..

Anoniem schreef:
Allereerst een dikke knuffel :(:)

Of je er wel of niet goed aan hebt gedaan om je paard te verkopen, dat is iets wat ik niet kan beoordelen; als het op dat moment een goed besluit leek, zal het goed zijn geweest met een reden.

Wat betreft 'je opleiding kan je toch niet afronden' e.d. ; laat niemand, maar dan ook niemand je vertellen wat je wel of niet kan doen en of je wel of niet slim genoeg bent. Ik heb het zelf ook vaak genoeg te horen gekregen; 'oh ben je weer ergens mee begonnen ja? Over een week ben je toch weer gestopt ermee want je kan toch niks afmaken.'

Het kan zijn (maar goed, ik weet niks van de opleiding af) dat het wellicht een behoorlijk confronterende opleiding is? Sommige vlakken zullen je goed afgaan, anderen weer minder als het te dichtbij komt misschien.

Woon je nog thuis bij je ouders of op jezelf? Je zou kunnen overwegen om op kamers te gaan om even 'rust' van het hele gebeuren te hebben. Dat hoeft niet a la minute, je zou de zomer kunnen gebruiken om de hele boel te regelen wat dat aangaat en dat geeft misschien wel een hoop rust.

Mijn PB box staat wagenwijd voor je open als je een keer je hart moet luchten :(:)

M'n paard weg doen was inderdaad een juiste beslissing, ik mis het alleen zo, het was m'n uitlaatklep denk ik..

Ik denk niet dat school confronterend is. Ik vind het ook erg leuk en interessant.

Ik ben een tijdje uit huis geweest, dat was geweldig! Ik voelde me alleen behoorlijk eenzaam, dus ben weer terug gegaan.. Nu uit huis gaan is eigenlijk geen optie.

Heel erg bedankt in ieder geval, dat waardeer ik! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:02

Hoe is het contact met je huisarts??
Wat ben je toch negatief over jezelf!! Waarom zou hij/zij nu vinden dat je je aanstelt?!? Kun je anders niet vragen of een van je ouders of je vriend met je mee gaat??

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 11:04

Kentaro schreef:
Hoe is het contact met je huisarts??
Wat ben je toch negatief over jezelf!! Waarom zou hij/zij nu vinden dat je je aanstelt?!? Kun je anders niet vragen of een van je ouders of je vriend met je mee gaat??

Ehm dankje?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:05

Ik bedoel het heel positief naar jou toe he!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:42

Heftig. Misschien heb ik wel wat vragen voor je, maar die ga ik niet op het forum plaatsen. Je mag me PBen als je interesse hebt.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:07

Knuffel Sharon :(:)
Je bent niet ondankbaar. Je studie gaat gewoon goed, dus laat je niks anders aanpraten. Hopelijk kan je in de (nabije) toekomst gaan samenwonen, dat zou al heel veel verschil maken.
Ik vind het ontzettend rot voor je. Mijn aanbod van een tijdje geleden staat nog steeds hè! En je mag natuurlijk altijd appen. :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 02:29

RoyceMack schreef:
Heftig. Misschien heb ik wel wat vragen voor je, maar die ga ik niet op het forum plaatsen. Je mag me PBen als je interesse hebt.

In dat geval pb ik je even :)

Yaralisa schreef:
Knuffel Sharon :(:)
Je bent niet ondankbaar. Je studie gaat gewoon goed, dus laat je niks anders aanpraten. Hopelijk kan je in de (nabije) toekomst gaan samenwonen, dat zou al heel veel verschil maken.
Ik vind het ontzettend rot voor je. Mijn aanbod van een tijdje geleden staat nog steeds hè! En je mag natuurlijk altijd appen. :j

Lief van je hoor :) dat waardeer ik!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:23

_sharonnn schreef:
Waarom dit bij mensenwelzijn staat?
Het gaat niet goed met me en ik durf er eindelijk over te praten..

Op zich is dat al heel belangrijk!
Want wat je verelt over hoe het nu mis gaat, klinkt mij ook als gepest worden in de oren.

