witte littekentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

witte littekentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 10:38

Hoi,

Ik ben vorige zomer gekrabd door een kat en had daardoor 2 flinke krassen op mijn arm. Nu zijn dit witte littekens geworden, omdat ik een lichte huid heb viel het blijkbaar niet op. Ben nu naar de zonnebank geweest en zag ze dus ineens weer, vind het best lelijk dus heeft iemand enig idee hoe ze weggaan? Gaat dat vanzelf of heb je dr zalfjes voor?

Groetjes Wendy

Kaus

Re: witte littekentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:40

Ik heb dit ook van de nagels van de hond.
Ik had 1 vrij diepe, die is nu na 1,5 jaar donker geworden en valt niet echt op.
De lichte gaan bij mij na ongeveer een half jaar weg. Maar tegen die tijd heb ik al weer nieuwe :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:40

Citaat:
Een litteken is een blijvend zichtbare afwijking, meestal van de huid, die resteert na genezing van een wond. Bij genezing van een wond wordt de verbroken continuïteit van het orgaan hersteld door vorming van bindweefsel, dat op microniveau niet meer dezelfde organisatie heeft als het oorspronkelijke weefsel en dus meestal een zichtbare afwijking zal vormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:43

Volgens mij gaat dat inderdaad niet meer weg hoor...

Ach zie het zo, het zijn twee relatief kleine strepen op je arm.. Denk niet dat het belemmert

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:20

Ik heb van ruim 13 jaar geleden nog een litteken op mijn arm, die is uiteindelijk alleen maar lichter geworden.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 18:01

zonnebloem18 schreef:
Ik heb van ruim 13 jaar geleden nog een litteken op mijn arm, die is uiteindelijk alleen maar lichter geworden.

Oh dit geeft vertrouwen haha.

En zo erg is het inderdaad niet, maar zou het mooier vinden als ze helemaal weg zouden gaan :)