Sport zonder armgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetjj

Sport zonder armgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:01

Hoi bokkers!

De titel zegt het al: ik ben op zoek naar een sport waarbij je je armen niet gebruikt.

Ik heb het thoracic outlet syndroom, waardoor de bloedvaten en zenuwbanen naar mijn armen worden afgekneld. Ik heb hiervoor fysiotherapie en oefentherapie.
Echter duurt dit proces vrij lang en kan ik momenteel niet veel sporten, iets wat ik wel graag zou willen doen. Ik heb altijd vrij veel gesport (paardrijden, hardlopen, zwemmen, tennissen).

Ik ben nu dan ook op zoek naar een sport waarbij je je armen niet hoeft te gebruiken.
Paardrijden doe ik wel, maar is eigenlijk te zwaar. Fietsen gaat redelijk, maar ik wil graag echt moe worden van sporten. En dan wordt fietsen tijdrovend.
Hardlopen heb ik geprobeerd maar vinden mijn armen ook niet tof, dan moet ik mijn armen te lang zelf dragen.
Mijn armen hebben eigenlijk continu ondersteuning nodig.
Ik heb het er samen met mijn oefentherapeut over gehad maar die kwam ook niet heel veel verder dan fietsen..

Misschien zijn er bokkers met goede ideeën? Het liefst een sport waarmee ik conditie kan opbouwen en waar je goed moe van wordt :D

Fantabulouss

Re: Sport zonder armgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:38

Misschien zwemmen met zon foamrol, en dan op je rug zwemmen zodat je kan steunen op de foamrol die blijft drijven, en je dus alleen je benen hoeft te gebruiken? :)
Skeeleren misschien? daar gebruik je ook alleen je benen mee :)

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:49

De sporten die ik kan bedenken zijn inderdaad skeeleren/skaten, schaatsen en voetbal, maar dan hebben je armen niet continu ondersteuning... Is naar de sportschool gaan geen optie?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:52

Skaten en schaatsen is het wel handig dat je armen je op kunnen vangen.

Ik zou denken aan sport in het water; bv aerobics. Dus dat je gewoon kan staan en alleen je benen hoeft te gebruiken en je ook niet zo kan vallen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:53

Ik heb ook TOS en nu met twee verschillende therapieën eindelijk bijna altijd pijnvrij :D Als je wil kan ik je vertellen (via Pb) hoe ik na jaren pielen -en het geluk dat ik in het ziekenhuis werk- eindelijk die rot cirkel uitkwam.

Ik zie nu dat je uit Waddinxveen komt, mijn oplossing zit in Woerden. :')

Qua sporten ben ik nu zelfs eindelijk met kilo's aan het trainen :D zonder pijn, ja gezonde spierpijn.
Hardlopen helpt mij sowieso om het los te maken. Bij paardrijden "helpt" het me, omdat ik het meteen voel als ik te gespannen ben aan de voorkant.

Ik zou eigenlijk vooral eerst adviseren je schouderblad te leren coördineren (er vanuit gaande dat deze dysfunctioneert zoals bij mij, waardoor waarschijnlijk de beknelling nog meer toeneemt).

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:11

Hoelahoepen? Je moet je armen wel omhoog houden maar erg veel kracht/ moeite kost je dat niet.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 01:49

Fitnes in de sportschool? Staan vele apparaten waarbij je je armen neer kan leggen en alleen je benen en of lichaam zelf belast.
Zat te kijken laatst naar so you think you can dance geloof ik met riverdance. Ook heel intensief voor je lijf maar je armen moeten juist niet meedoen.

Skeeleren en voetbal heb je ook je armen meer nodig dan je denkt om in balans te blijven. Schaatsen kan wel met rekje tot je stabiel genoeg bent om het zelf te kunnen en armen dus in je jaszak te dragen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 05:51

Spinning(R)!

En als dat nog te licht voor je is, doe je toch iets niet goed.....
Of je hebt geen goede instructeur in de les, dat kan ook.

Succes!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 06:08

Zumba! Je kan de choreo's aanpassen zodat je niks met je armen doet :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 06:12

Spinnen!!! Zo, als je van fietsen niet moe zegt te worden dan moet je dat eens een half uurtje doen!
Of anders iets in het water inderdaad :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 06:15

Van fietsen niet moe worden? Dan doe je toch iets niet goed haha, harder trappen, zonder versnellingen :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:08

Ik zou ook uitkomen bij spinning. En daar word je behoorlijk moe van :)

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 16:04

Bedankt voor het meedenken :)
(aqua) spinning wil ik wel gaan proberen. Al had mijn oefentherapeut er vraagtekens bij omdat het stuur dan vaak ver weg staat..
Skeeleren, skaten en schaatsen durf ik inderdaad niet aan met mijn handen in mijn zakken.

@ Lizzle
Die pb is uiteraard meer dan welkom!

@ Wendely
Zelfs dat is al te veel gevraagd voor mijn armen. Ik kan mijn armen niet lang omhoog houden.

@ Ineke2
Als ik hard trap wordt ik wel even moe, maar 5 minuten later is dat dan weg. Vorige week nog 30km gefietst in 5 kwartier op een barrel van een stadsfiets :P Maar ook toen nog niet moe moe.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:26

Je hebt vaak wel van die fietsen/apparaten waarbij je in kunt stellen hoe ver je stuur van je zadel af staat enzo.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:07

aqua jogging.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:13

Sportschool, misschien groepslessen?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:16

Mijn armen werken ook niet goed mee door een neurologisch defect.
Paardrijden gaat heel redelijk, ik doe alles weer, alleen niet meer op het niveau van vroeger. Ik probeer veel met been- en gewichtshulpen te doen, maar helaas doen mijn armen ook dingen die ik net anders in gedachten had.

Mountainbiken is een probleem, vooral als je moet remmen en je gewicht op moet vangen.
Skaten en schaatsen ga ik nooit meer doen, als ik val kan ik dat niet opvangen en er is geen vangnet.
Tennis en windsurfen heb ik voorgoed achter me gelaten, dat gaat nooit meer lukken.

Eigenlijk blijft alleen paardrijden over, ik prijs me nog gelukkig dat ik dat nog kan.