En let wel: 'pesten' is een groepsproces!
Het is dus niet zo, dat jij iets fout doet, dat jij weerbaarder moet worden - die treitereraars roepen ook al dat jij niet deugt.
Wat niet deugt, is hoe *bepaalde mensen* omgaan met hun agressie. Namelijk een iemand uitpikken (okee, meestal kiest men geen karate kampioen....) en de stilzwijgende groepsafspraak is, "dat diegene het allemaal gedaan heeft, dan er niets aan die persoon deugt, dat iedereen zich "lekker" te buiten mag gaan tov die persoon" (wat een lol) - en zo blijft die zieke groep "gezellig" voor degenen die hoog in de rangorde staan. (Voor de harry potterfans onder ons: voldemort en zijn dooddoeners)
Citaat:
tot in het tweede jaar, ik weet niet precies wat ik gedaan heb, waarschijnlijk iemand de waarheid verteld, hoe stom is dat om daar gestraft voor te worden? Het gebeurde wel, berichten op internet en sms'jes.. Ik voelde me alleen, zo alleen.

Heel rot hoor!
Maar please, besef dat jij niets fout deed - er was een rottig groepsproces gaande.
En idd: dat je je alleen voelt, dat is exact wat de ellendelingen willen.
Heel naar!

Citaat:
Per september begon ik aan m'n opleiding sociaal juridische dienstverlening. Ik wil mensen graag vertellen wat ze kunnen doen als ze in een moeilijke situatie zitten. Daarom heb ik besloten m'n paard weg te doen, domste besluit ooit? Waarschijnlijk wel.
...ik moet erlijk bekennen dat ik het verband niet zie.
Het klinkt naar 'jezelf het geluk niet gunnen', in mijn oren - maar ik kan er kilometers naast zitten.

Citaat:
Ik word niet gewaardeerd en dat wordt me keer op keer duidelijk gemaakt. Ik word egoïstisch genoemd, m'n opleiding kan ik toch niet afronden, ik ben lui en nog veel meer wat ik nu uit verdriet niet kan bedenken. Het raakt mij, heel hard. Ik heb rare buien, ene moment ben ik ontzettend blij en gelukkig, het andere moment zie ik het niet meer zitten. Op school gaat het goed en dat is heel erg fijn, ook tussen mij en m'n vriend zit het gewoon goed. Maar waarom ben ik nou niet gelukkig? Ben ik nou daadwerkelijk zo ondankbaar?

....dit klinkt me dus typisch als pesterslogica in de oren.
Alles wat maar fout kan zijn, word jou collectief in de schoenen geschoven.
Tip 1: NIET GELOVEN!
Ellendeling nummer 1 noemt jou een egoïst, etc.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:24

(...er was even wat tekst weggevallen) , nummer 2 noemt jou een stommeling, nummer 3 noemt je lui - dat zegt meer over hen dan over jou.

En als je vraagt "wat kan ik nog meer doen" - laat je nadrukkelijk niet opjagen. Dat is wat de pesters willen, dat je je uit gaat sloven, in de hoop ooit in een goed blaadje te komen.
Het ""spel"" is, dat het nooit goed is.

Streef daar ook niet naar, want het lukt nooit.

Niet omdat er met jou iets mis zou zijn (....je bent mens, dus ;) vast niet perfect, maar daar gaat het niet om!!!)
...maar omdat dit groepsproces ziek is.

En dit gezegd hebbend: nu is de vraag, hoe ver het groepsproces is.
Soms is het nog te keren, soms niet.
Ook dat ligt niet aaan jou!

