Er trad natuurlijk gelijk een enorme zwelling op en in plaats van naar de vergadering te gaan waar ik onderweg naartoe was, ben ik naar de eerste hulp gebracht
Zij hebben foto's gemaakt, niks gebroken, ben met krukken naar huis gestuurd. Een paar dagen later, op zaterdag, werd het alleen maar erger, ondanks dat ik er niks mee deed. Dus terug naar de eerste hulp, weer foto's, niks gebroken, wel twee gescheurde ligamenten. Terug naar huis gestuurd op mijn krukken met codeine tabletten voor de pijn. Die tabletten gebruik ik liever niet, omdat ze het gevoel in zoverre belemmeren dat ik het vergeet en ik er bijna zomaar op ben weggelopen
Afijn, na 10 dagen gaat het op zich wel weer, ik kan er nog steeds niet op lopen maar dat was te verwachten, echter heb ik een enorme pijn heel hoog in mijn enkel, net onder mijn kuit zeg maar, heel diep van binnen. Het voelt heel erg schrijnend en bij gebrek aan een beter woord 'scheurend'. Er zit een enorme paarse vlek overheen, ook dat is normaal, maar het is de enorme pijn, en het feit dat ik mijn voet niet achterover kan buiten dat me zorgen baart. Er was me gezegd dat ik met een week weer kon beginnen met belasten, maar als ik dat doe dan lig ik 5 minuten later te creperen. Niet alleen dat, maar vanaf het begin af aan heb ik gewoon zo'n gut feeling gehad dat er iets niet oke was. Ik moet er trouwens bij zeggen dar vergeleken met mijn andere enkel het hele paarse gebied ingevallen is, terwijl het juist dik zou moeten zijn.
Ik vermoed dat als ik opnieuw vraag om een second opinion dat ik met een kluitje in het riet weggestuurd wordt, want het is ten slotte gewoon een verzwikking. Nu ga ik over het paasweekeind naar Nederland en ik had in mijn hoofd om dan eens te kijken of daar iemand is die me kan helpen.
Wat kan ik nou het beste doen?
Ik voel me een beetje hopeloos omdat ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden.
Geval is helaas dat als ik het via de huisarts moet doen het veel te lang gaat duren. Gemiddelde wachttijd voor een afspraak ligt hier zond de 7 dagen, als het niet meer is. Helaas zijn alle fysio's (waar je zonder verwijzing heen kan) hier voor de komende tijd vol geboekt.
'