Beginnen met dansen op 'latere' leeftijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Beginnen met dansen op 'latere' leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:36

Een zeer goede namiddag en alvast bedankt om m'n topic open te klikken *\o/*

Ik heb toch even aanhalingstekens geplaatst rond 'latere', want het is niet zo
dat ik hoogbejaard ben hoor, 30 (bijna 31) lentes staan er op de teller!

Sinds een tijdje ben ik zoekende naar een nieuwe sport, en ik kom steeds opnieuw
weer aan bij dansen. Als kind heb ik enkele jaren klassiek- en jazzballet gedaan
en misschien daarom, dat ik richting dans denk. Altijd heel leuk gevonden trouwens!

Nu is er geen ambitie om weer ballet te doen, zo'n pluimpje ben ik niet,
ik heb een beetje overgewicht, wat ik graag weer kwijt wil.

Nu DE VRAAG: Zijn er mensen die rond mijn leeftijd (opnieuw) zijn begonnen
met dansen? Welke dans doen jullie. Ervaringen met de opbouw van conditie, ... enz...

Brandt los!

Liefs

Nicky

PS: Paardrijden doe ik niet meer, dus het zou echt de enige sport zijn die ik ga doen :j

Ashley5

Re: Beginnen met dansen op 'latere' leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:45

Nog geen 30, maar 23.
Ik ben afgelopen september gestart met klassiek ballet. Daarvoor heb ik alleen een klein beetje gedanst als colorguard voor twee jaar. Klassiek ballet was dus volledig nieuw voor mijn. En ik ben niet eens alleen gestart, maar samen met mijn moeder van 49. Al heeft zij in haar jeugd wel al klassiek ballet gedaan.

Wij zijn gelijk in een gevorderen, volwassenengroep geplaatst, dus het was zeker pittig in het begin. Het is een hele fijne groep waar iedereen op z'n eigen tempo en eigen niveau mee kan doen en die niveau verschillen zijn er zeker duidelijk. Maar het is gewoon geweldig om dit nog op 'latere' leeftijd te doen en ik merk goede verschillen in mijn lichaam. Mijn spieren worden steeds sterker, maar ook leniger, waardoor ik ook telkens meer goed mee kan doen in de les.

Dus mijn advies is om gewoon een leuke en gezellige groep te vinden waar je lekker aan mee kan doen! :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:50

Da's heel leuk om te lezen! Klassiek ballet blijft prachtig he.
Ik kan geloven dat het erg bevorderlijk is voor spieren en lenigheid.
Dankzij het ballet in mijn kinderjaren, ben ik nu, jaren later, nog steeds tamelijk lenig,
ondanks het deeltje overgewicht.

Ik heb al geïnformeerd in een dansschool, die grappig genoeg, wordt geleid
door de dame waar ik als kind al les van kreeg :) En dat leek me wel heel positief.

Bedankt om je ervaring te delen, altijd leuk om verschillende verhalen te horen :)

En heel veel plezier er nog mee voor jou en je moeder!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:54

Je kunt evt. Op een sportschool beginnen met een sh bam, bodyjam, zumba oid... Zulke programma's.

Dan kun je kijken hoe snel je pasjes oppakt en aan je conditie werken, mocht je dan nog steeds ambities hebben om echt te gaan dansen heb je alweer wat "ervaring" meegepakt! ;)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:57

Dat heb ik inderdaad ook al gedacht, Zumba lijkt me wel vrolijk en leuk (en vermoeiend uiteraard,
maar dat is de bedoeling :) )
Ik ga binnenkort is langs de school die ik op het oog heb, zij bieden ook allerlei work-outs aan.
Misschien dat zij me wel kunnen aanraden wat het beste bij me past.
Ik kijk er wel naar uit, om er mee te starten :)

xEmilieLx

Re: Beginnen met dansen op 'latere' leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:02

Zelf ben ik nog maar 19, maar ik ben net een week begonnen met Trippleshape. Een combinatie van ballet oefeningen, dansen en heel veel aan de buik/benen/bilspieren werken. Ook oefeningen aan de barre. Ik doe mee in een groep van ongeveer 10 dames, met ook dames van boven de 40 en 50 die net begonnen zijn en goed mee kunnen doen. Ik weet alleen niet of Trippleshape bij jou in de buurt gegeven wordt maar je kan altijd kijken :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:05

Ik doe aan stijldansen, maar ben daar op mn 18e of 19e mee begonnen. Inmiddels goud ster, dus help mee bij de lessen. Ik ben nooit een stilzitter geweest, maar ben zonder echt een sport te doen gaan dansen. Ik had dan wel conditie, maar heel veel heeft ook met je ademhaling te maken vind ik. Ik zou gewoon lekker rustig in een leuke groep beginnen en het steeds meer opbouwen :)