Soms, als er goede elementen aanwezig zijn, en jij weigert je aan hun getreiter te conformeren, dwingt dat respect af en gaan de ellendelingen op zoek naar iemand anders.
Andere optie: vaak zijn er ook. mensen van het type 'ik sta er bij en kijk er naar' (die stiekem erg bang zijn zelf mikpunt te worden en er laf het zwijgen toe doen). Als je de zwijgende, wegkijkende meerderheid kunt mobiliseren, is er ook nog wel een en ander aan te doen.
Soms als er actief personeelsbeleid is, decanaat, etc etc valt daar ook nog wel iets te doen.
En soms is de boel te ver ontspoord en is vertrekken helaas de enige optie.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:30

Misschien Is ontspanning wat je mist en wel bij je paard had ?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 19:33

Janneke2 schreef:
(...er was even wat tekst weggevallen) , nummer 2 noemt jou een stommeling, nummer 3 noemt je lui - dat zegt meer over hen dan over jou.

En als je vraagt "wat kan ik nog meer doen" - laat je nadrukkelijk niet opjagen. Dat is wat de pesters willen, dat je je uit gaat sloven, in de hoop ooit in een goed blaadje te komen.
Het ""spel"" is, dat het nooit goed is.

Streef daar ook niet naar, want het lukt nooit.

Niet omdat er met jou iets mis zou zijn (....je bent mens, dus ;) vast niet perfect, maar daar gaat het niet om!!!)
...maar omdat dit groepsproces ziek is.

En dit gezegd hebbend: nu is de vraag, hoe ver het groepsproces is.
Soms is het nog te keren, soms niet.
Ook dat ligt niet aaan jou!

Soms, als er goede elementen aanwezig zijn, en jij weigert je aan hun getreiter te conformeren, dwingt dat respect af en gaan de ellendelingen op zoek naar iemand anders.
Andere optie: vaak zijn er ook. mensen van het type 'ik sta er bij en kijk er naar' (die stiekem erg bang zijn zelf mikpunt te worden en er laf het zwijgen toe doen). Als je de zwijgende, wegkijkende meerderheid kunt mobiliseren, is er ook nog wel een en ander aan te doen.
Soms als er actief personeelsbeleid is, decanaat, etc etc valt daar ook nog wel iets te doen.
En soms is de boel te ver ontspoord en is vertrekken helaas de enige optie.

Er is alleen 1 ding. Het pesten vindt zich thuis plaats. Nergens anders..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:46

Dat is heel erg vervelend... want thuis zou je basis moeten zijn en je onvoorwaardelijk moeten steunen... al is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Het gaat goed op school, je hebt een vriendje (die ik neem aan niet zulke vervelende dingen zegt)... misschien toch een mogelijkheid gaan zoeken om op kamers te gaan.
Je had je paard als uitlaatklep, plek waar je altijd heen kon om even weg te zijn van thuis. Misschien een nieuwe hobby/sport zoeken of een studentenvereniging. Dan heb je nog een plek om heen te gaan ... en andere mensen te ontmoeten die je waarschijnlijk wel steunen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:50

Sterkte Sharon... :(:) Maar kan je Babs niet weer terug naar huis halen? Je hebt haar toch niet verkocht, maar in bruikleen gegeven?

Verder raad ik je aan om toch hulp te zoeken.. via je huisarts kan je doorverwezen worden naar een psychologe... heb ik ook laten doen om dingen uit mijn verleden te verwerken en die vrouw heeft me geweldig goed geholpen... kan nu de hele wereld weer aan :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:56

_sharonnn schreef:
Er is alleen 1 ding. Het pesten vindt zich thuis plaats. Nergens anders..

Oh, Shannon - wat rot voor je!!!

Maar idd: vertrekken lijkt me een prima optie. Op zich heel verdrietig om zo het huis uit te gaan, maar als ik grof ben zeg ik "verdrietig is het toch wel" - door zo snel mogelijk weg te gaaan voorkom je in elk geval dat je nog verder wordt beschadigd.
Hopelijk draait je familie bij, maar zoals het nu is, is simpelweg geen doen.

Heb je een baantje, dat je met stufie rond kunt komen?

En ik hoop, dat je vrien je ferm steunt!!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:37

Jeetje wat prut zeg dat het thuis gebeurt! Inderdaad, thuis moet een veilige haven voor je zijn.
Op kamers gaan zou inderdaad een mooie oplossing kunnen zijn.